Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy. Nie znalazłem odpowiedzi jednoznacznej na forum w temacie j/w. Mam wyrobiony frez na wale napędowym, mowa o łączeniu na środku. Objawia się to wibracją wału powyżej 100/h, lekko czuć drgania auta na kierownicy oraz karoserii, lecz akustycznie jest to bardzo wyraźnie. Po odesłaniu dwóch wałów tracę cierpliwość, a od kupna nowego wzbraniam się z oczywistych powodów. A więc pytanie, czy ktoś używał do uszczelnienia/nasmarowania tego łączenia towotu grafitowego lub innego wzbogacanego? Dziś usłyszałem taką „teorię” i sam nie wiem co o tym sądzić

A może ktoś w inny sposób próbował naprawić sprawę?

Proszę o konstruktywne odpowiedzi.

Paweł.
Opublikowano

Są w Polsce firmy, które sobie radzą z naprawą i wyważaniem wałów.

Np https://r-service.pl/

Kolega tam naprawiał wał i jeździł wiele lat.

Zadzwoń i zapytaj czy potrafią to naprawić.

Opublikowano

A więc dla wszystkich którzy będą mieć ten sam problem. Gdy frez jest wytarty na tyle że powstają luzy i powodują drgania, regeneracja tego układu jest niemożliwa. Jest to jedyna cześć wału której wymienić lub zregenerować się nie da.

Oczywiście można próbować uszczelnić to jakimś super towotem lub innym specyfikiem, lecz czy przyniesie to oczekiwany chwilowy rezultat?..nie wiadomo, próbować można.

Także znaleźć wał bez tej usterki, wstawić i dalej czerpać radość z jazdy :wink:

Pozdrawiam, temat do zamknięcia.

Paweł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.