Skocz do zawartości

M54B30 330ci wycieki, smród, monstrualny pobór oleju.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie ! :wink:


Problem w mojej 330ci to monstrualne zużycie oleju na poziomie 4l / 2000 km lub więcej w zależności od stylu jazdy.. Wiem, że najprawdopodobniej większość winy leży w zużytych pierścieniach ale nie tylko i zastanawiam się w jakim procencie gdyż widoczne są wycieki w miejscach, które pokaże na zdjęciach.

Domyślacie się skąd mogą być te wycieki i czy to przez nie ubywa tak dużo oleju ? Jak się pojedzie ostrzej albo często manewruje jeżdżąc po mieście - czuć w środku smród spalenizny.. Uszczelka pokrywy zaworów? Uszczelke podstawy filtra wymieniona. Poprzednia właściciel zarzeka się, że jemu tyle nie brała..

Ogólnie auto pali na dotyk zawsze -mróz czy upał chodzi i ciągnie bez zarzutu.. jedyny szkopuł to falowanie obrotów na ciepłym silniku przy manewrowaniu (parkowanie itd) na zimnym nie ma tego problemu.


Z góry bardzo dziękuję za pomoc ! :wink:

Pozdrawiam !


Zdjęcia wycieków :


33fa84560035644e9ac749de1095c0ef.jpg

b8d232a265b376b4a042b1f77fdb7d4e.jpg

681015813a1e5eec6c074337ee404de8.jpg

7b0b30be18f697bced3e330c76f2c6f7.jpg

ce14692f69f720beafbbd1c7419cc471.jpg

14afc65c65bca0aae5831b8e73af73b4.jpg

Opublikowano

Uszczelka miski, delkla, uszczelniacze zaworowe, pierścienie... dużo miejsc gdzie olej może "uciekac"

Spalenizna to może olej wypalajacy się na blasze nad kolektorami? U mini po wymianie uszczelki pokrywy tam uciekał i też czułem spalenizne. Kilka razy sprawdzałem śruby i po pół obrotu dociagalem aż zrobiło zrobiło sucho.

civic VI 1.4+>clk200k>a4b6 1.8t>x3 3.0d>e46 2.0d touring>e46 2.2 touring
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów bardzo istotny jest moment dokręcania śrub, nie dość że może cieknąć przez zdeformowaną uszczelkę to sama pokrywa lubi pęknąć, więc nie polecam robić tego na czuja. Tu zdecydowanie trzeba zacząć od tej właśnie uszczelki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jeśli uszczelka założona prawidłowo ( nie podwinięta ) to problemem może być 15 uszczelek śrub, o których nikt nie pamięta przy wymianie uszczelki.

A nimi również potrafi lać się olej.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do wymiany uszczelka pod podstawą filtra oleju i pod pokrywą silnika - to te wycieki ze zdjęć. Zapewne też odma i wszystkie węże. Koniecznie przy wymianie uszczelki pokrywy silnika nałożyć uszczelniacz w miejsca zaznaczone w TIS /i tylko na te miejsca/ :!: To są wymiany wymuszone starzeniem gumy, która zamienia się w plastik. Zapewne nie zlikwiduje ubytku oleju w takim stopniu ale i tak powinno się to zrobić jak leje się olej w tych miejscach.


Jeżeli wymieniłeś uszczelkę podstawy to umyj silnik np. zmywaczem do hamulców i zobaczysz gdzie cieknie ale przy takim poborze to gdzieś się wręcz leje. Może masz dziurę w którejś z rurek odmy i silnik wyrzuca przez nią olej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.