Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam kochani nie dawno kupiłem BMW E39 2.5d niestety okazało się że jako płyn chłodniczy jest wlana woda czy mógłbym prosić o opisanie krok po kroku jak zlać tą wodę , jak zalać płyn i odpowietrzyć układ bo podobno jest z tym zabawy a naprawdę jestem zielony w sprawie układu chłodzenia w bmw dodam że auto posiada Webasto. Proszę o wyrozumiałość i pomoc.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesteś pewien, że to woda ? Oryginalny płyn jest taki lekko żółtawy/przezroczysty. Automat czy manual ?
Opublikowano

Upewnij się że to woda była, ja jak kupiłem swoją i zlałem stary płyn to też myślałem że woda z powodu koloru, a raczej jego braku. Płyn był przezroczysty.

Co do wymiany to nie ma większej filozofii. Na pewno są dwa miejsca do spustu płynu, jeden to korek na spodzie chłodnicy od strony kierowcy i powinien być jeszcze jeden gdzieś na bloku silnika jeśli się nie mylę...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, śruba jest też pod kolektorem wydechowym, ale jak jest webasto to trzeba zdjąć lewe nadkole i tam spuścić z pieca, ale właśnie istotne czy na pewno jest woda co byłoby co najmniej dziwne.
Opublikowano
Czasem ktoś naleje bo mu wywaliło płyn, bo jest lato i nie zamarznie, bo płyn drogi, bo auto do sprzedania idzie. Różni są ludzie :?
Opublikowano
Okej upewnie się a jak sprawa z zalaniem nowego i odpowietrzaniem układu czy w tym silniku sam się układ odpowietrza ?
Opublikowano
Co to ten podgrzewacz pomocniczy i gdzie znajdują się odpowietrzniki które musze odkręcić i czy z webasto też jest jakiś korek żeby spuścić płyn chłodniczy bo na razie wiem żeby spuścić płyn mam korek na dole w chłodnicy i w bloku silnika pod kolektrem wydechowym a z webasto gdzie znajduje się jakiś korek do spustu chłodziwa chodzi o to żeby cały ten żur zleciał. Jak czytam tą magie tego spuszczania płynu a później napełniana i odpowietrzania w 3 miejscach to ręce mi opadają :)
Opublikowano
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-530d-lim/repair-manuals/17-cooling/17-00-cooling-check/2TmKvbM


W automacie będzie trochę trudniej ze względu na chłodniczkę EGR.

z tego co tu czytam znalazłem też jak spuścić ten płyn to dwa korki chłodnica i blok silnika nic tam nie pisze o spuszczaniu z webasto a z odpowietrzaniem tylko dwa odpowietrzniki na rurze koło zbiorniczka ATF i pod filtrem kabinowym na podgrzewaczu pomocniczym są odpowietrzniki dobrze mówię ??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podgrzewacz to Webasto. Odpowietrznik pod lewym filtrem jest właśnie od Webasto, drugi jest na magistrali obok zbiorniczka ATF, a trzeci na chłodnicy EGR'a chyba, że go nie masz, ale automat powinien mieć EGR.


Nie piszą o spuszczaniu z Webasto, bo producent nie zakłada, że ktoś zaleje układ wodą, a dostęp jest kiepski więc te pół litra niewymienionego płynu pewnie nie zaszkodzi. Webasto jest umieszczone za lewym nadkolem w progu, a węże idą spod filtra w dół więc nie da się inaczej spuścić jak bezpośrednio z Webasto. Trzeba ściągnąć nadkole i odpiąć węże przy podgrzewaczu, ale tak, żeby nie pozalewać elektroniki. No i potem przy napełnianiu trzeba być pewnym, że płyn tam dotrze. Jak potrzebowałem wyjąć Webasto to potem podłączałem na krótko pompkę przy Webasto, żeby odpowietrzyć ten kawałek.

Opublikowano
Podgrzewacz to Webasto. Odpowietrznik pod lewym filtrem jest właśnie od Webasto, drugi jest na magistrali obok zbiorniczka ATF, a trzeci na chłodnicy EGR'a chyba, że go nie masz, ale automat powinien mieć EGR.


Nie piszą o spuszczaniu z Webasto, bo producent nie zakłada, że ktoś zaleje układ wodą, a dostęp jest kiepski więc te pół litra niewymienionego płynu pewnie nie zaszkodzi. Webasto jest umieszczone za lewym nadkolem w progu, a węże idą spod filtra w dół więc nie da się inaczej spuścić jak bezpośrednio z Webasto. Trzeba ściągnąć nadkole i odpiąć węże przy podgrzewaczu, ale tak, żeby nie pozalewać elektroniki. No i potem przy napełnianiu trzeba być pewnym, że płyn tam dotrze. Jak potrzebowałem wyjąć Webasto to potem podłączałem na krótko pompkę przy Webasto, żeby odpowietrzyć ten kawałek.

Czyli Webasto sobie odpuścić tylko zlać z chłodnicy i bloku silnika ? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.