Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam kilka pytań do wymiany tylnej półosi w e60 530d automat

1. Czy ktoś się orientuje jaki jest rozmiar klucza nasadowego do odkręcenia nakrętki półoś - piasta ?

2. jaki jest rozmiar klucza torx półoś - dyfer ? (chyba e12 ?)

3. Czy bez problemu da się wymontować półoś bez rozbierania zawszenia lub demontażu dyfra ?

Opublikowano

1. Rozmiar klucza 36 - 12kątny

2. Nie pamiętam ale chyba E12 lub E14 (ale mogę się mylić)

3. Wyjdzie bez problemu. Nic nie trzeba rozbierać w zawieszeniu lub w dyfrze. Tylko odkręcić i powinna wyjść. Niekiedy może być frez zapieczony ale u mnie akurat lekko szła.

Opublikowano
Ok dzieki za podpowiedz, pozostaje jeszcze jedna niewiadoma, z jaka sila dokrecac ta nakretke od polosi do piasty ? W tisie bylo ze 30 Nm i 90 stopni a gdzies na forum, ze 420 Nm i 90 stopni ( ale taka sila to chyba przekreci ta polosi w wieloklinie)
Opublikowano

nie zgadza się niestety


Według TIS moment dokręcenia nakrętki półosi do piasty to 420 Nm

Moment dokręcenia śrub półosi do dyfra to 80m

Moment dokręcenia łożyska do zwrotnicy to 30 Nm plus 90 stopni


czy ktoś może to potwierdzić ? oraz jak zainicjować siłę 420 Nm na dokręcenie nakrętki ? klucz mam na 250 Nm...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Faktycznie 420Nm ,zle luknąłem w tabele-sorki

Jesli chcesz idealnie z taką silą dociągnąć to musisz kupić klucz w takim zakresie ( kilka stów kosztuje ) albo poźyczyć jesli masz od kogo...

Jesli chcesz dokrecic w okolicy tych 420Nm to trzeba uzyc przedluzki i policzyc sile nacisku ale nie bedzie idealnie co do niuta...

Opublikowano
Niestety napotkalem na powazne problemy, nie moglem wybic polosi z piasty, ale po dluzszym czasie wszla, Niestety nie dalo rady jej wyjac wiec wylecial wydech, oslona termiczna i dyfer, po wyjeciu polosi i zamontowanie drugiej Niestety nie moglem jej wlozyc, wieloklin jest tak ciasny ze nie wejdzie mimo uzywania calych sil, musialem ja podbijac od strony wewnwtrzej zwrotnicy mlotkiem i kawalkiem twardego drewna, dopiero po kilkuset uderzeniacg weszla na tyle ze moglem ja chwycic nakretka i dociagnac ( teraz juz wiem czemu jest tak duzy moment 420 nm, bo nakretka wprasowywuje polosi w wieloklin) z druga polosi bylo gorzej bo niestety przy wybiciu delikatnie sprasowal sie koniec i wybrzuszyl gwint na wieloklinie i nakretka nie mogla zalapac, wiec szukam teraz drugiej. Macie jakis patent aby polosi wchodzila bez problemu w piasty ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zeby zdemontowac polos czasem trzeba uzyc mlotka ale z montazem juz nie powinno byc problemu -sprawdziles czy nie bylo przypadkiem freza ustalajacego?- bo coc mi to tak wyglada ze frezy nie pasowaly ,i je masakrowales po calej dlugosci klepiąc mlotkiem...Jesli tak sie stalo to przegub nie siedzi ja potrzeba i bedzie tyrpac karoserią...

Jesli frez ma wejsc w kazdej pozycji a jest za ciasno to mozesz sobie pomuc podgrzewajac frez piasty opalarką- jak zacznie chwytac lozysko to koniec grzania...Ale jeszcze nie spotkalem auta zeby trzeba bylo stosowac taką technikę do wymiany polosi...

Opublikowano

Frez jest symetryczny z obu stron, dla testu wkładałem półoś od zewnątrz (strona jakby kapsla z logiem BMW), weszła z 2mm na wieloklin a potem jak beton stała i żadną siła nie dało rady wcisnąć rękami.

Wieloklin nie został uszkodzony mimo wybijania i wbijania i ponownego wybijania, jedynie półoś została uszkodzona od pierwszego wybijania (dwie uszkodzone) i musiałem zakupić nowe i całe szczęście udało się dostarczyć towar z magazynu do sklepu do 14 i nowe różniły się tylko tym, że delikatnie ciężej chodziły względem starych, tak samo bardzo ciężko wchodziły, musiałem je wbijał młotkiem przez kawałek deski dębowej aby weszły na tyle aby mieć możliwość nakrętkę nakręcić, dopiero nakrętka obie półosie wcisnęła do końca i naprawdę potrzeba było ogromnej siły by to dokręcić (nawet hamulec nie miał siły utrzymać tylnej tarczy, dopiero postawione auto na kołach i zabezpieczone ręcznym plus klinami pod koła umożliwiły dokręcenie nakrętki (przy dokręcaniu nakrętek użyłem dwóch przedłużek plus grubszych rur, aby mieć dobry chwyt, coś na zasadzie litery T i dało radę dokręcić bez problemów)


problem jaki popełniłem to wybijałem młotkiem przez młotek i przedłużkę, co spowodowało uszkodzenie przedłużki i obu końcówek półosi ( powinno się tylko przez ściągacz je zdejmować, chyba, że już ktoś kiedyś je demontował lub wymieniał łożysko to chyba jemu lepiej by poszło bez takich szkód jak u mnie)


Po złożeniu wszystkiego, wał, półosie i most chodziły płynnie na podnośniku a potem po jeździe próbnej żadnych drgań i niepokojących dźwięków nie było, ale wymordowałem się dwa dni po 10h a miałem tylko jedną półoś wymienić i chciałem to zrobić z 2h maks :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W takim razie cos masz nie teges z piastą...

Spokojnie powinienes sie wyrobic w czasie jaki zakładałeś- na tą robote jest 1,45 godz lewa strona oraz 1 godz prawa strona

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie mam takie pytanie, czy półoś posiada dwa wymienialne przeguby czy tylko wewnętrzny?? Korozja zjadła mi metalowa osłonę na zewnętrznym przegubie do którego jest mocowana guma. Ma małe dziurki którymi ucieka smar podczas jazdy.
Opublikowano
Wszystkie przeguby sa wymienne

Podpowie kolega w jaki sposób to wykonać ?? Bo nigdzie nie mogę znaleźć opisu ani tym bardziej takiego nowego przegubu.

Opublikowano (edytowane)
Sama procedura demontażu jest dla mnie zrozumiała.. Ale chodzi mi o sam przegub zewnętrzny, czy jest on wymienny. Bo nawet nie mogę znaleźć nowego do zakupu. Edytowane przez Norbi91
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ta aukcja akurat przodu dotyczy, czyli wersji xi/xd a kolega pyta o tył w rwd. Bmw sprzedaje tylko całe półosie:

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NA71-EUR-06-2003-E60-BMW-530i&diagId=33_1213

Zapytaj na czescidobmw.pl czy mają w ofercie same przeguby.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
I właśnie występują tylko zewnętrzne przednie (wersja xi/xd). Kontaktowałem się z kilkoma sklepami i w każdym dostałem odpowiedź że nie występuje w sprzedaży przegub zewnętrzny przy napędzie tylko na tylnia oś. Oczywiście dostępna jest cała półoś :roll:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jedynie udało mi sie znaleźć taki przegub z firmy FEBEST ale nie udało mi sie jeszcze sprawdzić go po vinie,a cena 470 zeta.

NTY sprzedaje przegub z półosķą za 250

Opublikowano
Dzięki za poświęcony czas. Spróbuję uszczelnić jeszcze ta metalowa osłonkę. Jeżeli się nie uda to chyba skłonie się ku używanej półosi.
Opublikowano
Dzięki za poświęcony czas. Spróbuję uszczelnić jeszcze ta metalowa osłonkę. Jeżeli się nie uda to chyba skłonie się ku używanej półosi.

 

Kup nową półoś firmy GSP. to tani zamiennik. Jest tańsza od używki, a jakościowo naprawdę daje rade. Już nalatałem na takiej 15 tys i ma się świetnie, zero zużycia, żadnych luzów itp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.