Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam od paru lat BMW E90 320d z 2006 roku. Zaraz po zakupie załatwiłem sobie jakiś kabelek do diagnostyki, który dzielnie mi służył przez dłuższy okres czasu, ale pewnego dnia przestał się komunikować z autem. Jak się okazało wymiana kabla na nowy rozwiązała problem i przez jakiś czas wszystko działało. Jednak sytuacja znowu się powtórzyła i tym razem wymiana kabla już nie pomogła. :S Byłem też u dwóch mechaników i ich interfejsy przy próbie komunikacji z moim autem zachowują się tak samo jak mój, więc wina nie leży po stronie kabla czy złej konfiguracji.


Przy próbie identyfikacji pojazdu przez ISTA odczytuje mi tylko VIN, a w innych miejscach pojawia się "UNBEK":


https://i.imgur.com/nxnIUHS.jpg


I gdy próba identyfikacji się zakończy dostaję następujący błąd:


https://i.imgur.com/XIWt0XK.jpg


Gdy próbuję wejść przez NCS Expert do jakiegoś z modułów dostaję następujące błędy:


F1 (VIN/ZCS/FA) -> F3 (ZCS/FA f. ECU) -> E89 -> CAS:


https://i.imgur.com/9Z0BvvU.jpg


F1 (VIN/ZCS/FA) -> F3 (ZCS/FA f. ECU) -> E89 -> FRM:


https://i.imgur.com/NXvY5BQ.jpg


F1 (VIN/ZCS/FA) -> F3 (ZCS/FA f. ECU) -> E89 -> NFRM:


https://i.imgur.com/ZVlmGUN.jpg


Jeden z mechaników wspominał coś, że jeśli odczytuje VIN to komunikuje się tylko po jednej linii i zaprogramowanie całego auta na nowo może potencjalnie pomóc, a jeśli dalej nie będzie działać to będzie trzeba wymienić sterownik. Jednak nie ma on wolnych terminów w najbliższym czasie, żeby to zrobić. Mógłby mi ktoś powiedzieć czy laik byłby w ogóle w stanie sam to zaprogramować, a jeśli tak to gdzie mogę szukać informacji jak to zrobić?


Z góry dzięki za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W żadnym wypadku nie wolno nic programować, być może rozpoczniesz proces ale na pewno go nie zakończysz pozytywnie i stracisz sterownik

lub sterowniki , w przypadku CAS stracisz klucze i ISN aby odpalić auto podobne DDE i inne

sprawdz przewody w obd , między OBD a JBE pod , chociaż wątpię aby przewody były uszkodzone

w obd do 2007/03 (starsze silniki ) jest K-line tylko na jednej linii pin 7 też podpięte pod JBE

po 2007/03 jest już dcan pin 6 high speed can i pin 14 low speed can

prawdo podobnie uszkodzeniu ulega JBE to moduł master pod niego są podłączone magistrale

jak znajdę rozpiskę pinów to ci podam

2006 rok to diagnostyka na K-line twoje obd zawiera piny które musisz sprawdzić

pin 1 IGN zapłon po kluczyku

pin 4 i 5 masa sygnałowa i masa samochodu

pin 7 linia diagnostyczna K

pin 9 (lub 10 nie pamiętam dokładnie ) prędkość obrotowa silnika (nie ma znaczenia do diagnostyki )

pin 16 +12V napięcie akumulatora

nie masz dwóch linii diagnostycznych masz tylko jedną na pinie 7 mimo że e90 jest na pełnym canie dwuliniowym (skrętce)

K-can (CAN_h i can_L i PT-CAN (can_H i can_L) wszystkie te linie podłączone są do JBE .

Opublikowano

Nie miałem akurat multimetra pod ręką, ale pokombinowałem innymi metodami i przypomniałem sobie, że mam jeszcze interfejs ELM327. Tyle udało mi się ustalić:


INPA wykrywa zapłon, więc z tym nie ma problemu. Ponadto udało mi się połączyć programem do obsługi tego interfejsu ELM327 i widział on napięcie 12,2V na akumulatorze oraz miałem podgląd w czasie rzeczywistym prędkości obrotowej silnika. I co najdziwniejsze ten program był nawet w stanie odczytać parę błędów:


https://i.imgur.com/2hJeTJ2.png


Czy w związku z tym najprawdopodobniejszą przyczyną jest dalej uszkodzony moduł JBE?

  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
podpinam sie . mam identyczny problem. bład komunikacji i wersja auta nie zgodna z zapiskami dealera.... czy coś podobnie.

ktoś coś?

grzebany cas! ...

Opublikowano

Ogólnie auto chodzi normalnie,wszystko działa tylko diagnostyki brak od paru dni,brak komunikacji jak na poczatku postu.

Jedyne co udało mi sie sprawdzić to to że CAS jest inny nr VIN z E60.... możliwe że poprzedni własciciel wymieniał coś i kodował.

a teraz sie przypadkiem zresetowało i wróciło do starego Vinu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ogólnie auto chodzi normalnie,wszystko działa tylko diagnostyki brak od paru dni,brak komunikacji jak na poczatku postu.

Jedyne co udało mi sie sprawdzić to to że CAS jest inny nr VIN z E60.... możliwe że poprzedni własciciel wymieniał coś i kodował.

a teraz sie przypadkiem zresetowało i wróciło do starego Vinu.

No ja Ci dokladnie o tym i napisalem. Przyjedź , zrobię wszystko, bedzie jak po fabryce

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ogólnie auto chodzi normalnie,wszystko działa tylko diagnostyki brak od paru dni,brak komunikacji jak na poczatku postu.

Jedyne co udało mi sie sprawdzić to to że CAS jest inny nr VIN z E60.... możliwe że poprzedni własciciel wymieniał coś i kodował.

a teraz sie przypadkiem zresetowało i wróciło do starego Vinu.

Kolego co ty piszesz vin w CAS to nie da się zmienić żadnym interfejsem po OBD , żadnym programowaniem i kodowaniem nie zmienisz vin w cas

po programowaniu zmienisz vin w aif , który nie ma żadnego znaczenia dla funkcjonowania sterownika to tylko info (AIF danych z programowania)

vin zmienisz tylko programatorem na stole odczytując eeprom , jak vin inny to włozony cały zestaw startowy od innego samochodu , nie ma to wpływu na

diagnostykę , w inpa wszystkie moduły powinne być dostępne do diagnostyki , problemem jest ISTA/ISTAP która czyta dane z wielu sterowników

może zgłaszać błędy . ustal tool32 jaki masz vin w cas i dopiero będziesz wiedział w czym problem

diagnostyka w e90 jest z modułu JBE , nie z cas , może to on jest problemem lub brak zasilania na pinie 16 obd

Opublikowano

No i problem polega że w INPIE tylko jeden dostepny jest modół ... JBE i nic wiecej.

Nawet INPA nie chce wejść. Wchodze E90> Silnik > n46 i bum... wraca do wyboru ayta. w dostepnych modułach tylko JBE ... 1 z 20

Opublikowano

Temat rozwiazany. Usterka usunieta . Wszystko gra,łaczność wróciła :D

JBE sie wysypał. Spalił. :cry:

Nowy = używany (i już łączność wróciła) + kodowanie + aktualizacja sterownika silnika przy okazji. :wink:

  • 2 lata później...
Opublikowano

U mnie problem nie zawsze występuje, raz normalnie wszystko działa, raz nie, co może być powodem? Zauważyłem, że dzieje się tak po próbie aktualizacji oprogramowania przez idrive, ale może to przypadek


Przypomniałem sobie, że jak udało mi się połączyć to miałem błąd z CAS, A10A, ale nie mogę nigdzie rozkodować tego błędu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.