Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Jak w temacie. Niedawno kupiłem 316Ti z silnikiem N46B18A. Przeczytałem chyba wszystkie tematy, jednak objawy mojego silnika odbiegają od tych forumowiczów. Silnik faluje na biegu jałowym, chwilę po odpaleniu. Nie ma znaczenia czy jest zimny, czy ciepły czy zrobił 200 km czy 5. Po każdym odpaleniu silnik trzęsie, pracuje nierówno (jakby nie palił na którymś cylindrze).Czasami chwilę po odpaleniu, wbiciu 1go czy 2go biegu i wciśnięciu gazu w podłogę silnik stoi w miejscu, jakby coś go blokowało i leniwie wkręca się na obroty, czasami szarpie na wyższych obrotach, dopóki się nie uspokoi. Po przejechaniu kilku metrów, czasami kilkuset problem znika. Silnik pracuje równo i bez zastrzeżeń auto ma moc, chociaż czasami mam wrażenie, że przy spokojnym ruszaniu/cofaniu na niskich obrotach pod obciążeniem (górka, skręcone koła), trochę go szarpie. Auto chodzi bardzo cicho i równo. Przy wyższych prędkościach też zachowuje się wporządku. Po zgaszeniu i odpaleniu auta problem wraca. Jest to strasznie upierdliwe, przy wyjeżdżaniu z parkingów, bo przez chwile silnik wariuje. Zaraz po sprowadzeniu auta, pojawił się błąd zapłonu na cylindrze nr. 4. Świece i cewka wymieniona - błąd zniknął. Objawy się nie zmieniły. Teraz wyświetla się błąd Vanos wylotowy. adaptacja. Nie znam dokładnego kodu, zapomniałem zapisać u mechanika, ale taki komunikat przy opisie błędu się wyświetlał. Gość u którego sprawdzałem ten błąd nie miał sprzętu, żeby zrestartować adaptację silnika. Jutro jadę do znajomego mechanika trochę dalej od mojego miasta, który posiada profesjonalny sprzęt i to zrobi. Dam znać czy pomogło, a temat zostanie dla potomnych. Pytanie tylko, czy restart adaptacji w czymś pomoże, a jeśli nie, to co byście obstawiali. Przebieg auta 176k, raczej szczery, książka serwisowa wskazuje na krótkie interwały (6-7kkm rocznie).


Wymieniona została uszczelka pod pokrywą zaworów (pewnie nie ma związku, ale to było robione)

Świece;

Cewka na 4tym cylindrze;

Wszystkie możliwe płyny (hamulce, chłodnica, silnik, skrzynia dyfer)

Odma przeczyszczona, zdaniem mechanika w dobrym stanie, nie było konieczności wymiany, więc nie wymieniał. (nie wiem czy był to najlepszy pomysł, ale objawy chyba nie wskazują na odmę)


Może ktoś się z takim problemem spotkał i nie będzie konieczności remontu połowy silnika... Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyjmij oba elektrozawory vanosów, przeczyść je np. zmywaczem do tarcz hamulcowych i zamień miejscami, po czasie sprawdź czy błąd przejdzie na drugą stronę, jak nie to pewnie vanos wydechowy do wymiany i przy okazji też rozrząd.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 10 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.