Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


mam problem z mocą w moim samochodzie. Oto kilka objawów:

1. Przy wrzuceniu 1 lub 2 biegu auto czasami się zawiesza i przy wciśniętym pedale gazu na maksa przyspiesza bardzo powoli, zmiana biegu na wyższy pomaga i przyspiesza już szybciej.

2. Podczas jazdy bieg 3 lub 4 w okolicy 1500 obr. auto szarpie i falują obroty w zakresie 1400-1600 obr. A jak się zwiększy obroty to już jest OK.

3. Zimą podczas odpalania rano silnik pracuje nie równo ale po chwili (do 30 sekund) praca silnika wraca do normalności.

4. Auto strasznie wolno nabiera prędkość, przyspiesza konkretnie dopiero po 3000 - 3300 obr.

5. Obecnie pali po mieście, wg wskazań komputera 12.5l/100 km - a przecież nagrzewa się dość szybko.


Dodam że po zakupie samochodu wymieniałem sondę lambde (bo był błąd), a poprzedni właściciel regenerował sterownik turbiny oraz coś zmieniał w EGR (mówił, mi o zmniejszeniu recyrkulacji do minimum, ponieważ miał jakiś problem). Kolega podłączył pod komputer mój samochód i nie było odczytu z przepływomierza - może jest uszkodzony??


Proszę o pomoc. Co może być przyczyna moich problemów?


BMW X3, E83, 2,0d xDrive 150 KM, 2006r.

Opublikowano
Witam,


mam problem z mocą w moim samochodzie. Oto kilka objawów:

1. Przy wrzuceniu 1 lub 2 biegu auto czasami się zawiesza i przy wciśniętym pedale gazu na maksa przyspiesza bardzo powoli, zmiana biegu na wyższy pomaga i przyspiesza już szybciej.

2. Podczas jazdy bieg 3 lub 4 w okolicy 1500 obr. auto szarpie i falują obroty w zakresie 1400-1600 obr. A jak się zwiększy obroty to już jest OK.

3. Zimą podczas odpalania rano silnik pracuje nie równo ale po chwili (do 30 sekund) praca silnika wraca do normalności.

4. Auto strasznie wolno nabiera prędkość, przyspiesza konkretnie dopiero po 3000 - 3300 obr.

5. Obecnie pali po mieście, wg wskazań komputera 12.5l/100 km - a przecież nagrzewa się dość szybko.


Dodam że po zakupie samochodu wymieniałem sondę lambde (bo był błąd), a poprzedni właściciel regenerował sterownik turbiny oraz coś zmieniał w EGR (mówił, mi o zmniejszeniu recyrkulacji do minimum, ponieważ miał jakiś problem). Kolega podłączył pod komputer mój samochód i nie było odczytu z przepływomierza - może jest uszkodzony??


Proszę o pomoc. Co może być przyczyna moich problemów?


BMW X3, E83, 2,0d xDrive 150 KM, 2006r.

 

Zanim zamkną Ci wątek za temat niezgodny z regulaminem:


1. Co znaczy, że nie ma odczytu przepływki? Mass air jakiś musi podać. Zweryfikuj przepływkę (podmień na sprawną), to pierwszy ślad.

2. A jakie są odczyty z AGR?

3. Jak sprawdziłeś nagrzewanie samochodu? Zawyżone spalanie może być efektem uwalonych termostatów - włącz w menu licznika wskazanie temperatury cieczy chłodzącej (opis masz na forum) i zweryfikuj do jakiej temperatury nagrzewa się silnik. Jak nie ma ok 90 st. C - termostaty do wymiany - masz dwa, główny i na chłodnicy spalin AGR..

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.