Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
WItam. Przyszedł czas na wymianę mojego Audi A5, wybór padł na X3 i teraz mam dylemat, lepszym wyborem jest z silnikiem M40d czy M40i? Do tej pory miałem 3.0TDI o mocy 295KM i byłem mega zadowolony, bardzo fajne osiągi przy niewielkim spalaniu. Teraz się zastanawiam czy za te same pieniądze wziąć mocniejszą benzynę czy trochę słabszego diesla? Może ktoś użytkuje któryś z tych silników i może się podzielić wrażeniami?
  • Odpowiedzi 161
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mam m40i


Jesli mamy sie kierowac spalaniem, to raczej wybieraj D ;)

 



A ile wychodzi Tobie średnie spalanie? Ogólnie jesteś zadowolony z tego silnika jak i samochodu?

Opublikowano

Zadowolony jestem bardzo. Jezdzi sie doskonale (wczesniej mialem przez rok ta sama wersje X3 z silnikiem 2L deasel).


Mam go dopiero 3 miesiace i nadal mnie kreci wiec jezdze dosyc narowiscie :) Spalanie na ogol w miescie ok 15L - 16L :) W trasie na tempomacie wychodzi niewiele ponad 10L.

Opublikowano
M40d napewno lepiej spelni swoja role , ma znacznie lepsza dynamike ( mega moment ) od M40i a spali polowe. W suvie to wazne.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem przyjemność jeździć jednym i drugim i też wybrałbym diesla, aby chociażby to co zaoszczędzę na paliwie, wydać na przyjemności. Diesel super ciągnie od dołu i kompletnie nie ustępuje teoretycznie mocniejszej benzynie. W suvie do mnie przemawia moment obrotowy, nie orgia na obrotomierzu w przypadku benzyny, bo to i tak nie jest sportowe auto.

Jak już brać benzynę, to iść na całość: X3M Competition :wink:

Benzyna zamiast krwi...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mi wyszło w konfiguracji która mnie interesuje 375tyś to x3m40d. W automotive dają 20% rabatu, salon narazie tylko 10% ale może jeszcze zmiękną.

Ale rzeczywiście GLC jest ciekawą alternatywą, bo jakoś audi sq5 mi nie leży. Najbardziej mi się podoba Range Rover Velar ale w 3 litrowym dieslu z fajna konfiguracja to cena już koło 430tyś.

Opublikowano
Mi wyszło w konfiguracji która mnie interesuje 375tyś to x3m40d. W automotive dają 20% rabatu, salon narazie tylko 10% ale może jeszcze zmiękną.

Ale rzeczywiście GLC jest ciekawą alternatywą, bo jakoś audi sq5 mi nie leży. Najbardziej mi się podoba Range Rover Velar ale w 3 litrowym dieslu z fajna konfiguracja to cena już koło 430tyś.

 

Nie wiem jak chcesz finansować auto, ale ja miałem podobne porównanie i leasing wyszedł mi lepiej w BMW nawet przy mniejszym rabacie niż w Select automotive.

Teraz na M-ki jest promocyjny leasing.

Pozdrawiam

Arljazz

Opublikowano

40d fajny, malo pali (stosunkowo) itp, ale to diesel. ja juz diesla nie chce :D tak sobie powiedzialem. To co mnie w nich najbardziej wkurza to czas stygniecia silnika. Wentylatory w silniku wyc potrafia jeszcze 20 minut po zaparkowaniu. Zwyczajnie mnie to wkurza :) Jak w garazu zostawialem po spokojnej jezdzie wersje 3L, to po pol godziny jak wchodzilem do garazu, mialem saune w gratisie - pomijam to wczesniejsze wycie.


W benzynie tego smutnego efektu nie ma :)


Poza tym nie lubie zadnych dodatkowych obowiazkow jak chocby dodawanie Adblue. Dodatkowo w jednym serwisie autoryzowany, mistrz serwisu powiedzial, ze na diesle jest nieporownywalnie wiecej reklamacji wszelkiej masci.

Opublikowano
M40d napewno lepiej spelni swoja role , ma znacznie lepsza dynamike ( mega moment ) od M40i a spali polowe. W suvie to wazne.

Hahahaha. M40d nie pali połowę, tylko produkuje paliwo i jeszcze zarabiasz :D Mentalność miłośników kopciuchów :mad2:

Opublikowano
M40d napewno lepiej spelni swoja role , ma znacznie lepsza dynamike ( mega moment ) od M40i a spali polowe. W suvie to wazne.

Hahahaha. M40d nie pali połowę, tylko produkuje paliwo i jeszcze zarabiasz :D Mentalność miłośników kopciuchów :mad2:

No nie wiem , mam w domu 4 auta z czego 3 w benzynie :duh: ....

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano
No nie wiem , mam w domu 4 auta z czego 3 w benzynie :duh: ....

No to zapewne wiesz, że diesel pali max 20% mniej niż tej samej mocy benzyna, prawda?

A 2x mniej to pali wtedy, kiedy jeździsz nim wolniej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@slawomir strasznie hejtujesz te diesle ale one wcale nie sa takie zle. Wszystko zalezy od potrzeb oraz preferencji.
Opublikowano
Taaa... I jeszcze pewne niedawno sam sie chwalił szwagrowi, ze Passat w tdi mu pali 4,55l/100.....hahaha.No comments... Nie lubisz twoja sprawa ale neguj innych za wybor bo to burakiem pachnie.
Opublikowano

Prawda jest taka ze nowe diesle maja mniejsza emisje spalin niz beznyna o tej samej a nawet mniejszej pojemnosci. Spalanie ? Spalanie w mojej mam mniejsze od uturbionej benzyny 1.2 do 1.6 aut, ktorymi musialem jezdzic wczesniej.

Jezeli w Polsce zmienia przepisy tak samo jak w UK, wlasciciele benzyn beda placic duzo wieksze myto niz wlascicieli nowych diesli.

Kwestia gustu co komu sie podoba, ja osobiscie wole benzyny ale do suva, ciaganie campa jest zdecydowanie lepszy diesel.

Do uzytkowania czystko miejskiego plus trasa do max 30k rocznie bralbym benzyne, ale i tak dobrze miec durgie auto pod dachem i tu sprawdza sie 5ka/3ka w beznynie.

Opublikowano
@slawomir strasznie hejtujesz te diesle ale one wcale nie sa takie zle. Wszystko zalezy od potrzeb oraz preferencji.

Moment moment, hejtowanie diesli to jedno, ale pisanie kłamstw, że pali 2x mniej niż benzyna to trzeba prostować.

 

Kwestia gustu co komu sie podoba, ja osobiscie wole benzyny ale do suva, ciaganie campa jest zdecydowanie lepszy diesel.

Do uzytkowania czystko miejskiego plus trasa do max 30k rocznie bralbym benzyne, ale i tak dobrze miec durgie auto pod dachem i tu sprawdza sie 5ka/3ka w beznynie.

Do SUVa diesel ma tylko sens, jak akceptujesz niską moc. Jak chcesz mocnego SUVa to wyboru nie masz. Zresztą cokolwiek mocnego chcesz, to diesel zawsze odpada, no chyba że mówimy o mocnym tirze.

A co do tras, niezależnie czym tam jeździłem (benzyny 3.0-5.0) to na trasie wszystkie paliły 9-12l zależnie od szybkości. Więc jakoś mi to nie przeszkadzało w robieniu 50-70tys km rocznie.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Dokladnie.

Nie ma co porownywac 2.0 do 3.0 itd.


W przypadku 3 litrow benzyna diesel roznica bedzie 3-4 litry na sto. Czyli oszczedzimy ok 20 zl. /100km.

Rocznie przy przebiegu 30 tys km oszczędność 6000 zl, (wiekszosc odlicza od podatku, to roznica jeszcze mniejsza).

X3 m40 kosztuje ok 350.

Z uwagi na nagonke diesla, DPF, Ad blue, uzywka na rynku wtornym straci na wartosci np 5 % wiecej, to cala oszczednosc idzie w diably


http://www.zeperfs.com/en/match8005-7855.htm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.