Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

F30 nie należy do cichych samochodów w środku, dużo ludzi na to narzeka, więc postanowiłem coś z tym sam zrobić. Nie chciałem wydawać kupy kasy na profesjonalną firmę, a jako że lubię dłubać sam przy samochodzie też, zbadalem temat i wybrałem:

- Maty butylowe (żeby nie musieć korzystać z opalarki)

- Pianka kauczukowa


Chcę zaznaczyć, że nie jestem specjalistą od wygłuszeń. Wiedzę na ten temat czerpałem z internetu, więc mogłem nawet zrobić to źle (albo niezgodnie ze sztuką) lub dobrać złe materiały (ale raczej nie ma to miejsca). Proszę więc mieć to na uwadze :)


Wygłuszenie drzwi:


1) Musimy pozbyć się zewnętrznej części rączki drzwi, jest tam wiele zatrzasków, latwo coś urwać, więc do tego polecam plastikowy przyrząd do rozbierania wnętrz samochodów (również polecam na youtube poszukać video jak się rozbiera drzwi, dużo łatwiej potem – np kes motorsports). Pod tym plastikiem są dwie śruby torx, odkrecamy je.


8e6c9023e16c9cf1med.jpg


2) Następnie musimy już zdjąc cały boczek, trzyma się na zatrzaskach więc trzeba użyć sporej ilości siły, ale wychodzi raczej bez problemu


3310c7753c91ffd2med.jpg

3a1e4649cc52f573med.jpg


3) Ściągamy oryginalną piankę wygłuszającą wraz z klejem i dokładnie czyścimy i odtłuszczamy powierzchnie (na zewnątrz i wewnątrz). Zdjęcie nr 2 tutaj pokazuje ilość oryginalnego wygłuszenia BMW...


f968988247f7784bmed.jpg

66c694432d4e5d45med.jpg


4) Teraz zabieramy się za wygłuszanie wewnętrznej części drzwi. Należy najdokładniej jak się da wypełnić szczeliny matą butylową (bądź bitumiczną albo inną, którą wybierzecie). Polecam do tego przycinać z kartonu szablony, dopasowywać i dopiero docinać z mat odpowiednie kawałki. Maty mają swój klej, więc naklejamy je na blachę i dociskamy rolką.


bdf9b548ab4ed583med.jpg


5) Gdy część wewnątrz już zrobiona, tę samą matę wykorzystujemy do „zamknięcia” komory drzwi. Musi być to zrobione szczelnie, wszystkie otwory muszą zostać zakryte dla dobrej izolacji. Tutaj należy pamietać o uchwytach i mocowaniach, aby ich nie zakryć.


f3b431ec3350a0c9med.jpg


6) Kolejny etap to naklejenie pianki kauczukowej na boczek drzwi. Im staranniej to wykonamy tym lepiej. Jeszcze raz trzeba pamietać o otworach, uchwytach itp (na zdjęciu przed wycięciem).


b53caad463d80c21med.jpg


7) Ostatni etap to założenie boczka, wkręcenie śrub i wciśnięcie plastiku rączki na miejsce. Koniec, drzwi zrobione.


Bagażnika nie będę opisywał szczegółowo. Tam dostęp jest prosty. Wyciągamy okładziny i na blachę kładziemy maty butylowo (lub inne). Ja dodatkwo położyłem piankę na blachę klapy (nie matę, żeby za ciężko nie było i żeby bagażnik nadal się sam unosił).


Wrażenia i czy warto?


Cały zestaw mat butylowych i pianki kauczukowej kosztował mnie 600 zł (dla zainteresowanych mogę polecić sklep, z którego kupowałem). Operacja trwała jedną całą sobotę. Nie potrzeba tutaj żadnych właściwie umięjętności tylko trochę chęci, cierpliwości i samozaparcia. Dla mnie praca przy tym była przyjemnością, jak wszystko co można zrobić dla swojego samochodu :)

Teraz czy warto, czy jest zmiana? Niestety nie miałem urządenia do pomiaru głośności w samochodzie, więc nie przedstawie suchych decybeli. Jednak subiektywna ocena nie pozostawia złudzeń. Jest dużo ciszej w samochodzie. Przy 160 km/h(oczywiśćie w niemczech :) ) Można w końcu rozmawiać w samochodzie nie podnosząc głosu. Wrażenie jest takie, jakbyśmy jechali ok 100 przed wygłuszeniem). Do tego kolejne subiektywne wrażenie jest takie, że audio lepiej gra, mimo, że u mnie siedzi totalna podstawa. Ostatni pozytywny punkt to dzwięk zamykania drzwi. Zarowno przód, jak i tył teraz wydają dzwięki przy zamykaniu, jak w samochodzie o klasie wyżej, w końcu nie ma wstydu (dla mnie nawet tylko ten fakt byłby wystarczający :) ).


Czy są jakieś minusy?


Dla jednych może być waga. Mój zestaw wygłuszenia waży w całości jakies 15 kilogramów. Druga rzecz to „świst” powietrza od lusterek. Jako, że pozbywamy się znacząco szumu od drogi, teraz trochę wyraźniej słyszymy wiatr... Trzeba wykombinować jak pozbyć się tego i będzie hit.


Pytanie do was:

Słyszałem, że ASO naklejało jakieś taśmy teflonowe. Czy to działa? Pomaga nawet trochę? Gdzie to naklejają i jak to wygląda? Może ktoś wkleić zdjęcie?


To by było na razie tyle. W razie pytań chętnie służę pomocą :)

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć,


Czy przed naklejeniem mat przykleiłeś również oryginalne wygłuszenie drzwi i na to maty, cz same maty?

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz polecić z którego sklepu brałeś maty?

Ja patrzylem na ofertę firmy bitmat.

Nie myślaleś u wyciszeniu nadkoli?

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
mi najbardziej przeszkadza podczas jazdy na autostradzie hałas pochodzący z kół - nadkoli oraz chyba te nieszczęsne lusterka, może ktoś zmieniał na m3 look obudowy lusterek? poprawiło się trochę z hałasem czy gorzej
Opublikowano
mi najbardziej przeszkadza podczas jazdy na autostradzie hałas pochodzący z kół - nadkoli oraz chyba te nieszczęsne lusterka, może ktoś zmieniał na m3 look obudowy lusterek? poprawiło się trochę z hałasem czy gorzej

 

hałas bez zmian z obudowami lusterek m, dalej głośno

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jeszcze raz.

1. Ile potrzeba sztuk mat stp 75x45?

2. Cieżko wykleić wewnętrzną stronę drzwi?

3. Usztywniałeś, zaślepiałeś czymś otwory w drzwiach przed zamknięciem, naklejeniem mat?

4. Czy w Twoim odczuciu warto byłoby wylkeić jeszcze np. podłogę albo nadkola lub coś jeszcze?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Temat przerabialem dawno, juz nawet mienilem samochod ale jezeli mnie pamiec nie myli:


1. 10 sztuk (ja ze strony bitmat kupiłem zestaw cały mat z pianka - 2 szt.)

2. Nie powiedziałbym ciężko, ale polecam najpierw kartonowe szablony, żeby dobrze dopasować - jest raczej upierdliwie, oraz jak masz większe dłonie to trochę się pokaleczysz docierając do zakamarków

3. Nie, mata pełni trochę taka funkcje - potem największa różnica w odczuciu drzwi jest z tylu - nagle z takich polonezowych staja się, jak z jakiegoś mercedesa Ski (fajne takie sztywne i "solidne")

4. Jasne, ze tak! Szczególnie nadkola. Ale to jeszcze więcej rozbierania i zabawy. Jeżeli miałbym jeszcze Fke, to na pewno bym to zrobił. I nadal walczył z szumem z okolic lusterek (uszczelki drzwi)

Opublikowano

Ok. Dzieki wielkie za odpowiedź :D. Czy ja wiem czy z nadkolach jest tyle rozbierania, można wygłuszyć od zewnątrz, wtedy tylko nadkola plastikowe w dół i kleimy na blachę.

26840900-1958069344234051-278346964339078161-o.jpg?9a253598ba

Pozdrawiam.

Opublikowano
Ok. Dzieki wielkie za odpowiedź :D. Czy ja wiem czy z nadkolach jest tyle rozbierania, można wygłuszyć od zewnątrz, wtedy tylko nadkola plastikowe w dół i kleimy na blachę.

26840900-1958069344234051-278346964339078161-o.jpg?9a253598ba

Pozdrawiam.

 

Tylko mate dajesz pod plastikowe nadkole ?

Jaka grubośc maty ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Posiadam BMW f34 320d xdrive 2016, zamierzam jak tylko zrobi się ciepło(nie mam garażu) wyciszyć nadkola+drzwi+słupeki A i B. W moim aucie jest cicho do 120km/h, potem robi się głośno. Na pewno zrobię parę fotek to wrzucę z całym opisem.

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Niedawno zakończyłem wygluszenie nadkoli tył, przod. Jak dla mnie efekt jest mocno zadowalający, przy okazji wyciszyła sie praca silnika i mozna smiało przygazowac do 3000 obr.bez ogromnego "ryku" motorka. W planie mam jeszcze drzwi ale musze troche odpoczac bo samo wyklejanie jest mocno czasochlonne i w miare precyzyjne. Moge smiało potwierdzic, ze taki zabieg daje dobre efekty.

Wszystko wyklejone BitMatem. Tył od strony koła, mata 2,5 mm czarna z drugiej strony pianka 6mm, dlatego,że tylne nadkola mają na gorze meszek, ktorego slabiej trzyma sie mata. Z przodu klejenie tylko na zewnatrz, (na gorze) mata butylowa 2,0 mm oraz pianka 9 mm.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
to jest tylne nadkole? rozbierałem przednie, niestety w F32 nie ma nadkola blaszanego, widać tylko konstrukcje samochodu, silnik, drzwi, lampy, klakson, błotniki... nie było co wyklejać matą więc wykleiłem tylko plastikowe nadkole po wewnętrznej stronie pianką 10mm ale efektu brak, jak szumią przednie koła tak szumią dalej.
Opublikowano
Na poprzednich fotkach jest tył. Z przodu zrobileś bląd. Najbardziej wyglusza mata alu,butylowa a dopiero na nia nakleja sie pianke. (pierwsza wyglusza dzwieki niskie a druga szumy, lub odwrotnie) Aby uzyskac wymierny efekt musza byc naklejone obie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.