Skocz do zawartości

Klekotanie! znowu ale teraz 528i e39 190tys


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No więc wlaśnie, przeszukuje to forum i czytam różne rzeczy jak to M40 klekoczą z rana.

Ja mam 528i i też mam ten sam problem, tylko że u mnie to jest przez cały czas no i sam nie wiem czy to jest klekotanie czy cykanie.

Słychać tylko na zewnącz taki metaliczny dzwięk niezbyt głośny.

Czy to może normalne w tych silnikach? Czy mam się zająć tymi popychaczami:)?

P.S. niedawno wlałem nowy olej Castrol RS

Opublikowano

A czy możliwe żeby to był za luźny napinacz łańcucha ? (Spotkałem się z taką teorią .............)

(silnik 2.0 vanos-m52) - Niezbyt głośno stuka na wolnych (nieważne czy zimny czy ciepły).w 5 sekund po odpaleniu jest bez tego a potem już jest.

Proszę o info

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
  • Członkowie klubu
Opublikowano

witaj :D

 

Jedź do silnikowca w okolicy który ma pojęcie o BMW i niech posłucha

 

Mailem nie opiszesz dźwięku a za osłuchanie nikt od Ciebie kasy nie weźmie

 

Najlepiej pojedź do dwóch - to zobaczysz czy wersje się powtórzą

 

Pozdro

MarioBigRed

Opublikowano

Byłem u 4 silnikowców - 2 powiedziało że to popychacze , 2 powiedziało że bzdura bo popychacze są ok - że to za luźny napinacz łańcucha.

 

Tych 4 zgodnie powiedziało żeby tego nie ruszać bo tak może być i nie ma to wpływu na jazde.

 

i ? ................

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano

Ok postaram się nagrać filmik

A olej mam ok i niedawno zmieniony - Castrol Gtx-Magnatec - 5w40 (full syntetic)

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie rano cykają popychacze, po chwili milkną. Niezależnie od tego czy zimny silnik czy ciepły coś stuka... Było podejrzenie ze popychacze, wszystkie rozebrane, twarde jak złożone i jakby wporządku, inny mechnik mówił że to wtryskiwacze, inny ze coś od łańcucha i jak narazie przejechałem z tym stukaniem ok 40 tys nic sie nie stało złego stuka jak stukało, mocy ma tyle ile zawsze pali też prawidłowo tylko coś stuka... Może to i ten napinacz... Silnik na 2.5 M50 z vanosem.
Opublikowano

Czyli to raczej będzie ten napinacz ponieważ u mnie też sprawdzali popychacze i powiedzieli że są w porządku.Wtryskiwacze raczej nie bo przeczyszczone.Świece tez dokręcone.

 

Jutro postaram się zrobić filmik z audio

 

pozdr.

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano

Ok - zgodnie z zapowiedzią wrzucam plik audio pracy silnika r6.Dodam że te lekkie klepanie słychać (moim zdaniem laika) raczej z przodu i z dołu silnika.Na górze jest raczej cicho co słychać na prezentacji audio.Trochę wiatr wieje,ale jest kilka dosyć długich momentów gdzie ludzie znajacy się na rzeczy bez problemu będą wiedzieli o co chodzi.

 

Większość mówi że ten typ tak ma i żeby jeździć i nie ruszać.Co wy powiecie ?

 

Tutaj znajduje się link : http://djx1.wrzuta.pl/audio/52y4wbzuGe/

 

Proszę o odpowiedzi

 

Pozdrawiam gorąco :)

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano
Kurcze - tak jak napisałem wcześniej 2 z 4 speców powiedziało że to nie są popychacze hydrauliczne.W morde - sam już nie wiem.Czekam na kolejne opinie speców z forum Można z tym śmigać albo wymienić tylko te popychacze które zawieszają się ?
BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano

Właśnie odsłuchałem nagranie. Na moje ucho to popychacze. Najsampierw to zmień olej, pełen syntetyk, bo w tym motorze to podstawa. Ja miałem podobne cykanie, trochę mniejsze jak to Twoje, które występowało zaraz po odpaleniu i czasami gdy silnik był bardzo rozrzany. Pomogła zmiana oleju i już od dawna tego nie ma.

Spróbuj, to najtańsze rozwiązanie.

Pozdrawiam.

www.swiatdrewna.eu
Opublikowano
Dźwięk pt. "bocian klekocący", czyli raczej popychacz hydrauliczny.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Czyli tamtych dwóch mechaniorów o kant d... pobić ........ ? :mad2:

 

kurcze - niby sprawdzali .................... :x

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano

Witam

Posluchalem tej muzyki :P i to klepanie jest troche inne niz w moim M40.

Tkie ciagle odglosy moga miec rozne przyczyny,moze cos ze sprezyna zaworow.?

pozdrawiam

Opublikowano
Posluchalem tej muzyki :P i to klepanie jest troche inne niz w moim M40. Tkie ciagle odglosy moga miec rozne przyczyny,moze cos ze sprezyna zaworow.?

 

Możesz mieć rację. Tak byłoby też taniej.

 

Chociaż pęknięta sprężyna daje raczej dźwięk mniej regularny, niekiedy zmieniający ton. Ciszej, głośniej. A tutaj jest równomierne klep-klep-klep-klep.

 

djx,

czy zauważyłeś może, że to klepanie zmienia ton zależnie od temperatury silnika :?: Cichnie, albo nasila się, gdy np. przejedziesz kilkanaście kilometrów w szybkim tempie na dużych obrotach :?:

 

Warto było osłuchać silnik stetoskopem. Można by było zlokalizować dokładnie źródło klekotu.

 

Oby przyczyna była prozaiczna.

 

W M40 często przytykały się wąziutkie przewody olejowe zasilające popychacze i to było przyczyną klepania. Nie wiem, czy jest to tak samo zorganizowane w 523i, w silniku M40 można było wyjąć tę "arterię" smarującą popychacze i wyczyścić wewnątrz.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Jak na moje ucho to szklanki... M50 mi tak klepało, ale po rozgrzaniu przestawało przy przebiegu 250tys.km

 

Zastanowiłbym silę też na twoim miejscu nad zmiana oleju, bo ja przynajmniej zbyt dobrej opinii o Magnatec nie słyszałem.

Może Mobil 1 5W-50 ( teraz już należy do klasy SM) albo Vavoline MaxLife 5W-40 coś by zaradziły?

 

:roll:

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

Dzięki Rapid i Niki za konkretne odpowiedzi.Rapid myslę że dzwięk jest zawsze taki sam,ale sprawdzę jeszcze i napisze.

Olej zmienie dopiero jak bedzie trzeba ponieważ już konkretnie z kasy na tych zmianach popłynąłem

 

Pozdr i ThX. :cool2:

BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
  • 1 rok później...
Opublikowano

Własnie mam takie "cykanie" w moim 523i 2000r, przebieg na 99% prawdziwy to 89tys km (TUVy, list/oferta z BMW Munchen do własciciela, ksiazka serwis). Jak go kupowałem w czerwcu tylko szumiał. Potem robiło się gorzej. Zmieniłem olej bo był już czas, jeździł na 0W30 ale ja wlałem 0W40 magnatec. Ustało na pół dnia a teraz znowu drażni. Wydaje się, że dzwiek dochodzi z góry gilnika, spod plastikowego dekla. czestotliwosc rosniewraz z obrotami silnika, słychac tylko na zewnatrz, nie ma żadnych objawów podczas jazdy.

Czy ktos umie juz zdiagnozowac problem z tematu a zatem i mój?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.