Skocz do zawartości

M52TUB20 luzy na wałku z wielowypustem (vanos)


artur2264

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pewien problem z vanosem w moim BMW. od pewnego czasu jestem zalewany błędem 103, dodatkowo silnik nie ma mocy, trochę za bardzo nim trzęsie na biegu jałowym, faluje na biegu jałowym przez kilka sekund po puszczeniu sprzęgła, a świece zrobiły się dosyć ciemne (zbyt bogata mieszanka?), z jazdy na lpg musiałem zrezygnować bo silnik gasł w losowych momentach. Czujniki miałem podmieniane. Ostatnio próbowałem ustawić vanosa, jednakże zauważyłem, że wałek z wielowypustem do którego przykręcane są tłoczki vanosa, ma ogromny luz (ok 1,5mm) wzdłuż osi obrotu (ten od strony wydechowej ma nieco mniejszy luz, ale tez występuje). Nie mają luzu tylko przy obracaniu. Stąd moje pytanie, czy ten luz może powodować błąd 103 w inpa i czy da się go skasować poprzez wymianę tych wałków i kół zębatych, czy wielowypust na wale rozrządu też będzie wytarty i nie będzie już ratunku?


6716a4806624.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda ona mniej więcej tak:

VANOS faulty reference value intake.

Maximum VANOS adjustment angle, checked at every engine start must be within a specified limit.

Generalnie wychodziłoby na to, że to problem z ustawieniem rozrządu. Jednakże w inpie podczas podglądu wartości ustawienia wałka rozrządu, wartości skaczą o -+2 stopnie wokół wartości zadanej. Czasami o +-0,5. Natomiast, gdy jeden wałek się ustawi, drugi odbiega od wartości zadanej o losową wartość (do ok. 2 stopni). Druga sprawa w okolicy 3k obrotów słychać jest hałas jakby vanos, natomiast uszczelniacze i łożyska były robione w marcu tego roku.

326f3878ec3f.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wykonywałem samodzielnie. Próba była robiona i niby wszystko się zgadzało.Ustawianie wykonywałem na podstawie literatury technicznej, wcześniej jeszcze oglądałem jeszcze kilku internetowych "znawców". Zastanawia mnie tylko ten hałas, bo generalnie po skasowaniu luzu na łożyskach powinien ustąpić, a jednak nadal występuje. Luz zostawiłem na poziomie 0.04 [mm], czyli chyba ok


Mam też filmik z parametrów pracy vanos'a podczas jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ściągnij obudowe rozrządu i pokręć walem korbowym,obserwując co sie dzieje z łancuchem miedzy wałkami rozrządu.

Ma być cały czas napięty ,a bład jaki sie zapisał swiadczy o tym ze cos przytrzymuje wałek ssacy.

Nagraj filmik z luzem tego elementu z fotografii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Rozrząd jest ustawiony bardzo ładnie. Luz na wałku ze zdjęcia powyżej został skasowany (wymieniłem go na nowy). Problem nadal występuje, jednakże zauważyłem, że jak np. na biegu jałowym nie trzyma zadanej pozycji to po ok minucie pracy ustawi sobie pozycję tak jak potrzeba. Po ponownym dodaniu gazu, znowu wszystko się rozjeżdża i ponownie potrzebuje ok 1-2 minut, aby vanos się ustawił. Uszczelniacze (kupiłem firmy Mehenker czy jakoś tak) na tłoczkach były wymieniane na początku marca. Gdy kilka dni temu zdjąłem vanosa, to tłoczki siedziały sztywno i raczej ciśnienie trzymają dobrze. Nie podobała mi się tylko jedna rzecz, mianowicie gdy chciało się je przesunąć ręcznie, poruszały się tak jakby skokowo. Czy możliwe, że ten skokowy ruch tłoczków przyczynia się do tego, że vanos ma problem z prawidłowym ustawieniem kątów?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.