Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak cena jest ta sama na M40i i na M40d... to nawet chwili bym się nie zastanawiał i brałbym M40i.

Cichszy, przyjemniejszy dźwięk silnika, nie ma problemu z krótkimi dystansami,

a przede wszystkim przy tych zapędach lewicowej władzy, dłużej i spokojniej będzie można nim jeździć.

Diesel niestety jest na cenzurowanym w Europie.

Jak ja kupowałem auto to M40i było droższe o 20-25 tysi z tego co pamiętam, dlatego jeżdżę M40d.

Pozdrawiam

KrzychoM

  • Odpowiedzi 161
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
No właśnie i to mnie jednak pcha do M40D. Przy przelotach 180-200 benzyna już w 540i wypije z 15-18 litrów. Pewnie, że nie często tak jeżdzę, ale miewam takie trasy. No i w mieście to myślę, że w SUVie to benzyna te 12-13 l mi wypije.

Jeszcze w 540i może by to było mniej. Jak patrzeę jak na kanale Petrolhead testował 340ix w Szczecinie w eco pro i miał ok 8.5 l/100km to nadal się łudzę, że przy jeździe w mniejszym mieście bez warszawskich korków potencjalnie w 540i czy x3 m40i nie byłoby tak źle. Ale pociągnięcie jakiejś przyczepy czy butowanie... Sam nie wiem.:/

Wiesz co, jak Cię nie stać na paliwo do auta, to może jednak pomyśl o czymś tańszym, jakaś Skoda albo Dacia? Bo tu serio rozważasz to, jakby to były różnice typu 100tys złotych rocznie. Kopciuch do miasta to idiotyzm, a na trasy benzyna przy normalnej jeździe spali normalnie. W ogóle przy aktualnych cenach paliwa do traktorów, to nawet jak ropniak pali mniej to wychodzi to samo. A cena ropy w stosunku do normalnego paliwa od dawna drożała, przecież 20 lat temu była wyraźnie tańsza, a już przed wojną ceny były porównywalne.

Tu nie chodzi o to czy stać czy nie. Tylko informację na temat spalania, które znajduję mimo wszystko się rozbiegają. Przy zwykłym poruszaniu się 5000 zl rocznie w różnicy na cenie paliwa nie robi różnicy. Pytanie pojawia się jak chcesz tym autem ciągnąć ciężką przyczepę. Taka benzyna nie spali 4l więcej, ale jednak zakładam, że skotłuje 2 razy tyle co diesel. Nie wylatuj mi tu że Skodą bo rozmawiamy o paliwie, a nie o cenie auta. Przy 540i jestem bardziej skłonny do benzyny. Moje rozterki głównie dotyczą X3 bo jednak cięższe i opory powietrza większe.

Edytowane przez Crysis
Opublikowano
Tu nie chodzi o to czy stać czy nie. Tylko informację na temat spalania, które znajduję się mimo wszystko się rozbiegają. Przy zwykłym poruszaniu się 5000 zl rocznie w różnicy na cenie paliwa nie robi różnicy. Pytanie pojawia się jak chcesz tym autem ciągnąć ciężką przyczepę. Taka benzyna nie spali 4l więcej, ale jednak zakładam, że skotłuje 2 razy tyle co diesel. Nie wylatuj mi tu że Skodą bo rozmawiamy o paliwie, a nie o cenie auta. Przy 540i jestem bardziej skłonny do benzyny. Moje rozterki głównie dotyczą X3 bo jednak cięższe i opory powietrza większe.

Dawno temu jak jeździłem X6 35i to paliło 12-16l (eko-jazda poniżej 10l). Z lawetą ok 2ton wychodziło 18-20l bez spinania się. Wątpię, by się wiele w tej kwestii spalania zmieniło. Trzeba mieć na uwadze, że turbo benzyny mają moment prawie jak turbo diesle, a M40i ma moment dostępny od niższych obrotów, pomimo że diesel ogólnie ma niższe zakresy. Tak czy siak, różnica wg mnie jest bardziej ideologiczna niż praktyczna, bierz co bardziej lubisz.

Opublikowano (edytowane)
No ja takiego doświadczenie z SUVami nie mam, więc dzięki za info o x6. Mam teraz benzynę w serii 3 i jestem bardzo zadowolony po latach z dieslami. Może za bardzo to rozkminiam wszystko... Edytowane przez Crysis
Opublikowano
Jeśli chodzi o spalanie to dziś zrobiłem trasę 1100km z czego ponad 800 przez Niemcy. Średnia prędkość 130kmh. W Niemczech starałem się jechać 165-170kmh na aktywnym tempomacie a jak były ograniczenia to +15kmh. Spalanie z całej trasy 11,2 litra. Nie wiem czy to dużo czy mało.
Opublikowano
Jeśli chodzi o spalanie to dziś zrobiłem trasę 1100km z czego ponad 800 przez Niemcy. Średnia prędkość 130kmh. W Niemczech starałem się jechać 165-170kmh na aktywnym tempomacie a jak były ograniczenia to +15kmh. Spalanie z całej trasy 11,2 litra. Nie wiem czy to dużo czy mało.

 

Porównywalnie do X4M Comeptition. Właśnie wóciłem po 3000 km z Włoch (tam i powrotem). Średnia ponad 100 km/h (korki, góry, jazda na mieście w miasteczkach i Niemcy do 250 km/h) - spalanie 11,6 litra. jestem zachwycony. Czekałem na X3 M40d i się nie doczekałem. Pewnie miałbym w 40d spalanie na poziomie 9-10 litrów dlatego jestem zachwycony X4M :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Jeśli chodzi o spalanie to dziś zrobiłem trasę 1100km z czego ponad 800 przez Niemcy. Średnia prędkość 130kmh. W Niemczech starałem się jechać 165-170kmh na aktywnym tempomacie a jak były ograniczenia to +15kmh. Spalanie z całej trasy 11,2 litra. Nie wiem czy to dużo czy mało.

 

Porównywalnie do X4M Comeptition. Właśnie wóciłem po 3000 km z Włoch (tam i powrotem). Średnia ponad 100 km/h (korki, góry, jazda na mieście w miasteczkach i Niemcy do 250 km/h) - spalanie 11,6 litra. jestem zachwycony. Czekałem na X3 M40d i się nie doczekałem. Pewnie miałbym w 40d spalanie na poziomie 9-10 litrów dlatego jestem zachwycony X4M :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

To tez niezly wynik. Ciekawe wlasnie jak ten 'mityczny' diesel by sie zachowal na podobnej trasie. Wrzuc zdjecia auta, malo X4M na forum :D

Opublikowano
Silnik M40d miękka hybryda, Trasa Bieszczady - A4 - Wroclaw - S5 - Poznań. Śpieszyło mi się trochę, prędkość tempo 160-200, spalanie średnie po trasie 9,5.

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano

Dla porównania w moim M40d, pod koniec stycznia również zrobiłem trasę do Włoch przez Niemcy (Monachium), Austrię, łącznie ok 3200 km. Prędkości ok 150km/h, praktycznie cały czas lewym pasem. Spalanie średnie 7,8

Przy czym gdy robiłem tą samą trasę wcześniej w połowie grudnia, w tamtą stronę cały czas padał śnieg więc prędkość jazdy była bardzo ograniczona, to spalanie na trasie Olsztyn Włochy wyszło 6,7.

Ale i tak wolałbym benzyniaka.

Opublikowano

M40i ma szeroki zakres spalania, u mnie od 8 do 15 l/100 km z trasy. Ale oczywiście da się więcej na krótszych dystansach.


Ciekawi mnie czy jesteście zadowoleni z dźwięki M40i po LCI. Ja się cieszę, że w trybie komfortowym jest cicho, ale zaczyna mi czegoś brakować w Sporcie.

Zuważyłem, że po agresywnej jeździe bardzo łatwo sprawić, żeby wydawał z siebie kilka strzałów. Wystarczy wcisnąć mocniej gaz i odpuścić i dzieje się to za każdym razem.

Co mnie zastanawia to czy jest to wydech czy tylko audio. Niestety nie mam jeszcze nagrania z zewnątrz, kiedy jadę w Sporcie, a w środku te dźwięki są bardzo stłumione.


Jakie są Wasze doświadczenia? Jesteście zadowoleni z jego dyskrecji? Jak to wygląda w wersji M40d?

Opublikowano
W M40d jakiekolwiek sportowe dźwięki to na pewno burbulator… tu nie ma wątpliwości. Jeżdżę cały czas na zredukowanym dźwięku silnika.

Pozdrawiam

KrzychoM

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.