Skocz do zawartości

530d m57b30 ocena stanu wtryskiwaczy


G1010

Rekomendowane odpowiedzi

Ale co z wtryskami ? Sprawdzone na stole i co powiedział ten co sprawdzał ?


Przy korekcji -5 to będzie nim rzucać. Jak się zachowuje gdy wyłączysz korekcję ? - nie pamiętam, która zakładka. Dalej równo chodzi ?

 

Kilka postow wczesniej wrzucilem wyniki z stolu pobierczego. Ludzie ktorzy sprawdzali powiedzieli ze wszystko w normie. I jak na 20 lat to super.

Jesli wylacze korekcje to niezle nim buja. Nawet bardzo.

 

Podobno czy na pewno? Jesli auto ma zmieniony program,to kazdy moze Ci udzielać zlotych porad a one odnoszą sie do serii bo przeciez nikt nie wie co tam w tym programie zostalo pozmieniane...W Twoim silniku ecu oblicza korekcje

 

Moge zadzwonic do poprzedniego wlasciciela, ale pamietam ze cos o tym wspominal. Doczytalem ze wielu urzytkownikow m57gen1 po programie stwierdza ze kopca ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ludzie ktorzy sprawdzali powiedzieli ze wszystko w normie. I jak na 20 lat to super.

Jesli wylacze korekcje to niezle nim buja. Nawet bardzo.

 

OK, o to chodziło. Zatem zakładamy, że wtryski są OK, a skoro "buja" znaczy, że gdzie indziej problem, a korekcje próbują go zniwelować. Pod warunkiem oczywiście, że wyniki badań nie są innego pacjenta...

 

Doczytalem ze wielu urzytkownikow m57gen1 po programie stwierdza ze kopca ;)

Jeśli niemiłosiernie podlewa paliwem to tak. Jeśli program był robiony na hamowni i tuner wypuścił auto w którym szarpie silnik to nie mam więcej pytań, bo co innego jak tylko dymi przy ostrym przyspieszaniu - dawki tak duże, że już brakuje tlenu, żeby je spalić. Jeśli podejrzewasz program to faktycznie pozostaje wgrać serię i szukać od początku.


Natomiast z początku tematu wynika, że najpierw było całkiem nieźle, a potem jak mu dałeś w pędzel to się coś posypało i korekcje się zdupiły. Kolektor z klapkami ? Może się urwała ? Albo turbina zgubiła kawałek śmigła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podejrzewasz program to faktycznie pozostaje wgrać serię i szukać od początku.

Chyba tak zrobię, chociażby dla testu.


Podpiąłem inpe. Zrobiłem przejazd na 4 biegu na autostradzie.

http://wrzucplik.pl/pokaz/1822383---irw2.html


Wnioskuje ze jeden wtryskiwacz może się zawiesza ?? Bo ta historia wygląda w ten sposób:

1.Sam widziałem jak rozjechały się korekcje.

2. Oddałem na stół powiedzieli ze są super jest wydruk.

3. Po sprawdzeniu od razu było ok ale auto przerywało jakby silnik szukał czegoś.

4. Potem długo nie zaglądałem.

5. Mechanik ostatnio mi mówił ze na jednym jest -5 i czy badać temat. (Nie potwierdziłem czy to prawda).

6. Rozładował się akumulator w zeszłym tygodniu (auto zgubiło zapisane korekcje?)

7. Dziś sprawdziłem i jest w sumie wszystko ok tak jak na filmie. Nawet nie zauważyłem że kopci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zrób dla testu turbine-na początku filmiku widac ze nie reaguje na wartosci zadane , ale luknij co sie dzieje od 4.00 - raz przeladowuje a raz niedoladowuje ( to jest odpowiedz na kopcenie , ale jak na wolnych obrotach turbinka bedzie słuchać ecu to i korekcje sie zmniejsza )i przeplywomierz wyskakuje poza skale i wartosci zadane równieź...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zrób dla testu turbine-na początku filmiku widac ze nie reaguje na wartosci zadane , ale luknij co sie dzieje od 4.00 - raz przeladowuje a raz niedoladowuje ( to jest odpowiedz na kopcenie , ale jak na wolnych obrotach turbinka bedzie słuchać ecu to i korekcje sie zmniejsza )i przeplywomierz wyskakuje poza skale i wartosci zadane równieź...

A co się dzieje od 4.00? :roll: ja dotrwałem do 6.00 i zrezygnowałem, wystarczyłaby max minuta nagrania kiedy przyspieszasz z gazem w podlodze na 3 lub 4 biegu od 1800 rpm ile dasz radę. A tu przypomina mi się film o facecie w łódce..śmierć w Wenecji czy jakoś tak :duh:

Przecież tu nic się nie dzieje, głaska gaz, jak tu coś stwierdzić? Turbinę robić :shock: dla testu? :o

Miej litość i napisz kiedy trzymasz gaz wciśnięty do podłogi dłużej niż sekundę żeby program nadążył zaktualizować wartości, trochę szanujmy się i nie każ oglądać 21 minut gdy akcji jest kilkanaście sekund albo wcale.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
o facecie w łódce..śmierć w Wenecji czy jakoś tak

To mnie rozbawiłeś :D Fakt było coś takiego.


Maniek ma rację. INPA nie nadąża aktualizować - zmieniasz położenie gazu dlatego tak skaczą wartości. Gaz musi być wduszony, żeby odczyty miały sens. Najlepiej by to wyszło w jeździe pod górę, wtedy parametry się ustalą i można porównać to co jest z tym co być powinno.


Mimo wszystko wydaje mi się, że wskazania są przyzwoite, a to że niektóre są z wykrzyknikiem poza skalą to nie jest istotne. Mam 4000 h pracy silnika i też jest poza skalą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak dla mnie to te wskazania są całkiem poprawne.


Skoro korekcje są dobre, a potem nagle się rozjeżdżają w kosmos i potem znowu jest OK to ja bym szukał w kierunku, że coś łączy/nie łączy. Wtyczki na wtryskach, może czujnik na listwie ten przy podszybiu, regulator na pompie...


Zacinający wtryskiwacz to powinni na stole rozpoznać. Umyli wtryski ultradźwiękami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jest dłubnięty, pojawia się minimalne przeładowanie jak dajesz do dechy, ale to tylko 0,1 bara więc nie szukamy dziury w całym. Wtryskiwacze włożyłeś w te same miejsca czy ten co był na 5 cylindrze dałeś gdzie indziej? Wtedy pewnie ładnie byłoby widać jak korekcja za nim idzie. To, że dałeś komuś je do sprawdzenia to nie oznacza, że sa dobre tak jak oni mówią.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy się dałem je do zakładu gdzie tylko robią wtryskiwacze.

Sami je wkładali i wyciągali.

Nie wiem na jakie miejsca trafiły ;/


Teraz jak zrobiło się chłodniej to zauważyłem że czuć koło auta taki smrodek to wskazuje też na wtryskiwacze ? Czy katalizatora ktoś mnie pozbawił ostatni mechanik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak to robi ktoś inteligentny to powinny być na tych samych gniazdach.


Dopóki katalizator się nie zagrzeje to będzie czuć jak ze starego Jelcza z PRL'u. Jak jest ciepły to będzie zapach bardziej "na czasie" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chodzi właśnie o to żeby przełożyć wtryskiwacz na którym jest najgorsza korekcja, aby zobaczyć czy przejdzie za wtryskiwaczem, co obstawiam i padnie teza o sprawdzaniu na maszynie :roll: tyle to trwa a byłoby wszystko jasne, jeden inny wtryskiwacz i auto śmiga.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oczywiście masz rację tylko, że jak pojechał do fachowca z rozkazem, żeby sprawdzić wtryski, a nie zdiagnozować usterkę, to inteligentny człowiek powinien po sprawdzeniu założyć tak jak było pierwotnie. Po co ma ryzykować, że coś się wydarzy i będzie się zastanawiał czy to przypadkiem nie dlatego, że są zamienione miejscami. Klient przyjechał na sprawdzenie to sprawdził. Dał wydruk, wziął kasę i tyle. Jak trafił na paproka to pozakładał tak jak mu podeszło pod rękę. Byle wsadzić w dziurę...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli dalej nic nie wiadomo :?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dopóki nie zadzwoni i się nie zapyta jak założyli to faktycznie nic nie wiadomo... Nie jestem ekspertem, ale logicznie biorąc mało prawdopodobne, żeby taki wtrysk działał dobrze i się zacinał raz na ileś dni. Przecież on tam napiernicza wte i wewte ileś razy w ciągu minuty więc, żeby nagle we wtorek zaczął się jąkać to jak lądowanie kosmitów późną jesienią. :mrgreen: Według mnie coś tam raz łączy raz nie.


Jak pojechałem na sprawdzenie wtryskiwaczy to gość powiedział, że na początek myją ultradźwiękami, bo nauczeni przykrym doświadczeniem lepiej najpierw wymyć wtryski niż potem naprawiać maszynę. Poza tym mówił, że jak wtrysk stoi dęba to może podać na tyle duże ciśnienie, że zwykle da się go przebić. Pojechałem na tę operację, bo na jednym szło za dużo na przelew, ale samo umycie spowodowało, że zmniejszyło się dymienie pewnie dlatego, że lepiej teraz rozpylają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.