Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Problem mam taki ,że Ista+ wyrzuca zbyt wysoka ilość powietrza rzeczywistej do zadanej tj. 42kg/h a powinno byc 27-29 kg/h.

Podmieniane były dwa przepływomierze (jeden nowy drugi używka) i dalej to samo. Egr sprawny, rownież zakładany drugi dla weryfikacji i nic....

Ciśnienia zadane i rzeczywiste w normie.

sprawdzane na dwóch testerach ista i delphi.

Nie wiem czy to się łączy ale dpf wypala się co około 300 km a ciśnienie różnicowe w granicach 5-6 mbar na jałowym.

Pacjent to e91 2011 184km z pakietem ppk

Opublikowano
Po wymianie rozrządu paliło wiecej niż zawsze.Porobione były adaptacje egr,przeplywki,czujnika cisnienia spalin dolotowego i wróciło do normy.Tylko masa powietrza jest wieksza od zadanej ,a egr na 100% działa.Robilem test przeplywomierza i wypada ok egru również.masa powietrza jest tylko wyższa podczas spokojnej równej jazdy powyżej 120-140 km/h jest idealnie i przy agresywnej jeździe także.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po wymianie rozrządu paliło wiecej niż zawsze.Porobione były adaptacje egr,przeplywki,czujnika cisnienia spalin dolotowego i wróciło do normy.Tylko masa powietrza jest wieksza od zadanej ,a egr na 100% działa.Robilem test przeplywomierza i wypada ok egru również.masa powietrza jest tylko wyższa podczas spokojnej równej jazdy powyżej 120-140 km/h jest idealnie i przy agresywnej jeździe także.

co prawda z M47N2 ale moja używka z przebiegiem prawie 240tyś pokazywała zawyżone przepływy na biegu jałowym a pod obciążeniem pomiary były idealne. Dopiero wymiana na nowy oryginał (bosch) pomogła. Tyle, że ja nie miałem żadnego błędu a potrafiło pokazywać np zmierzone 500mg/str przy zadanym 300 a nawet mniej.

spacer.png

Opublikowano
Przeplomierz był wymieniony dwa razy, raz na nowy oryginalny i raz podmianka na używany i nic to nie dało...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ciekawe...

może ruszałeś turbo i na jałowym biegu dmucha za mocno bo sterownik nie może bardziej przestawić łopatek?

Jakie nastawy pokazuje zawór egr i turbo na jałowym?

spacer.png

Opublikowano

Zaraz po zakupie ok 2 lata temu wymieniłem nastawnik turbiny,ale wtedy nie sprawdzałem masy powietrza....

Zgasł check auto dostalo powera i sie nie zagłębiem w temat dalej,niestety.

Kupiłem używany nastawnik o tych samych numerach z tego samego roku i auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

u mnie na jałowym egr ma do 60% - im więcej tym bardziej uchylony. Jak masz tylko 17% na biegu jałowym to dlatego jest taki duży przepływ masowy powietrza.

Nastawnik turbo u mnie na jałowym nie pamiętam dokładnie ale 90-95%.


Masz inny silnik więc możliwe, że w tym wyświetla odwrotnie ?


EDIT. widzę w internetach, że wartości z M47 nijak mają się w porównaniu do N47... Nastawy na biegu jałowym EGR i turbo masz prawidłowe.....

spacer.png

Opublikowano
Zgadza się jest to 17% do pelnego otwarcia,a nie od zamkniętego.Sprawdzalem na odpalonym otwierając egr ręcznie.Chłodniczka spalin drożna. I pomysły sie wyczerpały.Jeszcze z tym wysterowaniem turbo może cos być jak piszesz tylko jak to sprawdzić...?Może taka niewielka różnica bedzie powodować zasysanie większej ilości powietrza....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bo geometrie turbo masz na max postawioną a ze zawór dziala poprawnie to w parametrach jest OK

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.