Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przy domowej diagnostyce za pomocą aplikacji OBD2 pojawiają się następujące błędy dotyczące silnika (były chyba kasowane kilka tyg temu w serwisie)


4A27 inteligent Battery Sensor

4A07 Alternator

4A10 BSD Interface

4B37 Oil Sensor

480A DPF Bank1

447B Lambda Sensor


Przy właczonym zapłonie pojawia sie zółta kontrolka check engine, która gasnie po odpaleniu.

Podczas jazdy nie czuc cokolwiek niepokojacego. Samochód odpala i jedzi normalnie. Nic nie szarpie. Przyspieszenie ok. Spalanie na kompie ponizej 6 l/100.


Czujnik poziomu oleju był wymieniany 5 miesięcy temu, a DPF czyszczony chemicznie 3 tyg. temu, po tym jak na i-drive pojawił sie bład DPF co skłoniło mnie do udania sie do serwisu.


W nieautoryzowanym serwisie BMW w Warszawie stwierdzili, że moze to byc awaria magistrali BSD. Mozna zaczac od wymiany regulatora napięcia. Wtedy sie zobaczy czy bledy mozna wykasowac na stale. Diagnoza nie brzmiala sie zbyt przekonywujaco wiec nie chcialbym sie naciac na drooga wymiane, ktora nie rozwiaze problemu.


Czy ktos z Was ma pomysł co mogło paśc?

Opublikowano

tak szukalem. znalazłem temat [e91 318d n47] podobny zestaw błędów i po wymianie regulatora napięcia pomogło.


Nie chce sie nadziac na wymiany za kilka tys w serwisie gdzie wymienia mi kleme alternator regulator napiecia i czujnik poziomu oleju.

Czy dobra strategia bylaby wymiana na poczatek regulatora (koszt zamiennika okolo 200 zl) i wykasowanie bledow?

Tak jak wspominalem auto jezdzi zupelnie normalnie.

Opublikowano

Wypinaj wtyczki od elementów lini BSD i sprawdzaj jakie błędy zostaną. Oczywiście wcześniej je kasuj. Trafisz wtedy na uszkodzony element.

Jeżeli wypniesz alternator i zostanie tylko błąd od niego to masz winowajce.

Na tej samej linii jest jeszcze sterownik świec żarowych.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wypinaj wtyczki od elementów lini BSD i sprawdzaj jakie błędy zostaną. Oczywiście wcześniej je kasuj. Trafisz wtedy na uszkodzony element.

Jeżeli wypniesz alternator i zostanie tylko błąd od niego to masz winowajce.

Na tej samej linii jest jeszcze sterownik świec żarowych.

 

Po wizycie u specjalisty został wymieniony regulator napięcia na oryginał bmw oraz zregenerowany alternator. Niestety nadal pojawiają się błędy:

4A27 Intelligent Battery Sensor

4A07 Alternator

4A10 BSD Interface

4B37 Oil Sensor


Czujnik oleju był wymieniany ponad pół roku temu na dedykowany zamiennik Hella. U specjalisty BMW powiedzieli, że zamienników nie montują bo bardzo szybko przestają działać. Wiec zostaje oryginał z bmw za 800 zł plus montaż.


Zaproponowano tez wymianę klemy za ponad 1000 zł.


Czy warto może wymienić czujnik poziomu oleju na używkę ze znaczkiem bmw z allegro i zobaczyć czy pomoże?


Ani serwis ani ja sam za pomocą apki B-Tool nie mogliśmy wykasować inspekcji oleju.

Opublikowano

U mnie Pierw blad 4a27....później 4a07. Wymiana regulatora od 2 dni brak bledu.

Tylko ze przy błędzie 4a07 mialem ladowanie 14.3...a po 10 minutach 12. Czyli brak.

Jakie masz ladownie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie był podobny zestaw błędów (poza czujnikiem poziomu oleju). Po wymianie regulatora napięcia, akumulatora i klemy IBS na używaną ostatecznie konieczna była wymiana alternatora. Jest też o tym na forum.
3A0jS9b.png
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

przestalem sie przejmowac ta klema. Wymiana relulatora na nowy oryginal i regeneracja alternatora nic nie zmienilo w odczuciach z jazdy bo samochod przed i po jezdzi dobrze. cztery bledy zawsze powracaja tuz po odpaleniu.

Denerwuje mnie tylko komunikat o przekrocznym przebiegu wymiany olejowej. 2 specjalistow bmw nie bylo w stanie wykasowac inspekcji. Pytanie czy jest jakis sposob wykasowania inspekcji bez wymieniania klemy i czujnika oleju bo na pewno nie zaplace za taka bzdure 2000 zl. Moze podczas wymiany oleju mozna odlaczyc wtyczke od czujnika wymiany oleju. I tak pokazuje inactive od pol roku wiec rownie dobrze mogloby go nie byc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poszukaj ori czujnika z demontażu z gwarancją rozruchową, to nie są jakieś bardzo poszukiwane elementy.


Mam klemę IBS sprawną jeżeli chcesz wyeliminować ten element, tylko trzeba sprawdzić po VIN (ostatnie 7 znaków) czy będzie pasowała do Twojego auta.

3A0jS9b.png
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Na stronie czescidobmw pokazuje zamiennik klemy dla oryginalu nr 61127616200 z realoem.

Jest to Hella za 250 zl kod 6PK 010 562-911

Czy ktos zakladal zamiennik. Czy dziala poprawnie i czy potrzebne jest jakies dodatkowe okablowanie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.