Skocz do zawartości

BMW E46 318i 1.9 118KM 1998 r. +Turbo i LPG +tuning wizualny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam 18 lat z hakiem i zaczynam swoją przygodę z motoryzacją. :wink: ( Oryginalnie to informatyk jestem, lecz szukam jakiegoś "odrywnika" od tego kompa bo mi to nie wychodzi na dobre )


Mam otóż wiele pytań dotyczących legalności poszczególnych modyfikacji które planuje zrobić.

Więc chętnych proszę zrobić sobie popcorn , bo się trochę rozpiszę. Kupiłem właśnie podaną w temacie bmke , i nie powiem, ładna

aczkolwiek może być jeszcze ładniejsza oraz wydajniejsza.


1. Co pierwsze zrobić ? Turbo czy LPG ? A może jednocześnie żeby nie nawalać sobie niepotrzebnej roboty ?

Czy jest sens gazować uturbione lub na odwrót ? Jak wtedy wygląda przegląd techniczny i sprawy z ubezpieczycielem ?

Zdaje sobie sprawę, że za tą stokową bmke ubezpieczyciel pierdnął 4 kafle za rok :cry2: ( i prawdopodobnie cena wzrośnie ) ,

ale koszty nie są mi straszne, a jak ktokolwiek powie, że trzeba było se kupić lepszy samochód

a nie modować takiego grata niech sobie pójdzie wre


2. Czy byłbym w stanie sam założyć turbo ? Lubie przygody, i uczyć się na błędach.

Lecz jeśli ma mnie to wpakować w 2-3 krotne większe wydatki to wole dać komuś do zrobienia kto się zna.

LPG na 100% do gazownika dam, i to bez dyskusji.


3. Czy byłby ktoś na tyle miły by dopisał do tej listy ( lub usunął ), części potrzebne / mile

widziane w soft uturbianiu / ew. hardzie (o ile no dosłownie nie zbankrutuje) ?

Jakie średnice rur nierdzewnych ? No nie powiem jestem nadal zielony w temacie a kto pyta nie błądzi :mrgreen:

- Turbo (ofc, ale narazie nie mam nic na oku)

- Duży intercooler 600 x 300 x 76 mm z gęstym rdzeniem

- Spływ olejowy CNC do turbo i obudowy rozrządu

- Sekwencyjny zawór blow off typu SQV - podłącz i zapomnij

- Pompa paliwa typu 040 wewnętrzna

- Porządny zawór wastegate

- Zbrojony wąż spływu olejowego turbosprężarki

- Restryktor olejowy turbosprężarki

- Złącze elastyczne wydechu

- Zaworek MBC do regulacji doładowania

- Uszczelki kolektora wydechowego

- Złącza vband na układ wydechowy

- Świece zapłonowe NGK


4. Czy wide body kity są legalne w Polsce ? Bo myśle o tym pierwszym projekcie jako dzienną bryczkę,

i chodzi mi o to czy niebiescy by się nie czepiali przy pierwszej lepszej prostej . :roll:

Otóż mam na oku, znalezioną u znajomego Rocket Bunny do E46 ze starego projektu, który się tylko kurzy a nie ma co z nim zrobić.

Co do montażu to jestem pewien że założyć będę potrafił, aczkolwiek proszę o jakieś wskazówki, zanim zacznę cokolwiek wiercić.


5. Oklejanie...


-Lamp (nielegalne) , myślałem o przeźroczystym vinylu kameleon, lecz z tego co się orientuje bym zrywał przy pierwszej lepszej kontroli


-Całego auta https://allegro.pl/oferta/3m-wrap-film-1080-gp281-folia-kameleon-50x152-psyc-7395501342

Nie tylko dla wyglądu czy możliwości zerwania winyli, ale też w celu ochrony oryginalnego lakieru (samochód nie bity).

Czy taki mieniący się winyl nie raziłby w oczy ? A przede wszystkim czy niebiescy by nie zabrali dowodu za to,

bo z tego co widzę jest chyba matowy a więc nie odbija światła jak chromowy winyl.

Żeby nabrać wprawy najpierw będę lepił zwykłymi winylami a później wezmę się za

oklejanie drzwi, potem tyłu a na koniec frontu.


- wnętrza - tu raczej problemów nie ma ?


5. Opony, i felgi - wszystko raczej jasne, jednak jeśli poszerzę karoserie, to czy koła mogą wystawać do poszerzenia, czy do oryginalnej linii ? Na oponach nie zamierzam oszczędzać, ktoś coś poleci ? Felgi 17/18"


Jak mi coś wpadnie do głowy to dopisze, liczę na waszą pomoc... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Z góry dziękuje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Turbo w m43 :? lpg owszem

5. Koła nie mogą wystawać poza obrys auta, więc w tym przypadku poza poszerzenia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

1. lepiej najpierw turbo, żeby potem 2x nie stroić LPG, poza tym łatwiej będzie dobrac komponenty, zakładajac że nie będziesz się później bawił boostem i dobijał mocy

3. ECU, chyba że da się sensownie wystroić na tym, co obsługuje m43


W dużym skrócie trzeba było kupić większy silnik, wyszłoby taniej niż turbo, a m5x byłyby bardziej rozwojowe, a wielu tunerów zjadło na nich zęby

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.