Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja natomiast z kazdym dniem jestem coraz bardziej niezadowolony ze swojej g30. Potencjal jaki drzemie w tym aucie jest niedowyjorzystania przez slabs maszynerie pod macha. W zeszlym tygodniu jezdzilem stingerem z 3 litrowa benzyna pod maska I Radosc z jazdy nie do porownania. Na codzien czesto tez jezdze innymi markami I jak wsiadam np. Do suoerba laur and clement odczucie z premium nie do porownania na korzysc superba w porownaniu z bieda wersja obojetnie jakiego modelu bmw. Oczywiscie bogato wyposazona g30 prezentuje sie duzo lepiej od takiego superba ale bieda wersja to zupelnie inna para kaloszy od podsufitki, deski rozdzielczej, listew, ekranow az po fotele konczac ktore w podstawie sa delikatnie mowiac mocno przecietne. Czy kupil bym to auto jeszcze raz? Nie. Majac budzet 150 k bral bym superba laur and clement. 250 kilo to Szukalbym dobrze wyposazonej premium selection na 540i a Jesli chcialbym nowe wzialbym dluzszy leasing I tez bym wzial 540i. Niestety nie posluchslem rad kolegow z tego forum oraz forum z USA I efekt jest taki ze z niecierpliwoscia czekam jeszcze te parenascie rat na koniec leasingu aby zmienic auto byc moze na tym razem prawdziwe bmw.
Opublikowano
Ty słonik jesteś bezbłędny :) Ktoś pyta o Twoje wrażenia z jakości wykonania modelu którym jeździsz, a znajdujesz pole żeby znowu zdyskredytować „bide wersje” mimo, że takiej nie masz i użytkujesz dużo lepszy egzemplarz. Ciągle w pamięci masz tą niedoszłą F10 bizness i radość z wybranego volvo :) Dodatkowo porównania robisz, ze stingerem GT za 250klocków i skodziną, której nie ma szans kupić dobrze wyposażonej w L&K za 150tyś. Tak się składa, że jeździłem tańszym stingerem 2.0T wersja L za 159tyś i się na niego nie zdecydowałem, bo autko jak dla mnie, podejścia do serii 5 nie ma żadnego(szarpiąca skrzynia, ciasne wnętrze, hałas, brak odczucia mocy mimo 265kucy, ogromna utrata wartości, słabe wyposażenie jak np halogenowe żarówki). Podobnie jak skoda, która owszem jest wygodna, ale FWD i DSG ucina zupełnie radość prowadzenia. Za 170tyś mamy skodę superb taką samą jak sąsiad kupił z 1.4T pod maską za 89tyś i na forum skody wypisujemy, że za tą kasę, to mógł kupić super wyposażoną dacie duster i na pewno byłby szczęśliwszy, bo bida wersja do L&K podejścia nie ma :D
Opublikowano

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.


Z racji braku czasu dopiero teraz mogłem je przeczytać.


Temat z jakości wykonania zszedł trochę w kierunku typowego hejtu. Jeżeli ktoś chce / może pozwolić sobie na zakup auta z biedniejszym wyposażeniem to jest to jego indywidualna decyzja.


Niestety opinie o strzelających deskach, skrzypiących fotelach- komfortach nie napawają optymizmem.


Chodź bardzo nie chcę, auto tak czy inaczej zmienić muszę. Słabe jest to, że zamiast ekscytacji towarzyszącej zakupowi auta postrzegam to jako duży problem który mnie stresuje. Kupując mam świadomość, że wydaję kupę pieniędzy na jakościowy BUBEL. (Oceniam tylko jakość wykończenia wnętrza - do mechaniki nie mam żadnych zarzutów).


Z racji tego, że mam z tym skrzypieniem obecnie bardzo duże problemy (auto skrzypi całe podczas zmiany kierunku jazdy) to wiem, na co zwrócić uwagę.

W moim przypadku w ASO nie byli w stanie naprawić problemu.


Odbyłem jazdę testową autem skonfigurowanym na minimalnie poniżej 5 z przodu - M550d. Niestety tapicerka drzwi skrzypi już przy otwieraniu drzwi.


Słaba jakość wykonania wnętrza to nie tylko problem w BMW. Cała niemiecka ekipa ma to samo- Mercedes i Audi również.


Na jeździe testowej A7 sprzedawca zachwalał jakość spasowania i mówił, że u nich takich problemów nie mają. Mówiąc to nacisnął konsole przed pasażerem, dźwięk był mocno słyszalny... i nagle nastąpiła niezręczna cisza. :lol: :lol:


Póki co wstrzymam się z zakupem tak długo jak to możliwe czyli do października- listopada.


Dziękuję jeszcze raz wszystkim za odpowiedzi! :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@leeo ale co masz na myśli pisząc o jakosci wykonania? W jaki sposób ja mierzysz i jak porównujesz tzw bida wersje z bogata wersja gdzie środek jest całkowicie inny. Ja tez nie mam zbyt bogatej wersji, mam kilka must have i to wszystko. Mam natomiast kilku znajomych którzy maja wersje wiele bogatsza odemnie i uwierz mi wrażenie luksusu i jakosci jest zupełnie inne jakby zupełnie inne samochody. Jeśli chodzi o jakość wnętrza dla mnie na pierwszym miejscu audi i volvo, późnej mercedes a na końcu BMW. BMW ma inne zalety ale na pewno nie jakość i ogólnie wrazenie wnętrza. Listwy i podłokietnik potrafią zaskrzypiec a ostatnio odpadl mi taki duży plastik z dolnej części fotela kierowcy. Wiec gdzie ta super hiper jakość? U znajomych w bokach wymieniali boczkimfotelow, przetarte pasy bezpieczeństwa i listwy. Widziałeś wogole jak wyglądają standardowe fotele w serii 5 g30? Ja miałem okazje zobaczyć kiedyś w salonie i jak je pierwszy raz zobaczyłem to parsknąłem śmiechem. Dramat. Wybacz nikogo nie mam zamiaru obrażać ale nie można wrzucać do worka 2 zupełnie innych rzeczy. Miedzy fotelami comfort a standard jest przepaść różnicy. Sportowe są tam gdzieś po środku ale i tak daleko do komfortowych. Wiem bo Mam sportowe ale czasami mam okazje przejechać się na komfortach. I tak jest ze wszystkim. To ze mam g30 nie znaczy ze mam być ślepy na pewne rzeczy. Ciekawe dlaczego producenci Premium do parku testowego nie stawiają biednych wersji aut. I jeszcze co do szarpiącej skrzyni w kia. Przecież to jest ten sam automat co w BMW, producenta ze i skrzynia akurat w stingerze chodzi bajecznie. Dla mnie ten samochód jest skreślony przez mega mały bagaznik
  • Moderatorzy
Opublikowano

Podejrzewam, że najlepsza jakość bedzie w pelnym individualu.

Slonik40 - miałeś ten komfort, ze robiles konfig pod siebie. Wybrales nowe auto ze slabym sulnikiem trzeba bylo brać cos z PS z rabatem 35%.


Co do silnika pamietam jak z jazdy testowej 430i GC, ktora bylo mocno zainteresowany, przesiadlem sie do Stingera 3,3. Jezdzilwm doslownie 15 minut później. Na papierze niby 1s do setki roznicy. W rzeczywisci to przepaść. Po tym, wiedzialem, ze 430i bedzie mega porażka.

Opublikowano
@leeo ale co masz na myśli pisząc o jakosci wykonania? W jaki sposób ja mierzysz i jak porównujesz tzw bida wersje z bogata wersja gdzie środek jest całkowicie inny. Ja tez nie mam zbyt bogatej wersji, mam kilka must have i to wszystko. Mam natomiast kilku znajomych którzy maja wersje wiele bogatsza odemnie i uwierz mi wrażenie luksusu i jakosci jest zupełnie inne jakby zupełnie inne samochody. Jeśli chodzi o jakość wnętrza dla mnie na pierwszym miejscu audi i volvo, późnej mercedes a na końcu BMW. BMW ma inne zalety ale na pewno nie jakość i ogólnie wrazenie wnętrza. Listwy i podłokietnik potrafią zaskrzypiec a ostatnio odpadl mi taki duży plastik z dolnej części fotela kierowcy. Wiec gdzie ta super hiper jakość? U znajomych w bokach wymieniali boczkimfotelow, przetarte pasy bezpieczeństwa i listwy. Widziałeś wogole jak wyglądają standardowe fotele w serii 5 g30? Ja miałem okazje zobaczyć kiedyś w salonie i jak je pierwszy raz zobaczyłem to parsknąłem śmiechem. Dramat. Wybacz nikogo nie mam zamiaru obrażać ale nie można wrzucać do worka 2 zupełnie innych rzeczy. Miedzy fotelami comfort a standard jest przepaść różnicy. Sportowe są tam gdzieś po środku ale i tak daleko do komfortowych. Wiem bo Mam sportowe ale czasami mam okazje przejechać się na komfortach. I tak jest ze wszystkim. To ze mam g30 nie znaczy ze mam być ślepy na pewne rzeczy. Ciekawe dlaczego producenci Premium do parku testowego nie stawiają biednych wersji aut. I jeszcze co do szarpiącej skrzyni w kia. Przecież to jest ten sam automat co w BMW, producenta ze i skrzynia akurat w stingerze chodzi bajecznie. Dla mnie ten samochód jest skreślony przez mega mały bagaznik

 

Nie wiem jak w GT, ale w tym 2.0T 265 skrzynia chodziła słabo. Pytałem sprzedawcy, czy to ZF, to mówił, że nie, ale że ta sama osoba nad nią pracowała. Jak dla mnie w g30 chodzi bardziej aksamitnie. Stinger to nie tylko bagażnik ale i mało miejsca z tyłu, ja przy 176cm już włosami dotykałem podsufitki. Poza tym wsiadanie z przodu też nie za łatwa z uwagi na linię GT, podobnie jak w arteonie.

Za mały mam przebieg, nic jeszcze nie poodpadało i nic nie skrzypi, ale kto wie, może za rok będę tetryczył jak Ty na serie 5 :) na razie drugi miesiąc posiadania i bronie mojego zdania, że za 159tysi nie dało się kupić nic lepszego :)

 

Podejrzewam, że najlepsza jakość bedzie w pelnym individualu.

Slonik40 - miałeś ten komfort, ze robiles konfig pod siebie. Wybrales nowe auto ze slabym sulnikiem trzeba bylo brać cos z PS z rabatem 35%.

 

Co znaczy te PS i skąd taki rabat? Jak premium selection, to tam oferty gorsze niż na nowe bywają..

  • Moderatorzy
Opublikowano

Dokladnie.

Kupujesz takie

https://www.autoscout24.pl/oferta/bmw-540-ia-limousine-sport-line-leasing-ab-399-eur-oa-benzyna-bialy-f3849eaa-7197-4c67-95f2-2d5e4f0fe6fe?cldtidx=15


Wychodzi cie na gotowo 250 tys zl z kosztem pośrednika, ktory sprzeda auto do leasingu.

Nowy kosztował 85 tys euro, ten ma 9 miesiecy i kosztuje 46 tys. Ale z sprawdz, cene z polskim konfiguratorem. U nas ceny wersji powyżej 2 litrow, sa nieco zanizone wzgledem niemieckich.


Slonik40, ile kosztowalo ciebie 530i?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Problem z cesja jest znalezienie odpowiedniego korzystajacego.

Jak przejmowalem C63 AMG, od firmy ktora miala problemy to zajęło to prawie 1,5 mies.

W leasingu cesje leasingu trakruja jako leasing zagrożony. Dlatego nowy korzystający musi spelnic bardziej rygorystyczne warunki. Czyli mic solidne podstawy finansowe.

Opublikowano
Raczej dotychczsowy leasingobiorca może być zaszeregowany do tych wątpliwtch jak już. Co ma przejmujący do kłopotów obecnego.Pomijam że dużo cesji jest spowodowane znudzeniem,niezadowoleniem ale nie finansami i też jest przez to okazją dla szukających auta.
Opublikowano
Chodź bardzo nie chcę, auto tak czy inaczej zmienić muszę. Słabe jest to, że zamiast ekscytacji towarzyszącej zakupowi auta postrzegam to jako duży problem który mnie stresuje. Kupując mam świadomość, że wydaję kupę pieniędzy na jakościowy BUBEL. (Oceniam tylko jakość wykończenia wnętrza - do mechaniki nie mam żadnych zarzutów).

A porównywałeś do Panamery? Nowa jeździ genialnie, jakość wnętrza też całkiem fajna. Nie jest tak wygodna w użytkowaniu jak BMW, multimedia i ergonomia jest trochę gorsza, ale nie wszyscy na to zwracają uwagę tak jak ja :twisted: Nówki nie kupisz za 300k, ale jakąś młodziutką używkę byś miał, a nawet najsłabsza ma 5.5s do setki i większość mechaniki lepsza niż w BMW (hamulce, zawieszenie...) No i szacun na dzielni 2x większy niż przy BMW :lol: :lol: :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Już odpowiadam wszystkim. Za auto dałem około 280 kilo po 18 procentowym rabacie. Auto kupowane było wiosna 2018 roku nowy model w PS pustka wiec nie było w czym wybierać. Porsche chodź kocham raczej nie kupię znajomi maja i serwis jest koszmarnie drogi poza tym zbyt posch na mieście. Nie uśmiecha mie się 20 kilka kilo na przeglądzie zostawić. Co do skrzyń w stingerze jest dokładnie taka sama co w BMW a sprzedawców to nie ma się co słuchać bo mało wiedza. Są na świecie 2 wiodące firmy produkujące skrzynie ZF trafiające min do BMW alfy kia oraz aisin trafiające do volvo przednionapędowych BMW itd.. mało tego na dzień dzisiejszy można kupić 3 litrowa benzynę, skrzynie oraz wnętrze od bmw pod znaczkiem toyoty. z tym plastikiem który odpadł mi od siedzenia to nie żartuje. Zrobiłbym zdjęcie aby pokazać ale nie mam jak go wstawić. Im więcej poznaje markę BMW tym bardziej się jej uczę i poznaje jej silne strony i mankamenty. Nie są to złe auta ale żeby się z nich w pełni cieszyć trzeba je odpowiednio skonfigurować bo jak emocje opadną po zakupie po kilku miesiącach można tego żałować. Skoro wątek od jakosci to ze wszystkich aut które posiadałem na pierwszym miejscumstawiam volvo oraz audi. Miałem tez toyote Hondę oraz mazdę i uważam ze wnętrza w tych autach na poziome BMW jeśli chodzi o jakość wykonania. Oczywiście plastiki wiele bardziej ordynarne w japoncach ale nigdy nic nie skrzypiało ani tym bardziej nie odpadło chociaż jaka się porówna najbogatsza wersje takiej nowej 6 do bieda BMW to przynajmniej ja bardziej Premium czuje sie w Mazdzie. Odnośnie cesji leasingu to nie jest takie proste bo przepisy się podatkowe zmieniły i przez to była by duża wtopa finansowa. Wiec chyba trzeba do końca jakoś przecierpieć a ze dla zonymrozgladam się w miedzy czasie za x5 to chyba pójdę w malutkie auto nie wiem może m2.
Opublikowano
Co do skrzyń w stingerze jest dokładnie taka sama co w BMW a sprzedawców to nie ma się co słuchać bo mało wiedza.
Wystarczy popatrzeć np. na Allegro na jedną i drugą skrzynię - są zupełnie inne, nawet napęd na przód jest z przeciwnej strony.

https://allegro.pl/oferta/skrzynia-biegow-automat-reduktor-kia-stinger-3-3-8301493730

https://allegro.pl/oferta/bmw-530d-g30-g31-skrzynia-biegow-aut-ga8hp75z-8335446650

W pozostałych tematach podobnie fantazjujesz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Faktycznie z kia sytuacja nie na 100 procent jest jasna np tutaj piszą o zf https://www.whichcar.com.au/car-advice/2017-kia-stinger-v-genesis-g70-how-do-they-compare ale oficjalnie ciężko znalezc, na pewno alfy oraz dziesiatkiminnych maja identycznego zf. Tutaj lista aut https://en.m.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission. Co technologi BMW w toyocie to spojrzyj na nowa toyote supre. Nawet wnętrze niemal identyczne. BMW sprzedało się za technologie hybrydowa toyocie
Opublikowano

Skrzynia skrzynią, ale o jej pracy decyduje oprogramowanie i tu jest pies pogrzebany.

Można chyba przyznać, że BMW dopracowało oprogramowanie skrzyń niemal do perfekcji.

Opublikowano
Chodź bardzo nie chcę, auto tak czy inaczej zmienić muszę. Słabe jest to, że zamiast ekscytacji towarzyszącej zakupowi auta postrzegam to jako duży problem który mnie stresuje. Kupując mam świadomość, że wydaję kupę pieniędzy na jakościowy BUBEL. (Oceniam tylko jakość wykończenia wnętrza - do mechaniki nie mam żadnych zarzutów).

A porównywałeś do Panamery? Nowa jeździ genialnie, jakość wnętrza też całkiem fajna. Nie jest tak wygodna w użytkowaniu jak BMW, multimedia i ergonomia jest trochę gorsza, ale nie wszyscy na to zwracają uwagę tak jak ja :twisted: Nówki nie kupisz za 300k, ale jakąś młodziutką używkę byś miał, a nawet najsłabsza ma 5.5s do setki i większość mechaniki lepsza niż w BMW (hamulce, zawieszenie...) No i szacun na dzielni 2x większy niż przy BMW :lol: :lol: :lol:

 


Bardzo dobra rada... U mnie też, kolejnym chyba samochodem będzie 2 letnia Panamera.

Znajomy zrobiłl podstawową Panamerą 4 (2014 r.) 250 tys. Zero problemów. Mimo, że na papierze samochód ma gorsze parametry od mojego 540d, subiektywnie samochód jest bardziej dynamiczy. I daje o wiele więcej przyjemności z jazdy.

Opublikowano

Co do dynamiki to zalecam jazdę na paliwie 98 CircleK - nie wiem, jak na innych paliwach, ale moja 530i lepiej reaguje na gaz

Ważne - trzeba zatankować pełny zbiornik (najlepiej, jak zostanie w nim kilka litrów 95 dolewamy pod korek 98) - mieszanie zwykłej 95 i 98 nie daje takich odczuć (przetestowane empirycznie)

Opublikowano

miałem już w swoim zyciu kilka aut z benzną i nie do końca się z Toba zgodze - tankowanie 98 do seryjnego auta w którym producent nie rekomenduje 98 nie ma sensu - i jak ktoś mowi o odczuciach to uczciwie powiem Ci ze w to nie wierze



natomiast w aucie po chipie - 98 jest konieczne bo masz przeregulowane zaplony i przy upalnaiu na 95 możesz mieć spalanie stukowe - i fakt w takim aucie czuc ze na 95 muli..... ale w serii wybacz ale ja nie odczuwałem roznicy ani w MINI F56 JCW ani w GOLFIE 7 GTI - a po modzie w jednym na 290 koni a drugim na 320 - tak wtedy było odczuwalne

Opublikowano
Wszystkie te relacje ze auto specyfikowanie na 95 jeździ lepiej na 98 czy 99 sprowadzają się do subiektywnych wrażeń i wierzeń. Producent nie ma tajnego planu rekomendowanie paliwa o niższej liczbie oktanów niż powinno być stosowane bo miałby z tego tytułu koszt w naprawach gwarancyjnych.
Opublikowano

Sugeruję się reakcją na gaz w trybie Comfort - przy 95 jest lekkie opóźnienie, którego nie czuję na 98.

Sprawdziłem to kilka razy

PS

W jakimś wątku niedawno widziałem wpis, gdzie ktoś przedstawiał dane auta po podniesieniu mocy - na hamowni zarówno moc, jak i moment, były zauważalnie wyższe - co tylko potwierdza to, co ja czuję :)

Opublikowano
jak sam napisales po podniesieniu mocy - tak po podniesieniu mocy paliwo ma znaczenie lub w autach stricte sportowych - w 530i uwierz mi nie ma

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.