Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Klimę ustawiałem na samym początku po zakupie auta. Żona czasami jak jedzie z tyłu z dzieckiem to mi zrobi "desynca" ustawiając z tyłu coś innego niż z przodu, więc potem jak znowu jadę sam to wciskam "sync", a poza tym raczej nie ruszam. Cały rok jeżdżę z ustawieniem 21 czy 22 i jest OK zarówno zimą, jak i latem. Chyba o to w tym chodzi, aby sobie raz porządnie ustawić, a o resztę niech dba komputer odpowiednio ustawiając moc dmuchawy, temperaturę itp. w zależności od warunków. Wichury nie zaobserwowałem. Wyjątkiem są pierwsze chwile po uruchomieniu silnika kiedy wsiadamy do auta zostawionego na słońcu, ale wtedy to normalne i zrozumiałe. Jeżdżąc natomiast z garażu do garażu klima działa, ale przez 98% czasu jest niesłyszalna i o żadnej losowej wichurze nie ma mowy. Klima naturalnie 4-strefowa.
  • Odpowiedzi 428
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Odnośnie poświaty w HUD, jeśli to jest to, co mysle, to trzeba zmienić całkowicie technologie HUDa na jakiś mocny OLED, a nie LCD. Poświata jest przez to, że LCD nie jest w stanie oddac czarnego koloru i przy mocnej jasności HUDa przebija się szary.
Opublikowano

No tak, ale w f11 nie miałem tego problemu. Może dlatego, że powierzchnia robocza HUD-a nie była taka duża. Może dlatego, że samchód miał ksenonowe światła a nie led.

Prostokąt jest bardziej widoczny przy krótkich, kiedy jest mniej rzucanego światła na drogę.

Opublikowano

W f10 też był ten problem, z tym, że HUD był sporo mniejszy, ja mam przyciemniony na max w nocy i jest ok, prędkość widzę, i nie wali po oczach.


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano
W f10 też był ten problem, z tym, że HUD był sporo mniejszy, ja mam przyciemniony na max w nocy i jest ok, prędkość widzę, i nie wali po oczach.


Pzdr

Przyciemnienie na maksa nic nie daje. Poświata w całkowitej ciemności jest taka sama.

Opublikowano
W f10 też był ten problem, z tym, że HUD był sporo mniejszy, ja mam przyciemniony na max w nocy i jest ok, prędkość widzę, i nie wali po oczach.


Pzdr

Przyciemnienie na maksa nic nie daje. Poświata w całkowitej ciemności jest taka sama.

 


Zgodzą się. Poswiate widać ale sądzę, że wyeliminowalnie jej jest zbyt drogie w stosunku do ilości klientów którzy na to narzekają . Jakby to było w takiej samej cenie to na pewno by tego tematu nie było.


P.S. Też ta poswiata mnie męczy po kilku h jazdy w nocy. Serio !!! Ci którzy jeżdżą wiele h nocami i płacą za marke Premium rozumieją nas

Opublikowano
P.S. Też ta poswiata mnie męczy po kilku h jazdy w nocy. Serio !!! Ci którzy jeżdżą wiele h nocami i płacą za marke Premium rozumieją nas

Ja jeżdżę z HUDem od dawna w kilku róznych autach i nigdy mnie nie męczył w nocy i nigdy na poświaty nie narzekałem. To zawsze była technologia robiona "trickiem" odbitego światła, więc nie można było oczekiwać super jakości jak na prędkościomierzu. A do tego zawsze jest rozwiązanie - część BMW ma przycisk który to po prostu wyłącza, w pozostałych można to ustawić na skrócie.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Robią ten pasek przez lampę i przedłużając na zderzak, tym samym rozdzielając reflektor na dwie części, a za 3-4 lata wrócą do jednolitego reflektora jak Mercedes ma obecnie.
Opublikowano
Myślę, że HUD nie robiłby poświaty gdyby użyć wyświetlacza OLED w trybie podobnym do tego z Samsungów - "Always od Display". Pewnie do tego dojdą, szczególnie jeżeli HUDy będą rosnąć a z nimi problem poświaty. Jeżeli chodzi o mnie to HUD jest dla mnie super rozwiązaniem. Faktycznie, czasem przy mocnym świetle słonecznym np o zachodzie słońca i po deszczu ciężko coś na nim dostrzec, albo jadąc nocą przez ciemny las potrafi denerwować poświata, ale nie są to dla mnie rzeczy dyskredytujące tą technologię. Plusy i komfort jakie niesie za sobą HUD w mojej opinii przewyższają znacząco minusy. Warto też zwrócić uwagę przy zakupie okularów przeciwsłonecznych z polaryzacją, czy polaryzacja nie spowoduje, że HUD będzie słabo widoczny albo wręcz całkowicie zniknie. Gdy byłem u optyka, byli mocno zdziwieni, że polaryzacja może tak działać i się zarzekali, że jest tylko jeden rodzaj polaryzacji. Soczewki testowe jakie dostałem powodowały, że praktycznie huda nie widziałem. Na szczęście finalne, zamówione z innej firmy zapewniają właściwą widoczność - optyk do dzisiaj nie wie dlaczego tak się dzieje i który parametr polaryzacji za to odpowiada ;)

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Opublikowano
Ja mam Oakley'e z Prizmem i nic nie widać. Dotyczy to też ekranu klimy. Więc do g31 musałem kupić okulary bez polryzacji.:)
Opublikowano
Mozliwe, ze obrócenie HUDa spowoduje, ze nie będzie przeszkadzała polaryzacja. HUD w technologii OLED będzie trudny do zrobienia, bo OLED się szybko wypali. A polaryzacja działa tak, że przepuszcza jeden kierunek fali światła (fala elektromagnetyczna jest to jednocześnie fala pola elektrycznego i magnetycznego, które są do siebie ortogonalne).
Opublikowano

@davidpl

Czytam to i nie wiem co czytam :D O co chodzi z tą falą elektromagnetyczną? Brzmi jak nawiązanie do hemoglobiny.


A co ma obrócenie ekranu pomóc? Z tego co ja wiem, będzie w okularach po prostu znikać inna część fal, ale znikać i tak będą.


OLED się nie wypala tak szybko, bo się stosuje przesunięcia wyświetlanego obrazu. A zwykłe piksele w E39 to się wypalały i bez oledów :D

Opublikowano

Ale masz dużą jasność wyświetlanego statycznie obrazu, przy niedużej rozdzielczości tez nie ma za bardzo czego gdzie przesuwać :) obrót może powodować, że lepiej widać obraz- https://www.researchgate.net/figure/Schematic-diagram-of-the-polarization-process_fig1_326516074/amp


Z tego, co pamietam- obrót HUDa/ przesunięcie go pozwala na lepsza widoczność. Mając okulary z polaryzacja widzę co wyświetla HUD u mnie w f10, niezbyt dobrze, ale widzę :p

Opublikowano

to ja może wrócę do tematu wątku jednak....

Na bmw.de jest już dostępny konfigurator. Jest kilka nowych dodatków - np. reflektory z tłem shadowline, wszystkie linii są mild hybryd, 540i ma mniej psów, 530i ma gorsze przyspieszenie niż miało, niektóre wzory felg są jak w tesli (nawet te z mpaku).... dziwne to wszystko

Opublikowano

540d ma 340 km.:)

Fajna opcja z tymi przydymionymi światłami.

Dziwnie wyglądają tylne światła. Najpierw wyprowadzili je bardzo na boki, nigdy mi się to nie podobało. Teraz skrócilu paski led, tak aby nie zachodziły już na boki. Ta duża nieoświetlona powierzchnia klosza po boku auta wygląda dziwnie.

Opublikowano
No i ceny w niemieckim cenniku nie poszły mocno w górę 100-500 euro chyba. Co do tylnych lamp, tam jeszcze na boku jest kawałek oddzielny, który będzie oświetlony. Jestem ciekaw na jakiej zasadzie będą działać nowe lasery/matrix ledy.
Opublikowano
Możliwe, że masz racje. Ciekawe kiedy będzie dostępny polski cennik i konfigurator skoro w czerwcu mają wprowadzić na rynek.
Opublikowano

Będzie świecić... niczym Księżyc - odbitym światłem :lol:

Tak serio, to naprawdę zakładam, że to są odblaski

  • Moderatorzy
Opublikowano

Lasery shadowline urywają głowę - cudo !

Możliwość zamówienia foteli M5 w zwykłej wersji - rewelacja !


PzfKSkX.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.