Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Panowie mam taką sytuację w moim 525i 2003r. - klima przestała chodzić tzn. nie załącza się kompresor i wyskoczył błąd 125 E-fan. W inpie sprawdziłem manualnie kompresor - włącza się, wiatrak - nie włącza się wcale czyli padł, czynnik na ful, przekaźniki i bezpieczniki sprawdzone. I tu nie mam pewności czy jak wymienię wentylator to układ zadziała poprawnie czy jeszcze jakiś czujnik padł i nie daje sygnału do włączenia kompresora. Przeczytałem troche tematów ale nie znalazłem odpowiedzi, dzięki za wszelkie sugestie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Domyślam się, że wentylator 3-pin.

 

I tu nie mam pewności czy jak wymienię wentylator to układ zadziała poprawnie czy jeszcze jakiś czujnik padł i nie daje sygnału do włączenia kompresora.

Żeby mieć pewność musiałbyś na próbę podłączyć inny sprawny wiatrak. U mnie jak zdechł to klima działała tyle, że bardzo słabo chłodziła, ale nie pamiętam czy był błąd. Czytałem gdzieś jednak, że w niektórych przypadkach klima nie wystartuje bez skasowania błędu wentylatora.

Opublikowano
Domyślam się, że wentylator 3-pin.

 

I tu nie mam pewności czy jak wymienię wentylator to układ zadziała poprawnie czy jeszcze jakiś czujnik padł i nie daje sygnału do włączenia kompresora.

Żeby mieć pewność musiałbyś na próbę podłączyć inny sprawny wiatrak. U mnie jak zdechł to klima działała tyle, że bardzo słabo chłodziła, ale nie pamiętam czy był błąd. Czytałem gdzieś jednak, że w niektórych przypadkach klima nie wystartuje bez skasowania błędu wentylatora.

 

Wentylator głośniej chodził ostatnimi czasy i najprawdopodobniej skończył żywot, a ponieważ auto jest na taxi to szkoda mi czasu na jego sprawdzanie - poprostu go wymienię. Usterka zaczęła się tak, że pewnego upalnego poranka klima nie dawała chłodnego powietrza, po czym nacisnąlem na przycisk max i kompresor się włączył z wiatrakiem bo słyszałem wewnątrz i zaczęła chłodzić jak szalona, po czym jak stanąłem i wyłączyłem auto to już ani wiatrak ani kompresor nie odpalił. Tak jak pisałem, ciśnienie w układzie prawidłowe, błędów czujnikow brak, przekaźniki i bezpieczniki ok, sprężarka włącza się w inpie a wiatrak nie.

Innych błędów nie miałem więc jest duże prawdopodobieństwo że klima wystartuje po wymianie wiatraka bo do tej pory działała znakomicie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdzieś na forum było, że użytkownik kupił na alledrogo zamiennik za 400 zł i nawet działał :) , bo oryginalny wentylator niestety 4x tyle...
Opublikowano
Mimo padniętego wentylatora kompresor powinien się załączać. Chiński zamiennik wentylatora daje radę, możesz spokojnie go założyć, ma 2 lata gwarancji.
Opublikowano
Mimo padniętego wentylatora kompresor powinien się załączać. Chiński zamiennik wentylatora daje radę, możesz spokojnie go założyć, ma 2 lata gwarancji.

To dlaczego kompresor się nie załącza skoro w inpie ręcznie się włącza i jest tylko błąd wentylatora? Podobno wentylator ma moduł i może ten moduł przy awari odnina kompresor, ktoś może potwierdzić?

Opublikowano
Ja miałem zepsuty 3pinowy wentylator i klima chodziła, musiałem tylko uważać na postoju i ją wyłączać, bo wtedy nie było chłodzenia chłodnicy klimy przez wlatujące powietrze i wzrastało ciśnienie w układzie, które przy nadmiernym jego wzroście wyłączało kompresor.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
[...Podobno wentylator ma moduł i może ten moduł przy awari odnina kompresor, ktoś może potwierdzić?

Klima z wentylatorem 3-pin po uruchomieniu zapłonu wykonuje test. Na kablu sterującym podaje sygnał i czeka na sygnał zwrotny. Sprawny powinien drgnąć w tym czasie. Jeśli spaliła się tylko końcówka mocy to test startowy może przechodzić, ale śmigło nie będzie się załączać. Jak nic nie działa, np. odpięta wtyczka, urwany kabel, to nie przejdzie testu i klima się nie powinna uruchomić.

Taka jest moja teoria, ale mogę się mylić co do Twoich objawów. Może chociaż odepnij wtyczkę od wiatraka i zobacz czy masz tam +12V bez zapłonu. Nie ma dużo roboty. Złącze jest między prawą lampą, a grillem.

Opublikowano
Dzięki Panowie za podpowiedzi, sprawdzę wtyczkę i ewentualnie wymienię wentylator, jak to nic nie da to będę musiał poszukać dobrego elektryka.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
[...Podobno wentylator ma moduł i może ten moduł przy awari odnina kompresor, ktoś może potwierdzić?

Klima z wentylatorem 3-pin po uruchomieniu zapłonu wykonuje test. Na kablu sterującym podaje sygnał i czeka na sygnał zwrotny. Sprawny powinien drgnąć w tym czasie. Jeśli spaliła się tylko końcówka mocy to test startowy może przechodzić, ale śmigło nie będzie się załączać. Jak nic nie działa, np. odpięta wtyczka, urwany kabel, to nie przejdzie testu i klima się nie powinna uruchomić.

Taka jest moja teoria, ale mogę się mylić co do Twoich objawów. Może chociaż odepnij wtyczkę od wiatraka i zobacz czy masz tam +12V bez zapłonu. Nie ma dużo roboty. Złącze jest między prawą lampą, a grillem.

 

Powracam do tematu bo właśnie wróciłem z wakacji i zamontowałem nowy wentylator i jest tak: +12V we wtyczce jest cały czas bez zapłonu i wentylator stoi - (stary zaliczył zgon calkowity, dodatkowo wymieniłem 3 zielone przekaźniki na sprawdzone - ten z prawek pod szybą i 2 w schowku w kufrze w kombi) - efektu brak, nic się nie zmieniło i klima nadał się nie załącza - ani wentylator ani sprężarka. Po podaniu masy na 3 kabel sterujący wentylator rusza ale tylko na chwile tzn. kilka sekund i staje. We frustracji podłączyłem Inpe i tak żadnych błędów w układzie klimy nie ma (oprócz błędu water valve czyli elektrozaworu nagrzewnicy, który lubi się czasem zawiesić ale jeżdżę z nim rok i nie ma wpływu na klimę), manulanie mogę włączyć sprężarkę i zimne powietrze leci, manualnie nie włącza się nadal wiatrak. Panowie co jeszcze mogę sprawdzić zanim zawiozę auto do fachowca, który być może naciągnie mnie na niepotrzebną wymianę części.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiem, że to może zabrzmieć niedorzecznie, ale nie masz problemów z asc/dsc? Miałem u siebie poliftowe 530d, w którym nie startowała sprężarka ani wentylator (z komputera działał) a dodatkowo był brak komunikacji z asc i nie działał prędkościomierz. Po wpięciu wtyczki sterownika asc w sprawny sprężarka zaskoczyła :o oczywiście pomyślałem, że to przypadek ale odpiąłem ją i podłączyłem do tego na aucie..sprężarka nie działa (był brak zasilania, sprawdzałem na początku), znowu wtyczka do sprawnego sterownika i sprężarka ma zasilanie, wentyl startuje. Żeby było ciekawiej klima chodziła jak zła kilka dni i padła sprężarka, zakup regenerowanej i wszystko hula. Jak ktoś to racjonalnie wytłumaczy to chętnie posłucham :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wiem, że to może zabrzmieć niedorzecznie, ale nie masz problemów z asc/dsc? Miałem u siebie poliftowe 530d, w którym nie startowała sprężarka ani wentylator (z komputera działał) a dodatkowo był brak komunikacji z asc i nie działał prędkościomierz. Po wpięciu wtyczki sterownika asc w sprawny sprężarka zaskoczyła :o oczywiście pomyślałem, że to przypadek ale odpiąłem ją i podłączyłem do tego na aucie..sprężarka nie działa (był brak zasilania, sprawdzałem na początku), znowu wtyczka do sprawnego sterownika i sprężarka ma zasilanie, wentyl startuje. Żeby było ciekawiej klima chodziła jak zła kilka dni i padła sprężarka, zakup regenerowanej i wszystko hula. Jak ktoś to racjonalnie wytłumaczy to chętnie posłucham :wink:

Sprawdziłem ale akurat tego nie ma u mnie.


Właśnie sprawdziłem jeszcze raz błędy i jest to:

125 E-fan

Error frequency : 1

Logistic counter: 40

N_32 0.00 rpm

MAF 0.00 mg/stk

TCO 48.75 Grad C

VB 11.83 V

aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 h

KS-->VB/Ground or open circuit

Error debounce

Error currently available

stat. Error

Przy kasowaniu tego błędu klima od razu startuje (tzn. włącza się sama sprężarka bez wentylatora), po jakiś 30 sekundach sprężarka się wyłącza i błąd powraca. Co w praktyce oznacza błąd wentylatora 125 E-fan? Dodam, że wentylator dokupiłem odpowiedni po nr VIN tzw. zamiennik.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błąd i opis sytuacji informują, że jest problem z zasilaniem, sprawdź dobrze wtyczkę, czy konektory są czyste i ciasno łapią piny.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Błąd i opis sytuacji informują, że jest problem z zasilaniem, sprawdź dobrze wtyczkę, czy konektory są czyste i ciasno łapią piny.

Wtyczka jest czysta wygląda ładnie, a może problem jest z tym cienkim kablem sterującym?

Opublikowano
Ja miałem podobną sytuację, klima z inpy chodziła, wszystko było sprawne ale ona samoistnie nie chciała się załączyć. Okazało się, że bawiąc się inpą wykasowałem coś w komputerze silnika. Dopiero spec od bmw coś mi tam wgrał na nowo i klima zaczęła śmigać. Zwykli elektronicy nie mogli z tym sobie poradzić chociaż już było wiadomo, co jest nie tak.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...nie startowała sprężarka ani wentylator (z komputera działał)...

Znaczy, że wentylator był sprawny, a problem w sterowaniu natomiast tutaj:

Przy kasowaniu tego błędu klima od razu startuje (tzn. włącza się sama sprężarka bez wentylatora), po jakiś 30 sekundach sprężarka się wyłącza i błąd powraca. Co w praktyce oznacza błąd wentylatora 125 E-fan?

mimo zasterowania wiatrak się nie uruchamia co skutkuje błędem i klima się wyłącza, żeby nie wybuchła. Problem z kablami lub wentylatorem.

 

Dodam, że wentylator dokupiłem odpowiedni po nr VIN tzw. zamiennik.

Poprzedni właściciel mojej furmanki zakupił jakiś zamienny wiatrak, który działał jeden dzień. Odesłał i dostał kolejny, który w ogóle nie działał. Też go odesłał i zakupił oryginał niestety, ale ten pracuje. Spróbuj wymienić na drugi egzemplarz. Powiedz, że jest błąd wentylatora i ani drgnie. Ewentualnie musisz znaleźć inną Betę do testu.


Ktoś na forum pisał, że mu działa zamiennik więc to nie reguła, że wszystkie są złe. Masz jakiś numer swojego zamiennika ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na to pytanie odpowie gość od klimy. Spróbuj odpalić jeszcze raz na krótki czas czy sprężarka startuje. Jeśli tak znaczy, że dziury nie ma, a uciekło przez zawór bezpieczeństwa (jeśli takowy w ogóle jest), albo gdzieś na połączeniach. Jeśli wystartuje to w pierwszej kolejności ogarnij wiatrak, potem pojedziesz na serwis klimy.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podsumowując temat - być może przyda się innym - u mnie problem tkwił w niełączącej wtyczce czujnika temperatury patrząc od przodu auta po lewej stronie pod zbiorniczkiem płynu chłodzącego. Z powodu drobnego wycieku ze zbiorniczka (dziurka ze starości) zalało tą wtyczkę i w wyniku tego pojawił się w sterowniku silnika błąd nr 125 E-fan, który nie dał się skasować.

Ten błąd z koleji uniemożliwiał uruchomienie się sprężarki klimatyzacji. Posprawdzałem wszystkie przekaźniki bezpieczniki, ba wymieniłem nawet wentylator bez skutku.

Szukałem przyczyn w układzie klimatyzacji, tymczasem ten wentylator jest także dodatkowym wentylatorem silnika a nie tylko klimatyzacji.

Na moje szczęście wtyczka sama złapała połączenie i problem zniknął sam. Żałuję tylko, że forsowałem sprężarkę w Inpie, aż wyrzuciło z układu trochę...ale nie czynnika tylko prawdopodobnie pary wodnej, bo po sprawdzeniu czynnika jest podobno full tylko ciśnienie układu spadło.

Teraz klima już działa, tylko jakby wydajność spadła i chłodzi słabiej, nie wiem gdzie teraz tkwi przyczyna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teraz klima już działa, tylko jakby wydajność spadła i chłodzi słabiej, nie wiem gdzie teraz tkwi przyczyna.

 

Zmierz temp. na kratkach.

Opublikowano

Teraz klima już działa, tylko jakby wydajność spadła i chłodzi słabiej, nie wiem gdzie teraz tkwi przyczyna.

 

Zmierz temp. na kratkach.

 

No ustawione na 16 a wieje ok. 20, niby chłodne ale nie do końca. Gdzie szukać przyczyny?

Po ostatnim przegrzaniu układu kiedy wywaliło mi trochę ciśnienia pomiędzy silnikiem i szybą podjechałem do serwisu nabijania klimy i gość powiedział że czynnik jest pełny tylko ciśnienie z układu zniknęło, i nie za bardzo wiem o co chodzi bo czynnik daje przecież ciśnienie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

...czynnik jest pełny tylko ciśnienie z układu zniknęło, i nie za bardzo wiem o co chodzi bo czynnik daje przecież ciśnienie.

Nie czynnik daje ciśnienie tylko sprężarka. Jeśli waga czynnika jest jaka ma być i jest ten czynnik co potrzeba, a nie jakiś propan to całkiem możliwe, że sprężarkę trafił szlag skoro nie ma ciśnienia. Temperatura z kratek 20C to przecież w ogóle nie chłodzi. Powinno być mniej niż 10C.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.