Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Rozglądam się za felgami do nowego nabytku f11 520xd 2015r. Znalazłem fajne koła ale przednie mają opony 245/45/18 a tylne 275/40/18. Rozmawiałem z dwoma wulkanizatorami i jeden mówi że do x-drive tylko takie same koła na przedniej i tylnej osi, drugi że w tych modelach nie ma to znaczenia. Jak to jest naprawdę? Czy taka konfiguracja kół w x-drive nie będzie powodowała kłopotów?

Drugie pytanie czy w felgach f11 lci są czujniki ciśnienia powietrza?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Opublikowano
Z tego co kojarzę przy mpakiecie dają szersze kapcie z tylu ale osobiście jestem za 4 takimi samymi kołami- te same opory toczenia etc i minimalizowanie obciążenia dla skrzynki vtg.
Opublikowano

xDrive jest bardzo czuły na obwód kół, tam może być tylko jakieś 2% różnicy czy coś takiego (2x mniej niż w quattro niestety). Dlatego nawet opony różnych producentów sprawiają kłopot czasem. A do sedna: w instrukcji obsługi masz opisane, jakie koła do tego auta pasowały. Te podane są wyliczone, żeby nie było problemów i ja osobiście tego się po prostu trzymałem. Możesz samemu to liczyć, ale to musisz dokładnie zrobić, bo wystarczy czasem że zamiast 265 założysz 275 i auto nie pojedzie, tzn spalisz rozdzielkę xDrive.


Oponeo podaje dopuszczalne rozmiary takie:

Opcjonalna para 1:

Przód245/45 R18

Tył275/40 R18


Opcjonalna para 2:

Przód245/40 R19

Tył275/35 R19

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.

Rozglądam się za felgami do nowego nabytku f11 520xd 2015r. Znalazłem fajne koła ale przednie mają opony 245/45/18 a tylne 275/40/18. Rozmawiałem z dwoma wulkanizatorami i jeden mówi że do x-drive tylko takie same koła na przedniej i tylnej osi, drugi że w tych modelach nie ma to znaczenia. Jak to jest naprawdę? Czy taka konfiguracja kół w x-drive nie będzie powodowała kłopotów?

Drugie pytanie czy w felgach f11 lci są czujniki ciśnienia powietrza?

Z góry dzięki za odpowiedź.

 

Te rozmiary które podałeś są fabryczne dla modeli z M-pakietem i różnica w średnicy między przodem a tyłem to 0,07% tak że nie będzie miało wypływu na x-drive. Czujniki powinieneś mieć, zobacz czy w i-drive wyświetlają się ciśnienia dla każdego koła osobno.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozmiar to jedno,

Ale model opon powinien być ten sam.


Gdyż nie wszystkie opony 225 mają 225 mm.

Są róźne profile ścianek bocznych, róźne ugięcia i róźne twardości.


Bieżnik niby też powinien być podobny. Nie wiem.


520d, nie ma co szaleć z oponami 275. Po co.


Ja mam wszędzie 245/45/18 i mam spokój bo mogę przód na tył założyć itp.

Oprócz tego jestem pewien że xdrive się nie zużywa.

Opublikowano

Niestety ten komplet się sprzedał.

Znalazłem inne koła ale 19". Wszystkie cztery szerokość 8", opony 245/40/19 et 35. Czy et 35 będzie ok? Bo opony są zgodne z naklejką na słupku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oryginalne do twojego samochodu mają ET33 tak że 2mm różnicy nie powinno robić problemu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oryginalne do twojego samochodu mają ET33 tak że 2mm różnicy nie powinno robić problemu.

Et33? A nie 30?

Opublikowano (edytowane)
Ori w ma pakiecie na pewno jest przód ET30 (opona 245), a tył ET44 (opona 275). ET30 to miałem ori w F30 (bez m pakietu). Edytowane przez Yarwa
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety ten komplet się sprzedał.

Znalazłem inne koła ale 19". Wszystkie cztery szerokość 8"

 

Ori w ma pakiecie na pewno jest przód ET33 (opona 245), a tył ET44 (opona 275). ET30 to miałem ori w F30 (bez m pakietu).

To masz/miałeś coś nie halo....



F10/11 8x17 et30

http://www.bmwstylewheels.com/bmw/236


F10/11 8x18 et30

http://www.bmwstylewheels.com/bmw/328


F10/11 8x18 et30 (M pak, mieszane)

http://www.bmwstylewheels.com/bmw/350


F30/31 8x18 et34

http://www.bmwstylewheels.com/bmw/397

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oryginalne do twojego samochodu mają ET33 tak że 2mm różnicy nie powinno robić problemu.

Et33? A nie 30?

 

Ja patrzyłem na X-drive i do tego modelu R19 z tym że 8,5 cala ET jest 33 na wszystkich 4 felgach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega pyta o szerokość 8 cali
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak wiem, dlatego tym bardziej nie powinno być problemów, jedynie będą bardziej schowane w nadkolu o 8,5mm od zalecanych 8,5 calowych ET33 R19
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakich zalecanych??

BMW ładuje fabrycznie 8 cali z et30, więc et35 będzie schowane 5mm głębiej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak Ty to sprawdzasz ? Ja wybrałem F11 LCI z X-drive i tylko Styling 281 ma 8 cali szerokości i ET33 a reszta R19 ma 8,5 cala i też ET33. https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/grupa/36-kola/i56526/kL/sN/r2015/m03


Edit:


Oj chyba coś przeoczyłeś :wink:

 

Niestety ten komplet się sprzedał.

Znalazłem inne koła ale 19". Wszystkie cztery szerokość 8", opony 245/40/19 et 35. Czy et 35 będzie ok? Bo opony są zgodne z naklejką na słupku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak przeoczyłem?!?

Przecież napisał, że pyta o felgi 8 cali z et35.

Dałem wyżej linki felg do f10

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale cały czas piszesz o R18 a założyciel tematu chce kupić R19, linki które dałeś są dla R17 i R18.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlatego, że ET jest zależne od szerokości felgi, a nie od jej średnicy...

Skoro on pyta o felgi 8x19 to szukając prawidłowego ET bierzemy pod uwagę 8, a nie 19.

Ori 8 cali występują w 17 i 18 calach.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie szybkie pytanie. Od momentu zmiany opon na letnie (kupiłem auto na komplecie zimowym) boryka się z drganiem pedału hamulca podczas hamowania. Wszystko sprawdzone, układ napędowy, hamulcowy przód i tył, zawieszenie i nic. Chcę wykluczyć opony bo zmiana opon i klocków hamulcowych zbiegła się jednego dnia. Czy mogę do testów na dosłownie kilkanaście kilometrów założyć koła z e61 x-drive. Tylko takie mam dostępne na podmianę ale są one w rozmiarze 225/50/17 czyli troszkę innym niż w f11 (225/55/17). Nie będzie miało to negatywnego wpływu na x-drive?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie szybkie pytanie. Od momentu zmiany opon na letnie (kupiłem auto na komplecie zimowym) boryka się z drganiem pedału hamulca podczas hamowania. Wszystko sprawdzone, układ napędowy, hamulcowy przód i tył, zawieszenie i nic. Chcę wykluczyć opony bo zmiana opon i klocków hamulcowych zbiegła się jednego dnia. Czy mogę do testów na dosłownie kilkanaście kilometrów założyć koła z e61 x-drive. Tylko takie mam dostępne na podmianę ale są one w rozmiarze 225/50/17 czyli troszkę innym niż w f11 (225/55/17). Nie będzie miało to negatywnego wpływu na x-drive?

Jak wszystkie cztery to nie będzie miało wpływu na xdrive.


Jedz do wulkanizacji bo to może być od opony.

Albo opona bije, ma jakis babel albo masz śrubę w oponie.

Same klocki nie,.ale tarcze mógł już ktoś się założyć, nie oczyścić piasty czy coś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.