Skocz do zawartości

Skrzypienie zawieszenia. Zagadka


WojPok

Rekomendowane odpowiedzi

@WojPok u mnie skrzypienie podczas przejeżdżania przez ograniczniki prędkości nie zostały wyeliminowane. Wymieniali stabilizator i wahacze ale nic nie dało. Kolejny krok wg ASO to amorki. Może to poduszki amorków ale i tak demontaż się szykuje. Niby to pierwszy taki przypadek i nawet centrala nie wie co to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie sprawdzone na stacji diagnostycznej poza ASO, wszystko ok, minimalny przebieg auta. Po uniesieniu auta dźwięk się utrzymuje. Do tego wyraźna różnica, skrzypi tylko przy ruchu kierownicy w prawą stronę. Na teraz obstawiam maglownicę, ale przy takim przebiegu?? :shock: Do tego wyraźnie głośniej robi się po jeździe, rozgrzaniu silnika. Nie mam innych pomysłów. Pytam, może ktoś miał podobny przypadek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby proste a może być nieproste. 20 lat temu męczyłem się z podobnym tematem z w Roverze 75 - czasami skrzypiało z tyłu gdy wsiadałem albo nacisnąłem kufer, szału można było dostać i wstyd przed ludźmi. Różni spece głowami kiwali, całe zawieszenie najchętniej by wymienili, aż sam doszedłem. Nie skrzypi gdy... nie zaciągnę ręcznego! Podciągnąłem ręczny żeby mocniej zaciskał i po temacie.

Spróbuj poszukać mikrofonem. Myślę że można też dotykać poszczególne miejsca opuszkiem palca. No nie ma cudów żeby nie znaleźć, to jest mechanika nie elektrony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owocem dalszej samodzielnej diagnostyki jest
:shock: przy przebiegu 15.000. Zachowanie ASO również wydaje się w tym momencie całkowicie zrozumiałe, oby do końca gwarancji i później 11.500PLN za maglownicę plus robocizna. Chyba że się mocno mylę i to tak w bawarskiej marce ma być :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bank maglownica- może była źle wyregulowana fabrycznie i ma luz, ewentualnie jest luz na krzyzaku. Powiedz jeszcze, czy jak masz zgaszony silnik i ruszasz szybko i energicznie kierownica lewo prawo (taki ruch oscylacyjny) to slychac stukanie i/lub czuć luz na kierownicy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma stukania, nie ma luzu na kierownicy. Auto pływa przy większych prędkościach, ale to chyba jak każda "sportowa" G30. Myślałem jeszcze o tulejach w miejscu mocowania maglownicy, ale w BMW takie nie występują z tego co widzę na schematach dostępnych w internecie. Dziwi mnie tylko dlaczego skrzypienie odbywa się przy ruchu w jedną stronę. Najgorsze, że ASO będzie bardzo oporne co do naprawy gwarancyjnej tego elementu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma stukania, nie ma luzu na kierownicy. Auto pływa przy większych prędkościach, ale to chyba jak każda "sportowa" G30. Myślałem jeszcze o tulejach w miejscu mocowania maglownicy, ale w BMW takie nie występują z tego co widzę na schematach dostępnych w internecie. Dziwi mnie tylko dlaczego skrzypienie odbywa się przy ruchu w jedną stronę. Najgorsze, że ASO będzie bardzo oporne co do naprawy gwarancyjnej tego elementu.

Jakie oporne!? Ma nie skrzypieć, a przede wszystkim to jest uszkodzenie układu decydującego bezpośrednio o bezpieczeństwie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Auto po raz kolejny odbyło wizytę w serwisie ASO. Tym razem diagnoza była trafiona. Przekładnia kierownicza. Wymieniono cały element na nowy, do tej pory brak skrzypienia. Polecam traktować ten element delikatnie, bo wymiana na nową włącznie z robocizną poza okresem gwarancyjnym to 15 tys.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
@WojPok u mnie skrzypienie podczas przejeżdżania przez ograniczniki prędkości nie zostały wyeliminowane. Wymieniali stabilizator i wahacze ale nic nie dało. Kolejny krok wg ASO to amorki. Może to poduszki amorków ale i tak demontaż się szykuje. Niby to pierwszy taki przypadek i nawet centrala nie wie co to.

 

Lukasmat czy u Cb ostatecznie wyeliminowali skrzypienie z przedniego zawieszenia? Pojawił sie u mnie ten sam problem (60kkm) lecz nie wystepuje zawsze. Najgorsze jest to ze za miesiac konczy mi sie gwarancja a serwis nie widzi probelmu

Jak przejechalem sie z mistrzem warsztatu, uslyszal skrzypeinie ale juz u nich na szarpakach i samodzielnej probie przejazdu poprzez progi zwalniajace problem nie wystepował. Faktycznie nie jest to zawsze - moze musi byc wilgotno badz zimno zeby guma stwardniała. Jakies rady jak ogarniac temat na gawancji. Nie mam ochoty wydawac kasy za pol roku a serwis bedzie moim kosztem po omacku szukał problemu wymieniajac cale zawieszenie



Skrzypienie slychac tylko przy przejezdzaniu przez progi oczywiscie bez hamulca. Kombinowalem na milion sposobow i slyszac tylko wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Grzybu ja od tamtej pory nic nie robiłem. Ostatnia próba poradzenia sobie z tym problemem to wymiana stabilizatora. W tym roku zajmę się tym znowu. U mnie przy 90% przejazdu przez ograniczniki pojawiają się te skrzypienie/pisknięcie. Na szarpakach też nic nie słychać. Dopiero jak się zacznie bujać przodem naciskając na elementy konstrukcji to pojawia się ten dźwięk. Tak jak mówiłem yeraz pozostaje wymiana amorków no chyba, że coś przez ten czas wymyślili w centrali ale w to wątpię.

Korzystaj póki masz gwarancję bo potem to tak jak mówisz kupa kasy na darmo wydana szykając po omacku wyjścia z problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Grzybu ja od tamtej pory nic nie robiłem. Ostatnia próba poradzenia sobie z tym problemem to wymiana stabilizatora. W tym roku zajmę się tym znowu. U mnie przy 90% przejazdu przez ograniczniki pojawiają się te skrzypienie/pisknięcie. Na szarpakach też nic nie słychać. Dopiero jak się zacznie bujać przodem naciskając na elementy konstrukcji to pojawia się ten dźwięk. Tak jak mówiłem yeraz pozostaje wymiana amorków no chyba, że coś przez ten czas wymyślili w centrali ale w to wątpię.

Korzystaj póki masz gwarancję bo potem to tak jak mówisz kupa kasy na darmo wydana szykając po omacku wyjścia z problemu.

 

19/02 mam kolejna wizytę ( ostatnia na gwranacji) i zobaczymy jak się do tego ustosunkują. Pomimo tego mam gwarancje BMW Premium Selection jeszcze przez 2 lata ale ona obowiązuje o dealera w Niemczech gdzie kupiłem auto. A nie wiem jak podejdzie do tego moje ASO aby zrobić to bezgotówkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słychać czasem przy manewrowaniu przy prędkościach bliskich 0km.

 

Także i u mnie słychać przy prędkościach bliskich 0. Ewidentnie nie jest to problem z amortyzatorami itd. Musi dobrze przednia karoseria auta sie zabujać góra/dół zeby zaskrzypiało. Przy wyższych prędkościach wyłapuje to wszystko amortyzator i nie ma skrzypienia. Przypomina mi to problem podobny do tego co miał VAG. Objawy identyczne a winne były tuleje poprzeczne przednich wahaczy. Były one nacinane i skrzypiało zawieszenie jak stare drzwi. Akcja serwisowa nakazywała w te szczeliny wciskanie smaru ( chyba grafitowego) i skrzypienie ustępowało na kilka miesięcy - do momentu aż smar nie wyleciał. Niektórzy na własną rękę wymieniali tuleje na pełne ( od mocniejszych wersji "gti" czy "s"). O ile sie nie mylę to zawieszenie w naszych beemkach jest już inne i nie ma takich tulei. Może któryś z Was przerobił ten temat w g30 i wie gdzie może być przyczyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.