Skocz do zawartości

Problemy z układem chłodniczym e39 528


MrSiekacz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Dzisiaj się przejechałem, podczas jazdy powoli doszedł do 100 stopni :/. Stanąłem na chwilę węże były bardzo twarde, a jak korek odkrecilem to płyn był po korkiem, aż trochę wpłynęło. Wsiadlem i pojechałem dalej, temp byla dalej 100 ale szybko zbil do 94 lecz po krótkiej jeździe znowu było 100. Pod blokiem zaczekalem chwile, zeszła do 99 i zgasilem go. Co to może tam jeszcze być z tym?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poście pisałeś,ze sprawdzany był termostat, ale w jaki sposób? Być może to on się zacina, nowa wkładka Wahlera to koszt około 40zł więc dla spokoju bym wymienił
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego że tem pokazuje w teście nawet i 103 st. Ten czujnik idealny nie zawsze jest co sam na sobie spr. Węże twarde bo mają nawet i 2 bary to miękkie nigdy nie będą. Ciężko lekko je scisnac. Tylko lekko idzie je ugiac a prędzej się poparzysz niż zdążysz użyć większej siły.


Jak ten termostat sprawdzales?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W ogóle to masz problem z przegrzewaniem ? Wskazówka wchodzi pod czerwone pole ? Jak masz 100C to jeszcze nie jest tragedia tym bardziej przy obecnych temperaturach zewnętrznych. Temperaturę będziesz mieć zmienną w zależności od warunków jazdy. Wiatrak masz sprawny ?


 

Stanąłem na chwilę węże były bardzo twarde, a jak korek odkrecilem to płyn był po korkiem, aż trochę wpłynęło.

Korka się nie rusza gdy silnik jest gorący. To jest układ ciśnieniowy i będzie się płyn wylewać jak odkręcisz korek na gorącym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przegrzewa się, ale dosyć szybko się nagrzewa do normalnej temp. W zaledwie 2 km się potrafi rozgrzać. Czasem szybciej. No i ten wąż już 3 razy spadł tak jakby ciśnienie było za duże. Ostatnio usłyszałem, że coś syczy jak silnik pracuje, ale nie mam pojęcia co może syczec. A co to może być, że leci dymek siwy jak dodam gazu ? Czasem przy ruszaniu zaobserwuje też w lusterku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ogóle to masz problem z przegrzewaniem ? Wskazówka wchodzi pod czerwone pole ? Jak masz 100C to jeszcze nie jest tragedia tym bardziej przy obecnych temperaturach zewnętrznych. Temperaturę będziesz mieć zmienną w zależności od warunków jazdy. Wiatrak masz sprawny ??.

 

Nie no bez przesady 100'C na termostacie 92 to jednak trochę dużo, stojąc w korku ostatnio miałem 95'C bez klimy. Kiedyś w trasie przy dobrym deptaniu z klimą było 97. Teraz przy 25/27 na zewnątrz podczas jazdy(bez klimy) 92/93 max

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Które? Dym? UPG albo uszczelniacze zaworowe albo wyolbrzymiasz. Kiedy pojawia się? Na zimnym? Po rozgrzaniu jak ruszysz po postoju kilku minutowym?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To ogólnie zajmij sie tym co ta inpa pokazuje bo jak pojedziesz na przeglad techniczny to nie bedziesz mial przegladu- jesli jeszcze auto bedzie jezdzilo.

Lampdy pracuja na granicy mozliwosci pomiaru i tym sie zajmij...

Bład 12 -potencjometr przepustnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No i co ja mam z tymi lambdami zrobić?

Puki co mozesz sie cieszyc ...

Ze jest tam zyt malo powietrza...

W nastepnej kolejnosci mozesz zrobic foto swiec oraz zmierzyc kompresje

A co do potencjiometra to wykonałes pomiary i co chcesz z nimi zrobić?Do czego mają sie przydać?

Jaki miesiac i rok produkcji auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zmierz napiecie na potencjometrze przepustnicy.

Przewód nr;

12 czarny - zaplon włączony,przepustnica zamknieta 0,7V

Zaplon włączony , przepustnica całkowicie otwarta 4,5V

42 brązowy - zaplon właczony 0V

44 czerwono- zielony zaplon włączony 5V


Sondy lapda.Rozepnij wtyczke.Na wtyczce sondy gdzie wchodzi czerwono-bialy oraz brązowy przewód zmierz opornosc,a nastepnie wepnij ją z powrotem i wykonaj pomiary przebijając sie igłą przez izolacje

3 czerwono - biały po zaplonie 11-14V

25 brązowy po zaplonie 11-14V

Na biegu jalowym czestotliwosc 10Hz

67 czarny zaplon włączony 0V

75 źołty zaplon włączony 5V

Na biegu jalowym 0 - 4,6V ( ten pomiar widac w inpie to mozesz zrobic tylko z ciekawosci)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dziś ten tester co2, trzymałem to dziadostwo mega długo i bawiłem sie gazem przy tym, kolor tego płynu cały czas był niebieski i nie zmienił barwy. Auto było nagrzane i trzymałem to długo aż już mi płyn ze zbiorniczka sie dostał do tego testera i sie denaturat zrobił ;p uszczelka raczej ok. A powiedzcie mi od czego może być bogata mieszanka?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.