Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Udowadnianie, że nowoczesne bezyny palą mniej od nowoczesnych diesli nie wiem czy ma poprawiać humor literkom i czy psuć humor literką d :duh:

Nic nie trzeba udowadniać, wystarczy wejść tutaj:

https://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/x3/g01/


Ważne tylko, żeby patrzeć wyłącznie na silniki z większą liczbą raportów, a nie np. jednym. Każdy sam może sprawdzić i ocenić :) Różnica zwykle ok 1l/100km.

 

BMW ma tak duzo silnikow w ofercie, ze kazdy znajdzie cos dla siebie i wtedy znajdzie tez odpowiednia argumentacje :) Zgadzam sie, nie ma nic ekscytujacego w oszczedniej jezdzie, wrzucilem moj komentarz w ramach ciekawostki jako, ze sam szukalem kiedys info na ten temat. Dodatkowo dla porownania na tej samej trasie na ktorej X3 M40i spalilo 8,4 moje poprzednie 320i palilo okolo 6,8 litra, a Seat Ibiza z podstawowym silnkiem benzynowym (80KM?) i manualem palil 7 litrow (mialem nieszczecie kiedys wypozyczyc to auto na weekend).

Moim zdaniem ludzie na forum dokładnie odwrotnie niż wskazuje rzeczywistość ekscytują się niskim spalaniem. Na żywo ekscytujące jest tylko wysokie :D Nie liczę tego dokładnie, ale największego banana na twarzy mam zawsze jak spalanie się zbliża w okolice 30l/100.

  • Odpowiedzi 161
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Moim zdaniem ludzie na forum dokładnie odwrotnie niż wskazuje rzeczywistość ekscytują się niskim spalaniem. Na żywo ekscytujące jest tylko wysokie :D Nie liczę tego dokładnie, ale największego banana na twarzy mam zawsze jak spalanie się zbliża w okolice 30l/100.

 

Zgadzam sie, no chyba ze mowisz o staniu w korku w Ferrari ;)

Opublikowano
Udowadnianie, że nowoczesne bezyny palą mniej od nowoczesnych diesli nie wiem czy ma poprawiać humor literkom i czy psuć humor literką d :duh:

Nic nie trzeba udowadniać, wystarczy wejść tutaj:

https://www.autocentrum.pl/spalanie/bmw/x3/g01/


Ważne tylko, żeby patrzeć wyłącznie na silniki z większą liczbą raportów, a nie np. jednym. Każdy sam może sprawdzić i ocenić :) Różnica zwykle ok 1l/100km.


Hmmm patrzę na Twój link i widzę ponad 3 litry różnicy a przy niecałych 9 l to 30%.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Użytkuję X3 M40D i jestem bardzo zadowolony z tego samochodu i silnika, jeśli chodzi o spalanie to mam średnio od 7,5 do 8,2L / 100, w zależności od stylu jazdy, przy czym jeżdżę 50% miasto 50% autostrady , raczej niemieckie ;) , czyli prędkości wyższe niż w PL. Polecam ten silnik wszystkim , którzy chcą jeździć bez częstego stawania na stacjach paliw i mieć 700N i 340KM pod nogą do dyspozycji , jest fan :) .
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ostatnio oglądałem Rumuńską recenzję silnika B58 w X4 M40i LCI. Koleś twierdził, że jadąc spokojnie podmiejską drogą z prędkością około 80km/h da się zejść poniżej 6 litrów w M40i, chyba wymienił 5,7 :)) No, czasami i tak się jedzie, nie zawsze pedał jest wciśnięty w podłogę. Jeśli doczekam się na mojego to zrobię przynajmniej jeden taki test, żeby porównać wynik ze znajomym właścicielem Volvo XC60 T5.


40d to fajny silnik jeśli ktoś codziennie robi trasy, ale do miasta czy po okolicy moim zdaniem nie ma sensu. No i powyżej 100km/h odstaje jednak od benzyny. Jeśli ktoś ciagle ciśnie to na pewno spali dużo mniej i nie będą to 2 litry. Najlepiej mieć oba w garażu:)


Ciekawi mnie test 30i vs 40i w budzie X3, gdyby kierowca 40i jechał tak samo jak 30i, myślę, że by były blisko.

Opublikowano
Z mojego dotychczasowego doswiadczenia kazdy wynik w okolicach 8 litrow uznaje za bardzo dobry na 21 calowych kolach. Zazwyczaj widze okolo 10litrow. Okolice 6 litrow nie wydaja mi sie mozliwe do osiagniecia, no chyba ze jadac autostrada na bardzo dlugim dystansie ze stala predkoscia 80kmh.
Opublikowano

Właśnie to jakieś ekstremum ale słyszałem o podobnych wynikach na przedlifcie w USA. Tutaj jest X4 i może dlatego pali mniej. Tutaj film:


Około 11:10 o tym mowa ale ciekawie opowiada o silniku od początku.


Bukareszt 12,5L

Otwarta droga 7,2L, 5,7L jello jedziemy srednio 90km/h

Autostrada 10L przy spokojnej jezdzie i 14L przy szybkiej.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

rozważam X3 M40i, gotową konfigurację. Moje wątpliwości budzi komfort jazdy, w specyfikacji jest: 704 Zawieszenie sportowe M oraz koła 20" RF.

Czy ktoś z tutejszych użytkowników posiadających takowy pojazd z tym zawieszeniem mógłby podzielić się informacją czy to jest jakiś akceptowalny kompromis na miejskie drogi?


Niestety sam nie mam możliwości sprawdzenia tego przed zakupem.

Opublikowano

W swoim mam zawieszenie adaptacyjne, ale nawet w trybie sport jest całkiem komfortowe.

Jeździłem też X3 30i i X4 30i z zawieszeniem sportowym, w obu przypadkach komfort był wystarczający - nie było za twardo, a przy tym prowadzenie wzorowe.


Ja brałbym nawet do X3 18d zawias sportowy :P , a do X3 M40i to nawet bym nie pomyślał o zwykłym zawiasie.

Jeździłem też X3 20d z zawiasem standardowym i jak dla mnie zbyt miękko, po przejeżdżaniu spowalniaczy było takie niezbyt przyjemne dla mnie bujnięcie. :roll:

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano
rozważam X3 M40i, gotową konfigurację. Moje wątpliwości budzi komfort jazdy, w specyfikacji jest: 704 Zawieszenie sportowe M oraz koła 20" RF.

Czy ktoś z tutejszych użytkowników posiadających takowy pojazd z tym zawieszeniem mógłby podzielić się informacją czy to jest jakiś akceptowalny kompromis na miejskie drogi?


Niestety sam nie mam możliwości sprawdzenia tego przed zakupem.

 

Ja odebrałem M40i niedawno. Zrobiłem 1200km i mogę powiedzieć, że jest poprawnie. Tzn. na dobrej drodze płynie, na słabej niestety czuć nawierzchnię, ale nie bardziej niż w innych samochodach.

Na pewno bardziej komfortowo niż w VW Passat (i to na mniejszych dużo kołach), zbliżone do GLC z pakietem AMG na 20" - uważam, że bardzo podobnie.

Za to jak są dziury to nie wyobrażam sobie kół 21", cieszę się ostatecznie, że postawiłem na 20", nie mam zamiaru zwalniać do 20-30km/h ze względu na koła a SUVowy wygląd mi osobiście odpowiada.


Jeśli chodzi o miasto to uważam, że bardzo dobrze - oczywiście zależy od miasta i nawierzchni, jak będą same dziurawe drogi to można i tak się zmęczyć - pytanie w którym samochodzie się nie zmęczysz.


Jeśli ktoś ma oczekiwania, że wjedzie na płyty, drogę leśną czy bardzo dziurawą drogę asfaltową i "popłynie po niej" to się rozczaruje. W takim wypadku lepiej kupić coś od konkurencji z pneumatycznym zawieszeniem, które weźmie to na siebie ale na koniec i tak zapłacisz za to przy wymianie amortyzatorów po kilkudziesięciu tysiąch.

Opublikowano
U mnie jest zawias adaptacyjny i 21 cali na lato. Uważam, że auto jest wystarczająco komfortowe. Trasa 1300km za jednym razem zrobiona bez problemów. Tak naprawdę różnica w stosunku do 19 cali które mam na zimę jest niewielka.
Opublikowano
U mnie jest zawias adaptacyjny i 21 cali na lato. Uważam, że auto jest wystarczająco komfortowe. Trasa 1300km za jednym razem zrobiona bez problemów. Tak naprawdę różnica w stosunku do 19 cali które mam na zimę jest niewielka.

 

Też mam adaptacyjny ale w Sport i Sport+ jeszcze niewiele jeździłem bo staram się go docierać tak jak trzeba. Jeszcze 700km, wymiana oleju i dopiero zacznę jeździć.

Czujesz różnicę między komfort a sport w zawieszeniu? Może w Eco Pro individual ustawię sobie sportowy zawias na próbę :D

Opublikowano
W sport auto jest twardsze ale dalej można spokojnie jechać dłuższe dystanse. Najwieksza roznica jest pracy skrzyni i silnika. U mnie 90% to comfort, a sport to gdy bardziej kręte drogi się pojawią albo gdy trafi się chętny do ścigania :)
Opublikowano
Czyli czuć różnicę w zawieszeniu. Akurat chwilowo jechałem w Sport Plus bo ciekawość wzięła górę i jeśli chodzi o silnik i skrzynię to zgadza się, czuć różnice w porównaniu do Comfortu. Wbija głowę w zagłówek, jest agresywnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja się zastanawiam nad zakupem w sklepie Connected Drive zawieszenia adaptacyjnego M.

Mam fabrycznie „zwykłe” adaptacyjne (nie „M”) i akurat mogę go rozszerzyć o bardziej zaawansowane M. Wygląda na to, że (przynajmniej w iX3) hardware jest taki sam, różnica jest tylko w sofcie.


Niestety jak do tej pory nie udało mi się dowiedzieć, jakie są tak naprawdę różnice pomiędzy „zwykłym” adaptacyjnym a adaptacyjnym „M” jeśli chodzi o zachowanie na drodze. Poza tym, że w wersji „z M” dochodzi możliwość indywidualnej konfiguracji trybów - np. ustawienia sportowego zawieszenia w trybie EcoPro, itp.


Generalnie najbardziej interesują mnie ewentualne różnice w trybie Comfort - „zwykłe” adaptacyjne jest bardzo komfortowe (mam koła 20 cali) i nie chciałbym zbytnio utwardzić auta w tym trybie poprzez update zawieszenia do wersji „M”.


W M40i/d chyba fabrycznie jest adaptacyjne zawieszenie właśnie w wersji „M”. Macie może porównanie komfortu do X3 w wersji ze „zwykłym” adaptacyjnym?

Opublikowano

Ja nie mam porównania ale też mnie to interesuje.


Jeśli sprawa jest typowo software'owa to szkoda, że BMW nie daje większego zakresu regulacji.


Z XBimmers:

Actually, there is no real difference. The 'M Adaptive Suspension' option unlocks the configurability of the dampening from within the car. The car has Electromagnetically controlled valves which have standardized profiles. The M adaptive suspension unlocks extra profiles as well as a degree of customization.

 

Oraz:

If you have the adaptive M Suspension then you will have the option to set the suspension in either Comfort or sport on the individual settings.

A demo car they had without the option could only configure the steering and motor response on the individual settings.

 

Cały wątek: https://x3.xbimmers.com/forums/showthread.php?t=1829069


Wygląda na to, że jedyna różnica to możliwość ustawienia Comfort vs Sport. Ja w M40i mam chyba tylko te dwie opcje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No dokładnie, również dotychczas doszukałem się informacji jedynie o bogatszej możliwości konfiguracji profili jazdy w przypadku „M”.


Natomiast mój dealer twierdzi (bazując jakoby na info z BMW), że w wypadku zawieszenia „M” amortyzatory są sterowane niezależnie i dynamicznie. Czyli auto potrafi adaptować się do sytuacji na drodze dla każdego koła oddzielnie.

Z kolei wg wspomnianego źródła „zwykłe” zawieszenie adaptacyjne jest utwardzane/zmiękczane na stałe dla wszystkich kół (w zależności od wybranego profilu), bez możliwości automatycznej/dynamicznej adaptacji w trakcie jazdy…

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Update, przez tydzień Black Week w sklepie Connected Drive…

-20% chyba na wszystko


Zawieszenie adaptacyjne „M” mnie kusi za 1500 zł :lol:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam prośbę - czy ktoś ma namiary na jakiegoś ogarniętego i chętnego współpracować handlowca z południowej Polski (poza Krakowem) z którym można porozmawiać o zamówieniu i ofercie? Wysłałem prośby o ofertę do pewnie 10-ciu dealerów

przez stronę BMW w zeszłym tygodniu i nikt się nie odezwał :( Nie wiem czy takie prośby trafiają do kosza (więc może bezpośredni kontakt pomoże) czy być może nie chcą podejmować tematu ze względu na specyfikę tematu czyli X3 M40(di) gdzie wygląda że zamówienia są problematyczne w realizacji (czytając fora). Będę wdzięczny za namiary na PW.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Pronto :mrgreen:


Powoli mysle o przesiadce ze g20 330i na cos z 3.0 pod maska. Ze wzgledu na to ze lci g20 to te paskudne ekrany , os8 etc..to moje oczy polecialy w strone x3 …a konkretnie x3m40d vs x3m40i.


Rocznie robie od 20 tys km do 30 tys, glownie trasy i nie mam lekkiej nogi. Cenowo auta wychodzą podobnie, ale boje sie ze w x3m40i ponizej 15-18l sie nie zmieszcze . Jak wpadam na autostrady to pedal to the metal :mrgreen:


I teraz pytania:

- spalanie 40i w przedziale 140-200 ? Dodam ze do 330i tankuje tylko 98 i tak by bylo w przypadku 40i

- czy klekot duzo wiecej straci na wartosci ?


Boje sie ze za 3-4 lata zrobia marsz na diesle i albo cena wywinduje w kosmos, albo opłaty za jeżdżenie klekotem zjedza oszczednosci w paliwie ..

Opublikowano
Gdzieś czytałem że można się spodziewać małego update w G01 i tak samo będą już tylko tablety w 2023r. (Tak było np w przypadku M240i że na początku produkcji kokpit był stary a po kilku miesiącach wsadzili tablety). Podejrzewam że jeżeli teraz złożysz zamówienie to jest wysokie prawdopodobieństwo że już będzie ten update. Co do spalania to M40i LCI nie ma dramatu mi pokazuje średnio 13l w cyklu mieszanym a lekkiej nogi nie mam.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja robię małe przebiegi i w Grudniu z 800km mam średnią 10l/100km w aplikacji. W styczniu póki co mam 17, ale robię krótkie odcinki po mieście tylko (dosłownie do 3km).


Jazda w zakresie 150-200 na ekspresówce plus dojazd i wyjazd z Warszawy (nie emerycko) pokazywał mi 12.5 l/100 km. Paliwo 95 oktanów. 30% miasto, 70% ekspresówka.


Ostatnio zatankowałem 100 oktanów z Shella i przy jeździe krajówkami w zakresie 100-120, plus w Warszawie spokojnie i wolniej (ale szybciej niż większość ), plus jakieś dwa razy ruszyłem szybko ze świateł i w trasie przez chwilę 180 poleciałem w Sport Plusie - komputer pokazał 8.5, byłem w szoku.


Podsumowując, spalanie fajnie, szczególnie przy cenach ON. Moim zdaniem 8, a może i mniej, jest realne, gdyby jechać przepisowo. Cieszę się, że nie szarpnąłem się na X3M jako daily.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Bez prześmiewek proszę i bez niepotrzebnego wymądrzania ! :nienie: :wink: Bo zaraz zrobie taki sam test i pewnie by wyszło 2 litry mniej… :lol: tylko po co ? :roll:

W zeszłym roku wracałem z Bieszczad do Poznania, prędkości rzędu 160-200 ( nie wiedziałem, że z Bieszczad prowadzi nimiecka autobana… :lol: ) i spalanie miałem 9,5l/100km.

No właśnie i to mnie jednak pcha do M40D. Przy przelotach 180-200 benzyna już w 540i wypije z 15-18 litrów. Pewnie, że nie często tak jeżdzę, ale miewam takie trasy. No i w mieście to myślę, że w SUVie to benzyna te 12-13 l mi wypije.

Jeszcze w 540i może by to było mniej. Jak patrzeę jak na kanale Petrolhead testował 340ix w Szczecinie w eco pro i miał ok 8.5 l/100km to nadal się łudzę, że przy jeździe w mniejszym mieście bez warszawskich korków potencjalnie w 540i czy x3 m40i nie byłoby tak źle. Ale pociągnięcie jakiejś przyczepy czy butowanie... Sam nie wiem.:/

Opublikowano
No właśnie i to mnie jednak pcha do M40D. Przy przelotach 180-200 benzyna już w 540i wypije z 15-18 litrów. Pewnie, że nie często tak jeżdzę, ale miewam takie trasy. No i w mieście to myślę, że w SUVie to benzyna te 12-13 l mi wypije.

Jeszcze w 540i może by to było mniej. Jak patrzeę jak na kanale Petrolhead testował 340ix w Szczecinie w eco pro i miał ok 8.5 l/100km to nadal się łudzę, że przy jeździe w mniejszym mieście bez warszawskich korków potencjalnie w 540i czy x3 m40i nie byłoby tak źle. Ale pociągnięcie jakiejś przyczepy czy butowanie... Sam nie wiem.:/

Wiesz co, jak Cię nie stać na paliwo do auta, to może jednak pomyśl o czymś tańszym, jakaś Skoda albo Dacia? Bo tu serio rozważasz to, jakby to były różnice typu 100tys złotych rocznie. Kopciuch do miasta to idiotyzm, a na trasy benzyna przy normalnej jeździe spali normalnie. W ogóle przy aktualnych cenach paliwa do traktorów, to nawet jak ropniak pali mniej to wychodzi to samo. A cena ropy w stosunku do normalnego paliwa od dawna drożała, przecież 20 lat temu była wyraźnie tańsza, a już przed wojną ceny były porównywalne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.