Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc wszystkim,


wiem, ze temat byl juz pewnie poruszany tryliardon razy ale mimo tego wciaz mam metlik w glowie.


Gdzies w okolicach maja zauwzylem, ze samochod zaczal puszczac naprzemiennie 'niebieski & biale baki'. Doszla do tego dosc duze zzeranie oleju. Po wymianie oleju w czerwcu i przejechaniu 2.8k km olej jest na poziomie MIN. Puszczanie wspomnianego baka na rozgrzanym silniku np. przy ruszaniu np ze swiatel


Jeden mechanik zrobil jakas plukane ale problem nie zniknal.


Samochod ma przejechane 205k KM i nie mam pojecia czy problem lezy w uszczelniaczach zaworowych, pierscieniach moze czy moze jakas inna kwestia. Wiem tyle ile uslyszalem od mechanika.


Generalnie mechanik poza plukanka nic nie zrobil tylko powiedzial ze jezeli problem po plukance nie zniknie to nalezaloby zrobic kapitalny remont silnika co biorac pod uwage wartosc pojazdu jest mega nieoplacalne. Drugi mechanik do ktorego dzwonilem telefonicznie powiedzial ze bez rozbiorki silnika nie bedzie sie wypowiadal ale .... wycenil taka przyjemnosc na .... 3k PLN. Powiedzial ze w ciemno nie bedzie wymienial uszczelniaczy zaworowych bez sciagania glowicy.


Pytanie do Was w jaki sposob w ogole zabrac sie do diagnozy. Jeden od razu chce remontowac , drugi chce rozbierac ale za horrendalnie wysoka cene przynajmniej moim zdaniem.


Pytanie do Was jako , ze sam jak juz wspomnialem tyle wiem ile uslyszalem od mechanika.Nie chodzi mi o to zeby ktos w ciemno powiedzial w czym jest problem tylko w jaki spsoob powinieniem zabrac sie za jegno zdiagnozowanie? A moze jest ktos z Wroclawia kto bylby w stanie zdiagnozowac problem w jakikolwiek sposob? A moze ktorys z mechanikow ma racje tylko ja sie ludze i powinieniem przystac na ktoras z opcji?


Pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego tematów jest tryliard i zrobiłeś przynajmniej to co jest na początku do sprawdzenia? Auto na wolnych obrotach 15 minut, później gaz ponad 3000 obr na postoju. Jeżeli z rury poleci dym to raczej są to tylko uszczelniacze. Znajdujesz wtedy warsztat który robi tylko uszczelniacze i problem powinien zniknąć. Mechanicy u których byłeś wolą zrobić weryfikację i remont główny bo to daje gwarancję rozwiązania problemu a nie tylko szansę, więc mają swoje racje.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Tak. Sprawdzalem. Czasami dymek idzie, czasami nie idzie. W tym jest problem.

Rozumiem ,ze mechanik chce miec pewnosc i ja to rozumiem. Chodzilo mi bardziej o jakis test diagnostyczny, ktory moze wykonac mechanik zanim zabierze sie do rozbiorki silnika? Pytam bo po prostu nie wiem. Ale idac dalej tym tropem ze kapitalka jest jedynym rozwiazaniem dajacym pewnosc mozna rowniez powiedziec ze zakup samochodu wprost od dealera bedzie jeszcze lepszym rozwiazaniem z uwagi na gwarancje. Sorry za ironie & sarkazm

Pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Testem diagnostycznym jest wymiana uszczelniaczy i sprawdzenie poboru oleju po tej wymianie.
3A0jS9b.png
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.