Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Pacjent to e39 535i 235km z oznaczeniem silnika M62B35 .Mam mianowicie problem , ostatnio podjechałem pod sklep i nagle bum Becia przestała odpalać , jak się okazało była do wymiany pompka paliwa , została wymieniona samochód pojeździł pół dnia i zaś bum , jak się okazało poszedł czujnik położenia wałka rozrządu , został wymieniony i nagle ogromny zonk ponieważ auto w ogóle nie odpala , kręci i kręci rozrusznikiem ale nie chcę w ogóle zaskoczyć , czy jest może ktoś kto przerabiał podobny problem bo już mi ręce opadają.

Opublikowano
Czujnik kupiłem nowy ze sklepu , kurcze nie mam już pudełka ale nazwa firmy zaczynała sie na "S" i to była 3 literowa firma.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujnik który kupiles to EPS

Sprawdz czy masz iskre i czy podaje paliwo ( mokra swieca )

Podaj miesiac produkcjimauta

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czujnik który kupiles to EPS

Sprawdz czy masz iskre i czy podaje paliwo ( mokra swieca )

Podaj miesiac produkcjimauta

07/1997 , tak jest iskra i podaje paliwo.

Opublikowano

Proponowałbym podłączyć "pacjenta" pod dedykowany dla BMW interfejs diagnostyczny, wg mnie na pewno będzie tam do odczytania przyczyna problemu.


P.S. Jak jadę do Kołobrzegu to przejeżdżam prawie przez Chojnice, jak nie rozwiązałeś jeszcze problemu to daj znać na PW wezmę kompa.

Opublikowano

JAk pisali koledzy wcześniej, czujnik położenia wału korbowego jak i czujnik położenia wałka rozrządu tylko oryginalne, zamienniki nie podejdą niestety. Teraz druga sprawa, jakby padły te czujniki, to miałbyś problem z odpaleniem , ale po kilkunastu sek odpalił byś auto.



- Sprawdz elektryczną pompę paliwa czy słychać jak pracuje przy właczeniu, jeśli nie , sprawdz czy dochodzi napięcie, może wystarczy wyczyścić styki.

- sprawdz tez bezpiecznik pompy paliwa i przekażnik pompy paliwa


Jeśli wszystko będzie ok, sprawdz wtryski czy dostają napięcie, odepnij wtryski i podłącz próbkę z diodą do przewodu i włącz rozrusznik (potrzebna druga osoba :D ). Jeśli lampka będzie migać to jest ok, jeśli nie będzie migać , sprawdz przekaznik , może też być gdzieś przerwa na przewodach lub padnięty sterownik.


sprawdz też rezystancję wtryskiwaczy omomierzem. wartość każdego wtrysku powinna być 15-17,5 Ohma, inaczej wtryskiwacz do wymiany.

Opublikowano
JAk pisali koledzy wcześniej, czujnik położenia wału korbowego jak i czujnik położenia wałka rozrządu tylko oryginalne, zamienniki nie podejdą niestety. Teraz druga sprawa, jakby padły te czujniki, to miałbyś problem z odpaleniem , ale po kilkunastu sek odpalił byś auto.



- Sprawdz elektryczną pompę paliwa czy słychać jak pracuje przy właczeniu, jeśli nie , sprawdz czy dochodzi napięcie, może wystarczy wyczyścić styki.

- sprawdz tez bezpiecznik pompy paliwa i przekażnik pompy paliwa


Jeśli wszystko będzie ok, sprawdz wtryski czy dostają napięcie, odepnij wtryski i podłącz próbkę z diodą do przewodu i włącz rozrusznik (potrzebna druga osoba :D ). Jeśli lampka będzie migać to jest ok, jeśli nie będzie migać , sprawdz przekaznik , może też być gdzieś przerwa na przewodach lub padnięty sterownik.


sprawdz też rezystancję wtryskiwaczy omomierzem. wartość każdego wtrysku powinna być 15-17,5 Ohma, inaczej wtryskiwacz do wymiany.

 

Kolego a jak Twoim zdaniem sprawdzić czujnik położenia wału/wałków? Podmieniając na drugi?

Niestworzone już rzeczy mechanicy mi diagnozowali. Po tym jak stałem się posiadaczem DIS'a nie daję sobie wciskać tych herezji wystarczy dobrze wgłębić się w podane informacje o przyczynie usterki i zazwyczaj szkodnik wytropiony.


Przykład


e39-3-1.jpg


28,29 - nieszczelności na kolektorze ssącym

98 - wymieniony zawór tutaj dodam zakupiony w CN drugi rok jest ok

140- termostat wymieniony na ten z M67 88C zamiast 105C i nie wpięty emulator grzałki termostatu



Co do czujnika wału potwierdzam w E34 Hella pochodził zaledwie nie cały rok oryginał już pewnie z 5 lat będzie.

Opublikowano
JAk pisali koledzy wcześniej, czujnik położenia wału korbowego jak i czujnik położenia wałka rozrządu tylko oryginalne, zamienniki nie podejdą niestety. Teraz druga sprawa, jakby padły te czujniki, to miałbyś problem z odpaleniem , ale po kilkunastu sek odpalił byś auto.



- Sprawdz elektryczną pompę paliwa czy słychać jak pracuje przy właczeniu, jeśli nie , sprawdz czy dochodzi napięcie, może wystarczy wyczyścić styki.

- sprawdz tez bezpiecznik pompy paliwa i przekażnik pompy paliwa


Jeśli wszystko będzie ok, sprawdz wtryski czy dostają napięcie, odepnij wtryski i podłącz próbkę z diodą do przewodu i włącz rozrusznik (potrzebna druga osoba :D ). Jeśli lampka będzie migać to jest ok, jeśli nie będzie migać , sprawdz przekaznik , może też być gdzieś przerwa na przewodach lub padnięty sterownik.


sprawdz też rezystancję wtryskiwaczy omomierzem. wartość każdego wtrysku powinna być 15-17,5 Ohma, inaczej wtryskiwacz do wymiany.

 

Kolego a jak Twoim zdaniem sprawdzić czujnik położenia wału/wałków? Podmieniając na drugi?

 

Kolego, widze ze ogarniasz temat, wiec pewnie wiesz, ze czujnik polozenia walu , tudziez indukcyjny mozesz sprawdzic mierzac rezystancje (omomierzem) miedzy stykami tego czujnika.

 


Niestworzone już rzeczy mechanicy mi diagnozowali.

 

Nie tylko Tobie, ja rowniez nie raz zostalem informowany o "roznych roznosciach", ze pewnie to bedzie do wymiany, po czym dostaje telefon , ze jeszcze to i tamto. Rachunki rosly a problemy wracaly. Jest taka stara zasada " jak chcesz miec zrobione cos dobrze, zrob to sam" i dlatego skonczylem z wizytami w serwisach i u specjalistow od BMW i prawie wszystko robie sam przy swoim BMW.

 

Po tym jak stałem się posiadaczem DIS'a nie daję sobie wciskać tych herezji wystarczy dobrze wgłębić się w podane informacje o przyczynie usterki i zazwyczaj szkodnik wytropiony.

 

Masz racje, zazwyczaj, jednak dobrze wiesz, ze nierzadko jeden problem moze generowac kilka rzeczy, i wtedy trzeba naprawde dobrze zinterpretowac bledy i wiedziec co z czym i za co odpowiada, zeby nie wymieniac pol auta. Dlatego trzeba miec przede wszystkim checi do ubrudzenia sobie rak, nie bac sie ze pojdzie cos nie tak, mozna kupic fachowa literature , no i wiadomo - jest forum, na ktorym jest sporo fachowcow , ktorzy pomoga.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.