Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


jestem nieszczęśliwym posiadaczem BMW E90 z silnikiem N43. Od jakiegoś czasu męczę się już z szarpaniem i dławieniem się silnika na niższych obrotach. Nie ma na to reguły, raz występuje częściej, a raz rzadziej. Prawie zawsze jest to po redukcji z wyższych biegów na niższe czyli 2 lub 3 i wtedy przy gazowaniu do 2 tys obrotów jest problem, później jedzie ładnie. Silnik słuchy. Cewki sprawdziłem w ten sposób, że odpinałem po kolei i za każdym razem było czuć wyraźną różnicę, więc je wykluczam. Jeden z mechaników mówił mi, że to przepustnica. Drugi, że czujnik wałka rozrząd. Kolejny, że to velvetronic. Sam już zgłupiałem. Błędy jakie wyświetla mi w Impie to:

0x29F3 Kraftstoffdrucksensor, elektrisch

0x2EF5 Kennfeldthermostat, Ansteureung

0x30C1 Motoroldruckregelung, statisch

0x29CF Verbrennungsaussetzer, Zylinder 3


Dodam jeszcze tylko, że przebieg samochodu to 214 tys. Czy ktoś miał dokładnie tą samą sytuację? Czy ktoś może mi doradzić co mogę jeszcze zrobić, żeby uratować ten samochód i jednocześnie nie wymieniać wszystkich głównych części metodą loterii. Będę niezmiernie wdzięczny za każdą pomoc.

Pzdr

Opublikowano

Ostatni błąd dotyczy niesprawnej cewki na trzecim cylindrze. U mnie z tym samym błędem i podobnymi objawami, po wymianie cewki problem zniknął.

Auta już nie mam, ale jedna nowa cewka Bosch została. Mogę sprzedać za pół ceny. Taka reklama :8)

Opublikowano
Ok tyle, że jak wypinałem wszystkie cewki to za każdym razem czułem różnice - samochód wręcz skakał. Gdyby któraś była walnięta to po rozpięciu nic by się nie działo, dobrze myślę?
Opublikowano

Miałem podobny problem, wszystko się sprowadza do wymiany wtryskiwaczy. Można spokojnie wymienić ten niedomagający jeśli zajdzie taka potrzeba. Nie baw się w żadne rozrządy, cewki itd. na 90% to nie ich wina.

Niestety niewielu mechaników potrafi dać poprawną diagnozę w tej kwestii.

Opublikowano

Przełóż cewkę na inny cylinder, zamień np 3 z 4. Niedomagająca cewka będzie pokazywać się już w przypadku kiedy jedziesz bez gazu obroty będą kolo tysiąca - agresywnie zaczniesz przyspieszac i będzie przerywać np kilka razy a potem jak zacznie się wkręcać na obroty to nie szarpie.

Obstawiałbym układ zapłonowy ogolnie. Cewki świece do sprawdzenia.

Jak nie zmieniałeś świec a nie wiesz kiedy były zmienione to zmień na dedykowane do tego silnika. jak nie pomoze to jedną cewkę możesz zmienić - albo dla świętego spokoju wszystkie.

Beru są w porzadku. Bosche szybko padają niestety.

Opublikowano
Ja miałem podobne objawy gdy miałem padniętą sondę NOx, chociaż błędy miałem stricte od niej, teraz auto jeździ płynnie. Widziałem jednak post gościa z N53, który miał błędy podobne jak Twoje, podmienił sondę NOx i problem ustąpił. Nie twierdzę, że to jest to na 100%, tylko podsuwam Ci potencjalny pomysł :)

icon3.png G30 530i xDrive

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.