Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Na pewno to jest taka różnica w cenie ? M40d ma już sporo w standardzie w stosunku do 30d. W 30d nie masz sportowego dyferencjału jaki jest w M40d. Jak ja zamawiałem to różnica była chyba coś koło 11 tysi co ułatwiło podjęcie decyzji. :D

Pozdrawiam

KrzychoM

  • Odpowiedzi 161
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czy ktoś z właścicieli X3 M40i mógłby podzielić się informacja ile ten silnik spala przy spokojnej jeździe (wiem że ciężko tym silnikiem spokojnie jeździć :) ) , powiedzmy spokojna jazda około 90kmh i autostradowa 140 kmh na tempomacie gdy jest pusta droga i jaki zasięg wtedy wychodzi?
Opublikowano

Dzieki za podrzucenie linkow.


Ze spritmonitora wynika ze duzym wyzwaniem jest zejscie ponizej 10 litrow.


Znalazlem jeszcze jeden watek dotyczacy spalania na bimmerpost i tam pojawiaja sie informacje o spalaniu 7.5/8 litrow na dlugich trasach ale to mniejszosc uzytkownikow.


Sam testowalem przez jeden dzien X3 M40i i spalanie srednio wyszlo mi 11, ale to raczej przez chec sprawdzenia osiagow auta. Nie mialem tyle cierpliwosci zeby testowac eco driving.

Opublikowano
Nie chodzi nawet o eco driving tylko o normalna jazde na tempomacie przy tych 140km/h i jaki wtedy auto ma zasieg. M40d tez rozwazam ale troche mniej ich widze w ogloszeniach w Niemczech i maja wieksze przebiegi.
Opublikowano

No to musisz sam rozważyć, czy M40i będzie miał dla Ciebie akceptowalne spalanie i zasięg. Przy M40d tak się na to nie patrzy, w każdym razie zapier... anie z M40d tak dużo nie kosztuje :mrgreen: ,

aczkolwiek jak miałem do zrobienia trasę Poznań Bieszczady to kalkulowałem trochę tempo jazdy, żeby dojechać na 1 zbiorniku. :P

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano
Z Poznania w Bieszczady to ja bym 20d nie dojechał na 1 baku. Ja kalkuluje zawsze czy Lublin - Warszawa - Lublin zrobię na jednym :mrgreen:

W X4 M40d mam 68l zbiornik :mrgreen:

Pozdrawiam

KrzychoM

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jako użytkownik M40i mogę napisać tyle:


Jazda w mieście, krótkie odcinki. Między 15 a 16L (comfort mod)


Jazda w trasie koło 140kmh koło 11/12L (comfort mod)


Jazda w trasie 200+ na sport skrzynki + sport tryb (oczywiście nie ciągłe 200+ tylko hamowanie i rozpędzanie się bo ktoś blokuje lewy pasy jadąc 80kmh) wchodzimy na nie ograniczone spalenie. Nie wnikam ile pali, leje do pełna i jadę do następnej stacji :twisted:


Jest w tym samochodzie przycisk ECO coś tam głupoty natomiast powoduje on jakąś dziwną awarie tego auta, że nie przyśpiesza i uśmiech z twojej twarzy znika. Raz przez przypadek wcisnąłem ten guzik i myślałem że zepsuło mi się auto.


To nie jest auto dla osoby która patrzy czy wacha kosztuje 5.98 czy 5.97 i która liczy spalanie.


Dla mnie informacja o spalaniu jest ciekawostką.



BMW odwdzięcza się w trybie sport strzałami z wydechów, zazdrością sąsiada jak go budzisz rano odpalając swoje auto w garażu, miną zdzwionych kierowców obok jak ich niszczysz spod świateł :twisted:

Opublikowano (edytowane)

W moim M40d 340 KM po przejechaniu ponad 25 tys km, spalanie wygląda tak:

Ogólna średnia w okolicy 7-8 przy zróżnicowanej jeździe, jestem raczej tym wyprzedzającym,

jeżdżąc drogami powiatowymi czy wojewódzkimi zgodnie z przepisami spalania mocno spada do ok 6- 6,5, autostrada jadąc przeważnie lewym pasem 140-180 spalanie ok 8-8,5. Jednak X3 z tym silnikiem jest stworzone do innych celów niż jazda autostradowa z maksymalnymi prędkościami. Podczas zabawy krętymi ulicami/drogami spalania nie mierzyłem :)

W te lato zrobiłem trasę 5 tys km z przyczepą kempingową DMC1600 do Włoch i z powrotem, jazda autostradowa 95-100 km/h, średnie spalanie wyszło ok 9,5.

Ogólnie auto bardzo oszczędne.

Edytowane przez filipo12
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Ja obecnie stoję przed dylematem który z tych 2 silników wybrać.


Powiedzmy, że różnicę w spalaniu przełknę (robię 10k rocznie) to czy któryś z wymienionych silników posiada jakąś przewagę nad drugim?

Który z nich będzie przykładowo wygodniejszy do stałej jazdy 180 km/h, czy w 40i będzie głośniej niż 40d?

Czy wydech w 40i nie jest zbyt natarczywy przy codziennej jeździe po mieście?

Opublikowano

Przy 10 tys bym nawet nie mrugnął okiem i brał M40i.

Przy 180km/h to martwił bym się raczej o hałas opływającego powietrza niż silnika, którego nie będzie prawie słychać.

W mieście też nie będzie problemu. W M40d mogę sobie ustawiać dźwięk silnika - jeżdżę cały czas na zredukowanym, podejrzewam że w M40i też można sobie ustawiać.

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano
Ja obecnie stoję przed dylematem który z tych 2 silników wybrać.


Powiedzmy, że różnicę w spalaniu przełknę (robię 10k rocznie) to czy któryś z wymienionych silników posiada jakąś przewagę nad drugim?

Który z nich będzie przykładowo wygodniejszy do stałej jazdy 180 km/h, czy w 40i będzie głośniej niż 40d?

Czy wydech w 40i nie jest zbyt natarczywy przy codziennej jeździe po mieście?

od 1 grudnia zmiana taryfikatora mandatów, więc nie zakładałbym tych 180km/h jako wyznacznik, bo w ciągu 2 lat 2x spotkanie z policją i egzamin na prawo jazdy ;) teraz trzeba szukać wygodnych samochodów :)

Opublikowano
Powiedzmy, że różnicę w spalaniu przełknę (robię 10k rocznie) to czy któryś z wymienionych silników posiada jakąś przewagę nad drugim?

Który z nich będzie przykładowo wygodniejszy do stałej jazdy 180 km/h, czy w 40i będzie głośniej niż 40d?

Czy wydech w 40i nie jest zbyt natarczywy przy codziennej jeździe po mieście?

Skąd się biorą takie nonsensy? Pierwsza rzecz którą człowiek zauważa, jak przesiada się z diesla do benzyny, to jak cicho i aksamitnie może pracować silnik, oczywiście jeśli nie mówimy o 4cyl.

Druga sprawa, jak przy tak małym przebiegu możesz myśleć o dieslu? Diesel jest bardzo niedobry na krótkie trasy, a raczej długich przy tym przebiegu robić nie będziesz.

Moim zdaniem o dieslu to można myśleć tak od 40tys km / rok, aczkolwiek ja robię więcej na benzynie.

Opublikowano

Mam m40i


Wydech jest głośny przy uruchomieniu po czym się wycisza i w trybie sport przy redukcji strzela.


Natomiast w trybie comfort nie słychać go w ogóle.



Jeżeli kupisz nowe auto z salonu to już nie ma "głośnego" wydechu. Normy EU i inne pierdoły.

Opublikowano
Mam m40i



Jeżeli kupisz nowe auto z salonu to już nie ma "głośnego" wydechu. Normy EU i inne pierdoły.

 

Pierwsze (YuoTube) testy m40i LCI tego nie potwierdzają. W trybie sportowym wydech mruczy, pierdzi i strzela ;) Ogólnie recenzje (niestety w większości zza oceanu) bardzo pozytywne.


Pozwoliłem sobie na komentarz, ponieważ sam zastanawiam się nad poliftowym m40i, a w zasadzie, to mam zaliczkowane auto, które jest w transporcie do Polski (odbiór w połowie grudnia). Od 2 tygodni mocno głowię się nad zasadnością zakupu takiej zabawki i wymiany na nią obecnie używanej G30 530ixd.

Opublikowano
Mam m40i



Jeżeli kupisz nowe auto z salonu to już nie ma "głośnego" wydechu. Normy EU i inne pierdoły.

 

Pierwsze (YuoTube) testy m40i LCI tego nie potwierdzają. W trybie sportowym wydech mruczy, pierdzi i strzela ;) Ogólnie recenzje (niestety w większości zza oceanu) bardzo pozytywne.


Pozwoliłem sobie na komentarz, ponieważ sam zastanawiam się nad poliftowym m40i, a w zasadzie, to mam zaliczkowane auto, które jest w transporcie do Polski (odbiór w połowie grudnia). Od 2 tygodni mocno głowię się nad zasadnością zakupu takiej zabawki i wymiany na nią obecnie używanej G30 530ixd.

problem w tym, ze za oceanem nie ma ograniczen ekologicznych EUkolchozu, wiec nie ma co oceniac wydechu po tych nagraniach. Czy ktos z posiadaczy m40i/m40d moglby nagrac sportowy wydech telefonem i podzielic sie nagraniem na youtube?

Opublikowano

Dlatego też zastrzegłem, że dostępne filmy (testy) w większości pochodzą zza oceanu.


Przy okazji zapytam, czy dyskusji przyglądał się ktoś, kto miał okazję użytkować G30 i G01 LCI? Zależy mi na informacji, czy przesiadka z serii 5 (w niezłej opcji) na X3m40i (wyposażonym prawie we wszystko) nie będzie przypadkiem krokiem do tyłu. Absolutnie nie mam na myśli szeroko rozumianego "prestiżu" (to słowo najbardziej mi tu pasowało). Interesuje mnie komfort, jakość wykonania i codzienne użytkowanie.

Opublikowano

Wystarczy ze G30 bedzie miala komfortowe fotele. To jest game changer wobec X3. Wiekszosc elektroniki, systemow to sa jednak te same rozwiazania, wiec w wielu aspektach roznic nie bedzie.

G30 powinna byc cichsza. Prowadzenie - subiektywna kwestia, wiec trzeba sobie samemu porownac.

Opublikowano
Mam przedliftową G30 bez komfortów. Zastanawiałem się nad zmianą na poliftową 3-litrówkę z opcjami, których po 3 latach jazdy mi brakuje (komforty, Harman, asystenci w wersji profesjonalnej), ale akurat na wszystkie moje zachcianki wpadają w restrykcje. Aut na stockach nie ma, w transporcie nic ciekawego. Przypadkiem jeden z handlowców miał rezerwacje na X3 LCI w Edycji M Sport (indywidualny kolor i kilka innych pierdół), ale chętny się wysypał, więc wskoczyłem na jego miejsce. Auto dopakowane prawie pod korek (łącznie z laserami i szklanym dachem), także względem wyposażenia ma wszystko to, co moja G30 i dużo więcej. Za X3 przemawia też nowsza wersja multimediów i silnik ;) Boję się natomiast, że stracę na szeroko pojętym komforcie: prowadzeniu (choć w serii 5 mam zawieszenie sportowe) czy wyciszeniu kabiny (tu z kolei X3 ma szyby o zwiększonej izolacji akustycznej). Za zmianą przemawia też kwota, którą dealerzy oferują za odkup jednego z moich aut - serii 5 lub X1 (oba z 2018 roku).
Opublikowano
Użytkuję g02 30i oraz g31 30xi. Różnica w komforcie i prowadzeniu jest odczuwalna. To dwa różne auta do r.oznych celów i o ró≥żneym charakterze. W go2 jest głośniej ( mimo szym akustycznych) i nie jest tak komfortowo, w zakręty też wchodzi nieco gorzej. Nie jest to przepaść. Przejedź się i sam sprawdź

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.