Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,


borykam się od jakiegoś czasu z problemami silnika. Przy silniku poprzedni właściciel oczywiście tak narzeźbił, że przed otwarciem maski trzeba się przeżegnać, a po otwarciu policzyć do 10, żeby nie przeklinać 30 minut.

Objawia się to słyszącym wypadaniem zapłonu, wyłączaniem cylindra, falowaniem obrotów po zdjęciu nogi z gazu (500-1000/min). Sprawdzone świece, cewki, ciśnienie paliwa, przepływomierz.

Po podłączeniu pod komputer pojawiają się błędy:

- P0170/P0173 - Nieprawidłowo przeprowadzona korekcja dawki paliwa obu banków

- P0301-P0306 - Wykryte wypadanie zapłonów wszystkich cylindrów (lub niekiedy części)


kxDGi5TOlYFhd2mj-zLdzIHRwM_mf6u0JTcR7LW5i-zQh2R57ChC1_3ywgTyfiNyvTxyXuIqrV053Xs7mrZpmDpJwWfhEb4QVFMxdmzpVraePcQdGBnL-hldB9aEH6YfMEUeHs6RmUiDTfQam4kOiq3Z6ERhrP4uaCWjbnoicbWP5duFvajrEJ-yB54W5WV4IfZYxgvPJrsK0pD3_leIgX9TxL5C4HSLvuYGW2A_-PHMXPd8s2OpgIvncO93YRNsith9LuIeh1VdkS7POBobtFlMw_5clack9K6QdoKhqGI4noGrsIKDaYQbPN3Q6H9tKbWuqat56CKmtwPeu7psD32Qlog4K08dA1kI6swQWFlOc0-I4mQ1aprXmAV7r9jtOg-G2OOVQSRVHNyLTKQLRBu9zURFxzGXRYyJbkUtBdHw4vkjyyHVQW1RtE4hF-Ccq9FKz5wvfslRQLlX79jkQ0-HvwgHgMiuwAhDVHHvBmYGoQpwev2nT9YtwZPFSqoUk5K1mmAJhgz7W2hDyErAbZOChGYSLEIx-FyLhyPqlFaZk0zO2kmxvyxzc27aJMpXuEgHRCExKQUvEwanpfBE4YBhjX3lDpJijwrdQj4JwowUXG1qbv59VlxkqhZg412OGNr2N229YPszbA3G4xkls-YaGXpy6qU=w628-h305-no


Elektrycy/mechanicy jak to oni rozkładają ręce, więc biorę się sam za robotę.

Zacząłem od sond:

- sprawdziłem prawidłowe podłączenie wiązki (na podstawie rozłączania i czytania błędów, który bank wykrywa, a który nie) - podłączyłem tak jak powinno być

- zacząłem sprawdzać też funkcjonowanie pierwszych sond (przed katalizatorem - regulacyjnych) i tutaj pojawiła mi się zagwozdka, otóż po 1 - wydaje mi się, że pierwsza sonda, nie ma prawidłowych odczytów pracy (zakres pracy zaczyna się wyraźnie niżej niż sondy banku 2) w kółku zaznaczony moment wciskania i odpuszczania gazu:


jW2D2htr5gKj2hAa_pdz40lJQJGI7zJ_KtC18N72GhtXPljhCr3lUXp8yJkJQwS13cU5Y-OW-jCFQagAfEIOkGlK2tXaUDLmCwPogS7S8nw_Bk8ib8MzTvTAk5zjgkOBI5ckg-rD_4ugQi8hKkRUFGtzJcjw56XPBwU385_z0cDK5NayWcLfBBthDi2YFkv6_Ew0laMNfaYm-AsXjD0QzEU95yQmQPDfQccMg-2L3kFXp7qLTWIuBzEC7kumFVu2_hFJUP3RqdUcLG_ReyZslfeXoG9iZRD_zsy5el5DSUDa0yFD0eAMDI9X9Rcc0OU5w4Sn45yCnMpUWRKAUs4-1HGQwL2O-XeuslbRK0Lazi9z6cZDByGfZEjvM3RNKdA68_gVtBsyyEh4fz0I8Qz62TKKz7Q-Qfru-W306VCcmFQJo5t6LnYRUz-4lzxXbiSox2NlNZb-ph6Jq7ZGDbTNG7ZuOcHpwT_CJGAv2_f6juFIU3o-9_VKOR5dg1h1CwtdKmAbbLPvLbRQ_SqFieDU-7ooXQyO83nxwmq9AJqIGXevKJE2PSLiOGWy1AxCOsh0UUVvc2XbYcGyXJCh-X7AHfpl-8HiKR5Rf1clIngcDjRSkUAiOlyLXcbvgADNqEsHDE3luQQUUZgixFOEPn3cNwqZHGAbTLo=w707-h519-no


- po drugie: po odpięciu sondy pierwszej wywala 2 błędy dotyczące BANKU 1, i jeden błąd dotyczący BANKU 2, natomiast po odpięciu sondy 2 wywala 2 błędy BANKU 2 i jeden błąd BANKU 1 - tak jakby jakiś inny czujnik był ze sobą zamieniony miejscami (może stukowy?)


2w1FfufGBkbDlM6HIZpyY4oWd59AaIJHCiTsjkGlI5i-RCoPeA2fcnHIdn2UZDOaKkUpwWeueg4V2eN4lV5nrdfzF3-eF2dX8ekHcizElePmRxSOt8rhaALxXPSUYm0os3yfYvkmXQzm_kZpOOicNfrSgJTnoe4Zxx4ivQ2t5hlV0yLHDWO2Y32lby-w6WHHirhq07v94G5p4_Oq-pUkVBCUFaDFgXLyYqqOJlSJyTbKOLfxyEgx0yzYRbUYlx-29T3CqoI7LcONoV4LwC1SeZLXM3hLdC7mzgJBXX60BGb6n1mDWDyBvQkJM6OlMcvtp1r19nadhBrLDZmw_XX35qVZkrJr2io9DgoJf5JToxcEmDpU4DIc7jcTV0lwb6_aaTQkjHTG0VA_LXgrZEc-cn2uQhh-O7ySLd8tyqw0mCx2UY6q_jnqEMveWdEfces_QMhNP1rcfnFV-HPpZumqJSPJI6uiTpEtEd0hC7W9aWamI32ao9_Yv8KUC5bgL7CsCFur2ZjtkwoFnQ7HVEMgSi6ufoPr1MRfg0qZD-SIVb7Z6HPF7cZTnMTGC6PIzBHVBAo-wChJOj2e73yHNpc0aWH0HyO8vlhSdBOoA-DvH1ipM845thcVpkAE30J1BB3KL8XAuFyhNrX-CdfKRlJBJyucP60Vp10=w745-h345-no


i odwrotnie:


jns8LmqM7K1KV-8jcwF5c5-WtIm-Xc1lODx3QJaYo7gyGHcR2ZOV3UConH-MOjek_QjJZhyWJAadqTIjcnU6uiU1XQmiRmZQoWRFv1lc-tX4WpUF4tWrUeJrOoZArJ0UWUOTT6t_6UIeYNqJKSghfttxq3NnmnYM3_Uwgc2OQwA1UnThVsSohyb42E1iUaUNAe8i2PTTSNW4vZuzEs6u5rspvYkFgWqp1KT86_gRMFTq4In2fyBnh2-vl9YenApVMNFzwGYlNlrPbO_S6bzxMmqqF4Elitxtpo-IljMyrf5M_h50Y17ZZ46kU5Pgc_42Jn_CyHgWgjjM03KKK0Q9cGARtd-vctWLvcWsPlJQD1q4iHHM1CSDFmghDivLUAsLOgzmhH4JKNv9cG3PjkvSzHaufXWniL8yREbOlyIaCv7XZvwfOReS0hTrtQbWIYzzYqbM1xsf2__BJ9JyN-Y90JKeQwaUhcyvDsyoAbaDpUbZhBb3yJk6Z4xde7gmDo0VGzo1-jfhNSJhkHuYiCGdFHCTNWrxMIcm80FencXa4ORGL5sgBMnT-qahizP01BlxRwtpoO_5bHPO_gMz2SNkqFOaOWdgDOVAIOxptMRVocv353bejXcsC8eXgj5fol3m00TTMGG6CFTO-GAsw_E2skE2qaUW8GQ=w716-h305-no


- kolejna sprawa, wykres chwilowej korekty wtrysku, o tyle o ile sondy banku 1 i 2 pokazują takie same wartości (dolne wykresy), o tyle chwilowa korekta wtrysku BANKU 2, zmienia się tak samo jak sonda, natomiast BANKU 1, cały czas spada - bez względu na wartości sondy i momenty, w których wciskam/odpuszczam gaz (wykresy górne)


LyeInkz1FxjFrbrW7kfJzaK5fPE3P2dEedBicT63qLqHzD6l3Z0lmo_7I4tKtuK2TWbYMtmDTf1uJkaYeaGo8YnsoRGDjo47TMVTx9avyfJohOgxLgow1ZME_onuqFHVkyOKUEeKU9rq_oc5yG4a2fJYJOGgGJ3CG2UigDNz7sZugUb00f853xrUP_y3ra43Qsn0svkVItrOANP30EMUOsC-zSdidJnLAU6LVRBjFs4uT8c63_wFdsE2sOq9H_Oh_Lo6C0jDAyBdAzLxcvBOvnxeNYfTTxixBnODXiovs61lp4tHlmjyeWN5CMTBgGpNSCqeLPlfv79MnmyC9e9eNeHfN3v2I31pdidEXsRIfrGiCLQV_CbixluVfMEiUwC9cxyRL2b4Y7T-3JOLPOK3a9kmQ3qUq41xq6sVEEXXnirtjoP6jXfLsd-FBGdIQQOT67asaIMstQlOZJQOoSRZvgZfe8ohL-oZWOcB87bB8Em8LNyJnasa62mWSFdM_sGAKdUDmCPbfy7ystQ0IzOsj2xbehClGGhcvdbHmpZUy-8-VxND7VBNhhgnfmy_1qNSpMr4tNlzoRW9TPBGEXAL9pq3TmiMzPHwxLnsIKwgC-ETNesJ9rj-I34AuSnl94RYSRrGBr6FXoWQw7GfGret7Xq0OntJ6BM=w698-h455-no


przykład 2:


89bJogMTcTpFTv2G8qdN9kbUPJjP6jW3z0WKTdfp1DwKZEC6-kI0bVrOGy7Ve4hHn-GmwNnJKRQj_8j47b8xloJnMCl0d9YJjeOBu8QOKhdrUgHjgUhwVYkr5JQSWdEuADQseKchTq7orUwfrAPWUfMNirvOwMWUAOAPeWRM6O3vaIF8W2p4wblupE2geM_7ZgbgOsQ2lw6zTqkzPYZc9ZXY1LlVMECQ24CzdYCSfmDii2TXtQTEEuI3PPuKzF4BFw7mPXYMl7uojBtQGSFvVtLcUFWnvw-vvPq4FjUpWa-EE--4zf0rNq5NNooJEb3xFcfT6jR64HqWwA57n0OXt-u6L9tOG0PMS4wDyiJ-12pPXgKCYEhywvdEKx4yitUx77vy57UUb0NoA2otDRzD9zA4khDJ914EwHfrOLC0r8NvfCgNCCwNabKtf1ksl6j2Knv1dODTBiryXrJcAQ1c9_42AmHDQiJNmpGTUpr1ZiVkqEIldvqdMn_KAOUzGgMU2nWS1pYP_xebn03ryySHoYkpLtZNVcszeKpXPodp9yTi05-bEONOBb2Hdz8fgfmpgkujA9nCVT2rGMjvLFLCW5fNh0FB5wg7KwWl8KThKfiVy8THzHomwYTD4M2Wi6iujEdKMzZoWhuAq7manrJ5b9ZvIFNST3Q=w719-h463-no


- i poniżej podgląd na wszystkie parametry w momencie, w którym silnik kuleje na wolnych


xK3hY5Nf7neZLMIofAetI-TXlVehx3vouvIgVT0zIRzLQR3YpIvzLMIct2l2HNXyeOMYJZju0AnfmKQxXWyZd6ZAem6X_45Oq7FEsPetaeCnpejGWQpQGNtfqXhqsph7BMd79EADOEVn87nGy4-1Er-LxrE_kKIYUNiL4K-2tsT8HUZmrc6n0fLoqOMXsHB3WdsJyTbxxV12MYkOXx9OaidDcr5NlI3yFXoNMQJCuF9ovrrELpOomVoMy288WqDfEkFoPwdf_4GrK1BN6-NRCVDoUwKO5q-le-dIwHEP_Nt8zkWpkG-FLMAJwIevtywvoK-lfDvV5--2V-RE0bWMF6Jjh4cTF4cCU5vNsrjmzQfkEzYwoOLPeiIE55ULXUoWIpxjN7AoNar0i5Ujq01Os2zQh6jG6oBNN7GUhgak5Ws5SA4z15f8a56KvOhupI_Rc4gFGP70DG182Dv9PdHphVRMWyIFixQzYgOCsihlEA8jFhFYFdA5XkBGKL8hGwDW_Cgo-DlNjuskVKAlJbQGyXxKbG_Mq56A7iVuFN7nyvbZhp8mP41sPBi1s5Y8MK9R-4DdbfZiyar2u3hBCvpJIRJjKu14Tcj8HmWxhVSvCRQ2JFlCeedYOKQc1EaeWA8cyvr2WxVhqXvxrkxVseL8bnxy1pzhWNs=w728-h510-no


Dziś spróbuje jeszcze zamienić sondy miejscami i sprawdzę, czy sytuacja taka wystąpi na BANKU 2.


Najbardziej dziwi mnie to, że po odpięciu np sondy BANKU 1, wywala błąd związany z korektą dawki na BANKU 2 i odwrotnie. Co jeszcze ma wpływ na ten błąd? VANOS? Czujniki stukowe dla każdego banku?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Samo pb? Jak tak to zacznij od szczelności dolotu, jak nic nie widać (sprawdź zaślepki za kolektorem dolotowym) to trzeba zrobić test dymowy, ponieważ zapewne masz nieszczelny dolot.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.