Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Chciałbym zapytać posiadaczy bmw e39 528i o osiągi tej maszymy.

Kupiłem taką około miesiąc temu i muszę powiedzieś że jestem bardzo zadowolony.

Chodzi mi o to czy wasze maszyny to takie które po wciśnięciu gazu odrazu rwą do przodu, czy musicię trochę zaczekać aż silnik wejdzie na ponad 4000obr. i wtedy mają "odejście".

Choć jest to mój pierwszy sam powyżej 100 KM i nie mam jak porównać to muszę przyznać że liczyłem na lepsze osiągi, a pierwsze wrażenie było takie, że pomyślałem że to bardzo słabiutki silnik.

No i jeszcze jedno czy da się kręcić kółka na asfalcie bmw z tym silnikiem ni i czy łatwo jest to zrobić?

Pozdrawiam Sebastian

Opublikowano
jest to mój pierwszy sam powyżej 100 KM

nie moc ma znaczenie tylko liczy sie stosunek mocy do masy

 

Chodzi mi o to czy wasze maszyny to takie które po wciśnięciu gazu odrazu rwą do przodu, czy musicię trochę zaczekać aż silnik wejdzie na ponad 4000obr. i wtedy mają "odejście".

wiekszosc bmw R6 najlepiej kreci powyzej 3.5krpm

 

No i jeszcze jedno czy da się kręcić kółka na asfalcie bmw z tym silnikiem ni i czy łatwo jest to zrobić?

no tak, sedno sprawy..

czemu sam nie sprawdzisz?

Opublikowano
WOW! Schodzimy coraz nizej :) Za niedługo Carrera GT bedzie rozkładana przez 528 E39 :wink:

 

Ale 528 ma naprawde 7.5s :wink: Przynajmniej takie sa dane katalogowe. Osiagami nie ma co gardzic - sa naprawde niezle :8)

Opublikowano
WOW! Schodzimy coraz nizej :) Za niedługo Carrera GT bedzie rozkładana przez 528 E39 :wink:

 

Ale 528 ma naprawde 7.5s :wink: Przynajmniej takie sa dane katalogowe. Osiagami nie ma co gardzic - sa naprawde niezle :8)

 

 

Instrukcja obsługi do tego modelu podaje 7,9 s do setki, a z większymi laczkami niż seria jest jeszcze gorzej - braciszek takiego posiada i sprawdzałem - idzie gorzej niż moje e36 z tym samym silnikiem :mrgreen: , które wg. katalogu ma 7,3 do stówki.

Opublikowano

W sprincie szedł tak samo jak 325 Cabrio '93

 

Calira 2.5 ma w papirach 7,3 do setki a w sprincie tak samo wypada,nawet może troche słabej. Z drugiej strony to Opel więc i papiery przekłamują ;)

W mojej instrukcji obsługi pisze jak byk 7,5 sedan, trochę więcej ma kombii

Opublikowano

no to ustalmy, że ma "7 z hakiem" do setki i po kłopocie :)

A tak naprawdę, to tylko dane katalogowe! Poczytajcie testy długodystansowe (jakakolwiek prasówka motoryzacyjna), czasem robią dokładne pomiary auta przy np. 5.000 km przebiegu i po np. 100.000 km - wtedy ucina jeszcze kilka setnych sekundy (lepiej dotarte części?). A ponadto dużo innych czynników wpływa na osiągi: niestandardowe ogumienie, niewłaściwe ciśnienie, itp. (sami zresztą wiecie). Tak wiec ktoś usilnie chce np. 528i, bo ma lepsze o 0,5 s przyspieszenie do 100 od 523i, ale zaniedba kontrolę ciśnienia, wymianę filtrów, itp. no i wtedy wyjdzie, ze ma gorsze osiągi od prawidłowo przygotowanej do jazdy 523i. Ja bym się tam ułamków nie czepiał :mrgreen:

Pozdrawiam

nie ma starych BMW, są tylko zaniedbane...
Opublikowano
Mialem ten sam problem po zakupie samochodu. Poniżej 2500 obr. mialem zamiar z niego wysiaść i go pchać a dopiero po przekroczeniu 4000 mozna bylo mówić o "osiągach". Poprzednio miałem Golfa 3 z silnikiem 1,8 90 KM i byl o wieeeeele lepszy ! Okazało się po sprawdzeniu na komputerze że uszkodzony jest czujnik położenia wałka rozrządu. Czujnik wymieniony -> nie ten samochód !! Nigdy nie mierzyłem przyśpieszenia do 100 bo uważam,że taki pomiar w amatorskich warunkach i tak nie jest miarodajny (szczególnie jeśli mówimy o dokładnościach rzędu 0,1 sek) ale moge powiedzieć tyle że licznik zamykam bezprobemowo, a palenia gumy próbowałem tylko raz i już więcej tego nie zrobie - bo nie nadążyłbym zarabiać na opony :mrgreen:
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.