Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co to znaczy oryginalny lakier? 100-150 mikronów? Czy dobre oko fachowca, który powie, że nie ruszane?

Moja "amerykanka" ma na drzwiach i błotniku 60-80 mikronów, nie polerowane, ale na 100% malowane te elementy. Lakiernik korzystając z nowych elementów , ba nawet używanych ale przykładając się do pracy zrobi 150 mikronów i miernikowcy będą twierdzić, że to bezwypadek.


Podsumowując. Cabrio naprawiane "po wierzchu" nie stanowi problemu.

Problem jest inny. Wyczuwam, że nie lubisz "pontonów" a duża masa powoduje, ze to jest ponton. Dodatkowo ...o kontrowersyjnej urodzie.

Opublikowano
Drogi Jakubie, nie mam urazy do powtórnie lakierowanych elementów, jednak sprzedawca orzekł, że wszędzie jest lakier fabryczny. Patrząc na powyższy link ze szkody ucierpiały zderzak i dwa przednie błotniki, które są plastikowe, czyli "niemierzalne" elementy jeśli chodzi o grubość lakieru. Nie wiem jaka to mogła byc szkoda, bo 15000 zł co innego znaczy w ASO, a co innego w niezależnym warsztacie. W pierwszym przypadku sugerowałoby tylko powtórne lakierowanie, a w drugim cholera wie co. Nie ma zdjęć szkody, wiec dalsze rozważanie to będzie wróżenie z fusów. E93 z zamkniętym dachem z pewnością lepiej wygląda i ma lepsze osiągi niż e46 330i touring :D Patrząc na ofertę w Polsce e92/93 chyba znowu nic tu nie kupię. Niestety żeby powtórzyć numer z 2008 roku na dobry samochód muszę mieć 30 000 euro + akcyza, a to rodzi absurd zakupowy.
Opublikowano
Niestety żeby powtórzyć numer z 2008 roku na dobry samochód muszę mieć 30 000 euro + akcyza, a to rodzi absurd zakupowy.

Ba, ale potem jaka przyjemność jazdy przez lata tym czego się konkretnie oczekiwało bez krzty żalu i cienia wątpliwości.

Opublikowano
Dyskusyjna sprawa. W 2008 roku za 6 letnie (78 000km) 330i dałem z pełną akcyzą 80 000 zł. A był to model w owym czasie drugim od góry z mocnym silnikiem, czyli tak jak teraz 335i. Za te pieniadze obecnie można w DE kupić złom 12 letni lub z 2 x większym przebiegiem. Pytanie jeszcze jak to ubezpieczyć, bo eurotax 335i, np. 2007 rok wycenia na max 53 000 zł :mad2: Jestem kompletnie pogubiony w wycenach tych samochodów.
Opublikowano
Pytanie jeszcze jak to ubezpieczyć, bo eurotax 335i, np. 2007 rok wycenia na max 53 000 zł :mad2: Jestem kompletnie pogubiony w wycenach tych samochodów.

Golas może i tak ale zależnie od TU wersją i wyposażeniem można się do oczekiwanej kwoty zbliżyć + stała wartość pojazdu przez cały rok i nie jest źle.

Opublikowano

Jeśli z AC, bo chyba o nim mowa, a masz dokupioną stałą wartość przez cały okres ubezpieczenia - czyli taka sama pierwszego dnia ubezpieczenia jak i ostatniego to sytuacji jaką wskazałeś raczej być nie może.

Jeżeli nie miałeś tego wykupionego lub mowa o OC to co innego.


Każde TU wycenia inaczej, w jednym masz z wyposażenia 15 pozycji do weryfikacji a w innym 50.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Musisz zrobić wycenę biegłego po zakupie i tym się posługujesz. I tak skończy się w sądzie w razie wypadku...


Hitem jest wartość E31

Kupno ładnego egzemplarza to 100.000 PLN w górę.

Podając ubezpieczycielowi do wyceny egzemplarz z przebiegiem 50.000 km wyceniają go na 6000 PLN

Opublikowano
I własnie o tym pisałem. Ta rozbiezność cenowa jest kosmiczna. Oczywiście można wykupić stałą wartość pojazdu, ale ona nie będzie nawet w 70% dobijać do tej z faktury zakupu. Jak wspomniałem, za 80 000 zł kupiłem e46, a w ubezpieczalni max mogłem mieć 53 000 zł i była to mocno naciągana wycena wg lepszego infekspert.
Opublikowano

Po co patrzeć na goły eurotax, jak każde TU ma jak pisałem wcześniej, różne opcje do zaznaczenia - 15/50 lub więcej.

Ja 320d 2004r kupiłem na początku 2011r za 35k i w ubezpieczeniu wyszło mi 33k. Wszystko to kwestia w jakim TU bierzesz AC.

To samo było teraz z e60 już przy kolejnym ubezpieczeniu tego samego pojazdu, w tym samym TU, miesiąc temu wycenili na 52k albo 53.

Od lat korzystam ze stałej wartości przez cały okres ubezpieczenia a czym droższy samochód tym bardziej warto.

Opublikowano
To skąd biorą te wyceny w eurotax? Brany jest rynek w Polsce czy europa również?

 

Z analizy wycen aut przedstawianych do wyliczenia akcyzy w porcie w Gdyni :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Zastanów się, bo u mnie w roadsterze 130-140 to jest max, przy 160 km/h to już urywa głowę wiatrem. Zawirowania w tym cabrio wewnątrz będą pewnie podobne. Bez windschotta to nawet nie próbowałem jeździć w trasie.
Opublikowano
Po co patrzeć na goły eurotax, jak każde TU ma jak pisałem wcześniej, różne opcje do zaznaczenia - 15/50 lub więcej.

Ja 320d 2004r kupiłem na początku 2011r za 35k i w ubezpieczeniu wyszło mi 33k. Wszystko to kwestia w jakim TU bierzesz AC.

To samo było teraz z e60 już przy kolejnym ubezpieczeniu tego samego pojazdu, w tym samym TU, miesiąc temu wycenili na 52k albo 53.

Od lat korzystam ze stałej wartości przez cały okres ubezpieczenia a czym droższy samochód tym bardziej warto.

 

Dziwna sytuacja. Albo kupiłeś okazyjnie 320d, albo masz duży przebieg. Zauważyłem że porównując samochód stary z przykładowo dużym przebiegiem, np 290 kkm, kontra ten sam model i rocznik, ale z relatywnie małym przebiegiem, różnica w wycenie to 0,5%. Reasumując wszystko co dobre, mało zużyte kupione za duże pieniądze, nie ma uznania w tabelkach ubezpieczycieli.

Opublikowano

Dziwna sytuacja. Albo kupiłeś okazyjnie 320d, albo masz duży przebieg.

Cena była raczej wysoka, jak nie jedna z najdroższych w tamtym czasie na all czy oto, z wyłączeniem coupe.

Podczas oceny na forum 3/4 narzekało, że za droga itp a przebieg był raczej normalny, coś koło 150 kkm.

 

Zauważyłem że porównując samochód stary z przykładowo dużym przebiegiem, np 290 kkm, kontra ten sam model i rocznik, ale z relatywnie małym przebiegiem, różnica w wycenie to 0,5%. Reasumując wszystko co dobre, mało zużyte kupione za duże pieniądze, nie ma uznania w tabelkach ubezpieczycieli.

Mam inne zdanie, czego potwierdzeniem jest moje aktualne e60.

Ubezpieczałem 2 latki jak i 20 latki - również z AC.


Sorry za OT, lecz skoro to Twój temat

Opublikowano (edytowane)
Nic nie szkodzi za OT. Widocznie moje e46 było pechowe, bo notorycznie niedowartościowane. W ubiegłym roku, infoekspert e46 330i 2002 rok i przebieg 143 000 km, z bogatym wyposażeniem, wycenił na 17 000 zł. Taki sam egzemplarz, ale z przebiegiem 245000 km na 14 000 zł. Warto więc jest jeździć i ubezpieczać leciwy technicznie sprzęt. Edytowane przez zent
Opublikowano

Zgadzam się, te tabele to nieporozumienie, a port w Gdyni wiele wyjaśnia ;)

Ja zrobiłam wycenę u rzeczoznawcy. Kompocik dostał plus 50% :mrgreen: a i tak nie jestem w pełni zadowolona.. :duh:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.