Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

M54b22, automat, LPG.

Naszło mnie by sprawdzić ladowanie alternatora. Na głównych srubach koło silnika miernik pokazywał 12.2 bez obciążenia. Po włączeniu wszystkiego co się dało spadło do 11.8 po czym auto do mechanika ( z braku czasu ) by wyciągnął alternator a ja już miałem nagrany warsztat który go zregeneruje. Wymieniono łożyska, szczotki, coś tam przetoczono. Regulator został, sprawdzano na maszynie z komputerem - sztywne 14.4.

Miałem trasę do Niemiec 1100km. Wracając, na granicy 400km od domu przepalilo bezpiecznik od LPG. Zaczęło migać ladowanie. Skończyło się na lawecie z ubezpieczalni. Osobiście pojechałem z alternatorem by go sprawdzono. Znowu na maszynie sztywne 14.4 z obciążeniem. Poprawiono jakieś luty.

Zakładając go do auta dałem też nowy napinacz paska i rolkę prowadzaca. Paski wymieniałem jeszcze w tym roku.

Aku naladowalem i zrobiłem przejażdżkę parę km. Ladowanie migało co jakiś czas. Pojezdzilem na benzynie i gazie. Bez różnicy, wciąż czasem migało.

Wróciłem pod dom, sprawdzam ladowanie a tam 11.9

Przed regeneracja nie bylo problemów z prądem i kontrolka ładowania. Nigdy też wcześniej nie sprawdzałem jak alternator ładuje. Po pierwszym teście poleciał na regeneracje. Czasem gasły wyświetlacze w zegarach. Moze z 5 6 razy od momentu zakupu auta. Jeżdżę jakieś 2,5roku.

Akumulator ma 2lata

Czego się złapać?

Aaa właśnie. Sprawdzałem czy prąd "ucieka" ale po 15minutach poziom napięcia nawet podskoczył o jakieś 0.10

civic VI 1.4+>clk200k>a4b6 1.8t>x3 3.0d>e46 2.0d touring>e46 2.2 touring
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ile pokazuje przy aku w bagażniku?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

W inpa 11.1 - 11.2

Ide sprawdzić do bagażnika.


Zauważyłem, że przed odpaleniem silnika z kluczykiem w pozycji dwa nie świeci się kontrolka ladowania. Wcześniej zawsze przed odpaleniem świeciła się i gasła w momencie odpalenia silnika.


Przy silniku stale 11.52

Bagażnik 11.50 - 11.54


Po włączeniu xenon, klimy ,przeciwmgłowe przód, tył, grzanie obu foteli na maksa pokazuje +-11.20

civic VI 1.4+>clk200k>a4b6 1.8t>x3 3.0d>e46 2.0d touring>e46 2.2 touring
Opublikowano
Sprawdzić ciągłość masy (-) oraz (+) bo cóż może być więcej ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

U siostry w e46 2.0d kontrolka akumulatora świeci pol sekundy po przekręceniu na pozycje 2 a potem gaśnie. Problemu z ładowaniem nie ma.


Sprawdzałem multimetrem przejścia między silnikiem a karoseria i jest dobrze.


Jestem za granicą także nic sam już nie sprawdze. Czekam na elektryka. Moze coś wyczaruje.



Elektryk wydał werdykt:

Alternator nie puszcza prądu na instalację, nie ląduje. Sama instalacja w aucie sprawna bez zwarc itd

Regenerowany i po tygodniu sprawdzany... Nie polecam pseudofachowcow z Sosnowca ul.braci miroszewskich.... zakład duży, pracownicy wygadani ale cos nie dają rady...

civic VI 1.4+>clk200k>a4b6 1.8t>x3 3.0d>e46 2.0d touring>e46 2.2 touring
Opublikowano

Dla specjalisty regeneracja oraz test alternatora jest prosta dla tego w poprzednim poście sugerowałem;

Sprawdzić ciągłość masy (-) oraz (+) bo cóż może być więcej ?

Trzeba pamiętać że ten alternator był wyjmowany z auta i z powrotem wkładany i miejmy nadzieję że wszystko jest dobrze dokręcone.

Mam nadzieję że ten elektryk robił pomiary bezpośrednio na alternatorze.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Po drugim sprawdzeniu sam zakładałem alternator takze montaz jest poprawny.

Bedzie kolejny raz wyciagany i oddany do innego zakładu.



Winny był regulator napięcia. Założony oryginał Bosch. Teraz ladowanie ponad 14. Poki co zniknęły problemy z chwilowym sporadycznymi wahaniami obrotów podczas jazdy (automat). Spalanie na trasie zeszło do 10 litrów lpg

Wolne obroty trzyma w okolicy 650, wcześniej 550.


Co dziwne przy odbiorze alternatora była instrukcja jak go podłączyć. Ponic to ma duże znaczenie. Instrukcji niestety nie widzialem.


A prosiłem za pierwszym razem zregenerować raz a dobrze...


Taki to byl sprawny regulator napięcia według panów z Sosnowca. Dali ciała fes...

civic VI 1.4+>clk200k>a4b6 1.8t>x3 3.0d>e46 2.0d touring>e46 2.2 touring

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.