Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Co do wentylacji może nie tyle pocenie, co szybsze schłodzenie tapicerki w nagrzanym samochodzie, nie wiedziałem ze masaże utwardzają fotele :p co do szyberdachu- tez więcej smogu ;), Cięższy samochód :p jak pisałem wyżej, osobiście nie widzę sensu szyberdachu. Jeśli dla Ciebie jest to istotny dodatek to weź ;) ewentualnie brakuje pakietu naprawczego w Twojej konfiguracji (chyba, że leasing na 2 lata i potem kolejny). Z ciekawosci- dlaczego deska pokryta sensatekiem? Przecież to i tak sztuczne :D i wywaliłbym ambient Air- podobno strasznie słabo działa.
  • Odpowiedzi 428
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wentylacja podobno bardzo słaba działa w BMW. Inna sprawa ze przy białej skórze jeszcze nie udało mi się mocno spocić.

Ano działa tak, że wieje przez dziurki, których nie zatykasz swoim ciałem :lol: Także jak się "odkleisz" od fotela na chwilę, to efekt jest, jak siedzisz to prawie tego nie czujesz, ale coś tam działa.

 

Masaże - rzekomo utwardzają fotel i komfortowy nie jest już tak komfortowy?

Eee, ja mam i jest miękko, no ale może to kwestia G12

 

Domykanie - czytałem ze drzwi trzeba domykać a nie trzaskać nimi? Inaczej nie działa

Najlepszy bajer, który nie ma sensu :D Co znaczy, że drzwi trzeba domykać? Drzwi zamykają się niezależnie od tego, czy nimi walniesz, czy je dociśniesz. Dwie ciekawostki zauważyłem. Pierwsza upierdliwa, część gości nie czai systemu i drzwi po domknięciu otwiera i trzaska jeszcze raz :lol: Drugi to taki, że otwarte drzwi np. od strony pasażera możesz zamknąć mocniej ruszając :8)

 

Szyberdach - czy nie wprowadzi to więcej światła i świeżego powietrza do wnętrza ?

Największą zaletą szyberdachu jest zostawienie go otwartego w słoneczny dzień, aby w środku obniżyć temperaturę. W trakcie jazdy uchylony pozwala za to lepiej słyszeć wydech. Dla mnie doświetlanie wnętrza od strony nieba wkurza i dodatkowo nagrzewa auta. Czy warto - wg własnego widzimisię, o masę raczej bym się tutaj nie martwił.

Opublikowano
Ponieważ kolega Sławomir odpowiedział zgodnie z faktami na wszystkie "słyszałem", "podobno", "mówili", to ja tylko dodam, że kamera 360 jest całkiem przydatna i godna polecenia w przeciwieństwie do dziur w dachu, czy innych "must have" typu dociąganie drzwi, w G30 akurat trzaskanie nie brzmi tragicznie.
Opublikowano

Super dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Wniosek jest taki ze można pomysleć o kamerach 360 :-)


Proszę jeszcze o opinie co do zawieszenia. Czy EDC jest warte swojej ceny?

Wczesniej mialem X4 G02 na standardowym zawiasie i tam to bujało przy predkosci 180-200. Brak pewności jazdy.

Mialem F34 (3 GT) na zawiasie M i szło pięknie jak po szynach ale znowu było znacznie za twarde (byc moze ze wzgledu na 19" RFT).

Chcialbym miec komfort jazdy ale tez miec mozliwosc usztywnienia do jazdy przy wyzszych predkosciach po autostradzie.


Jezdzilem 5 Touring z zawieszeniem M i o dziwo zawieszenie bylo bardzo komfortowe... przy czym touring ma tylna os pneumatyczna...

Co myslicie ?

Opublikowano
Wszystkie (a na pewno większość) tych błyskotek warto zamienić na silnik R6. Konkretne auto, za prawie 400 tys. z silnikiem jak w Golfie czy innym kompakcie?
Opublikowano
Wszystkie (a na pewno większość) tych błyskotek warto zamienić na silnik R6. Konkretne auto, za prawie 400 tys. z silnikiem jak w Golfie czy innym kompakcie?

 

540i ? Ile ja tym przejadę? 400km na baku?

Opublikowano
540i ? Ile ja tym przejadę? 400km na baku?

Ty, ja w Cayenne Turbo robię 800km :D 3.0i w BMW to schodzi poniżej 10 jak jedziesz normalnie.

Opublikowano
Co do komfortu - pytanie czy 19’ felgi zwlaszcza w miescie nie beda uciazliwe (komfort plus krawezniki). 18’ moga byc kompromisem miedzy komfortem a dobrym prowadzeniem.


Ja bym doplacil do kamer 360 (przydatne w miescie) a zwyklego asystenta kierowcy zastapil aktywnym tempomatem (zbyt duzo opinii slyszalem o tym asystencie, ze w bmw jest uciazliwy).


Moze tez zamykanie klapy jest zbedne. Na zwyklych sprezynach klapa sama sie otworzt (i przy komfortowym dostepie i tak masz otwieranie „z buta”). Jedyny plus silownikow, ze mniej sobie rece pobrudzisz.


Jak juz masz przyciemnione szyby to roletki tez moga byc zbedne. Dzieciaki tez beda mialy mniej elementow do zabawy :P

 

Dorzucę 3 grosze.

Zamykanie klapy przy dzieciach to wygoda - biorą rzeczy z bagażnika i do szkoły, a Ty nie musisz wychodzić z auta.

Domyki zgadza się - rekordzista mi 3 razy jedne drzwi zamykał.

Spalanie R6 u mnie: 10,9 l/ 100 km po ok. 10.000 km w cyklu mieszanym - F10 535i.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Benzyny swoje potrafią żłopać. W ogóle jak człowiek spojrzy na takie g30 i kliknie w konfiguratorze na silnik r6, to cena rośnie o 50-60k względem wersji r4. Wiadomo, że akcyza, ale bez przesady, że 2 gary więcej nagle dają koszt drugiego silnika :D ja najbardziej ubolewam nad brakiem wersji 525d xdrive- złoty środek pod względem ekonomii i osiągów. Wiele osób powie, że w takim samochodzie to się nie patrzy na spalanie, ale różnica 6-7l w 520d a 10+ w 540i to sporo. Przy 100k przebiegu wyjdzie z 15k różnicy na paliwie. A do tego ubezpieczenie droższe itp itd
Opublikowano
ale różnica 6-7l w 520d a 10+ w 540i to sporo. Przy 100k przebiegu wyjdzie z 15k różnicy na paliwie. A do tego ubezpieczenie droższe itp itd

To się nazywa Januszowanie ;) Przypomnę, że strata wartości samochodu to będzie ze 100-200tys przy przebiegu 100k. Ja tego nigdy nie rozumiem, gdzie można oszczędzać na szyberdachu, skórach czy innych pierdołach, a zlać najważniejszą rzecz w samochodzie, od której zależy codzienna przyjemność jazdy. Każdy kolor się nudzi, każda skóra się nudzi, silnik się nudzi tylko jak za słaby ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Silnik to podstawa, do dziś trochę ubolewam, że nie wziąłem V8 w M550i. Gdybym jeździł 520d czy 530i to chyba bym się w ogóle załamał. I jak tak czytam co warto brać czy nie warto to mam jedną radę - kup Superba, serio. Będziesz miał to samo co w golasie BMW, a zapłacisz 2x mniej. I jeszcze większy bagażnik dostaniesz w gratisie.


BMW wg mnie kupuje się właśnie dla ponadprzeciętnych motorów i wyposażenia, którego nie dostaniesz w tańszych markach. Jak ktoś na wstępie chce się tego świadomie pozbawić to ja naprawdę nie rozumiem po co mu BMW. Jak już kupować to po całości, więc i z ambient air i z domykaniem drzwi i z kamerami 360 i z B&W i z Night Vision i z EDC i z kluczykiem z wyświetlaczem i z masażami i z wentylacją itd.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@s0nar popieram w 100%, jednak życie pokazuje, że jest inaczej i statystyki sprzedaży pokazują całkiem co innego. Sam zdecydowałem się na mniejszy wypas i mniejszy silnik chociażby dla prowadzenia itp.

Mocniejszy silnik jest mega sprawą ale nie każdy ubolewa nad mniejszą mocą i tym, że koniecznie musi być najszybszy.

Opublikowano

S0nar ... nie każdy potrzebuje wywalić na samochód 400 czy tam 500k. Jedni taką forsa nie dysponują, inni wolą to wydać na inne "emocje". Ot życie.

Przesiadłem się do "marnej" 530i z Superb 430PS i z RS3 635PS i jakoś się nie załamałem. Urodziła się córcia i to mnie bardziej jara na tą chwilę niż 2,9 do setki i 5,9s 100-200 :)

Ból przemija, chwała pozostaje kobiety lubią blizny
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie rozmawiamy tu o zakupie jachtu, dziesiątej nieruchomości, zwycięstwie w Lidze Mistrzów czy urodzinach dziecka tylko o G30. Moje zdanie na ten temat znacie ;) Zamiast bieda wersji już chyba lepiej kupić Skodę i też mieć bieda wersję, ale przynajmniej taniej jak komuś żal parę groszy na akcyzę czy przykładowo domykanie drzwi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

s0nar, z tym domykaniem drzwi toś pojechał. Rozumiem że można spierać się o sensowność wyboru tego czy innego silnika czy pakietu, w zakresie danej kwoty ...

Mam znajomego z M5 Competition, może poproszę go żeby się tu zalogował i wszedł z Tobą w polemikę na temat sensowności zakupu 540i. Ani to szybkie ani ekonomiczne ...

A i dobrze dłubnięta Skoda Cię objedzie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Coraz bardziej bawi mnie to forum. Tak, wezwij znajomego. Wielokrotnie pisałem, że ekonomia to ostatnia rzecz, na którą zwracam uwagę kupując samochód. To bardziej zachcianka. I uwierz, że nie każdy chce mieć M5, choć mógłby mieć M5 w innym kolorze na każdy dzień tygodnia. Od czasu wybuchu pandemii w ogóle zastanawiam się nad sensem posiadania samochodów. Pracując zdalnie wszystkie auta stoją w garażu i się tylko kurzą. No, ale jakieś minimum trzeba zachować, a w BMW minimum to doposażone R6, a nie R4 bieda edition bez choćby domykania drzwi ;)


M.in. dlatego uważam, że takie pytania jednego czy drugiego o sensowność zakupu takiego czy innego pakietu jest pozbawione sensu. Bo dla mnie wszystkie gadżety to must have i przynajmniej R6 benzynowe, żeby to jakoś brzmiało, a nie wyło czy klekotało, a inny powie, że styknie mu golas byle miał 3.0d pod maską.

Opublikowano

Wrócę do tematu wątku - świeżo po nocnej jeździe G31 LCI, użyczonym przez dealera.


G31 520d xDrive. MPakiet, 20" koła. Z czym porównuję? Z F11 535d. Z G30 520d preLCI. Z testowanymi autami MB.


1. Silnik i zespół napędowy. Bardzo dobrze wyciszony. Także przy dużych prędkościach. Słabość R4 przy przesiadce z R6 jednak boli, choć pogoniony daje radę. Koło 170-180 kończy się przyspieszanie, ale da się jechać szybko. Na plus: spalanie i lekkość auta.

Zaskakuje S&S - mam wrażenie że gasi silnik przy podjeżdżaniu w korku, gdy na chwilę zdejmuję nogę z gazu. Gasi i startuje szybko, mi to nie przeszkadza. Porównując z MB GLC 200 mild hybryd - robi to zdecydowanie szybciej. Tam wszystko się działo wooooolno. Tutaj zespół napędowy jest zestrojony świetnie.

2. Zawieszenie. Super, wygodny gokart (w przeciwieństwie do Mini - niewygodnego gokarta). Duża zwinność, przeciążenia na rondzie niesamowite jak na cywilne auto. Może dlatego że poza moją kanapą testowałem ostatnio SUVopodobne. Niestety na dłuższą metę dla mnie te zawieszenie na 20" ma za mało komfortu i ja się nie zdecyduję.

3. Pozycja za kierownicą. Fotel sportowy nie jest dla mnie, mocno pochylone siedzisko i nie znalazłem regulacji pochylenia (?). Jednak komforty. Kierownica ma większy wysów niż w F10/11. Nie brakowało mi obniżenia kierownicy.

4. Gadżety. Tu spora bariera poznawcza, ID7 się skomplikował. Na minus - listwa świecąca na drzwiach, odbija się w lusterku. Bez sensu. Kamery 360 - super, choć w nocy brakuje kontrastu. Brakuje mi domykania drzwi, pewnie da się odzwyczaić. Lasery? Cóż, nie udało mi się poznać ich zalet. Na autostradzie doświetlały drogę przed autem (cały czas ktoś jechał przede mną), drażniło mnie nierównomierne oświetlenie drogi. Moje stare ksenony aktywne wycinają nie gorzej, dają mniej światła i cieplejsze, ale świecą równomiernie. MB Multibeam są imo lepsze. Łagodnie rozświetlają pobocza, nie ma efektu dyskoteki.

Szybka jazda jest niemęcząca (wiem, wiem, ale akurat nie wiało). Przy F11 bardzo dobre wyciszenie. Z prowadzeniem miałem jakiś dziwny problem na początku - jakby coś pomagało mi prowadzić, bardziej przeszkadzając. Przyzwyczaiłem się po chwili chyba...


Konkludując - rozsądnie wyposażona 520d ma sens. To jest świetne auto, poręczne, ciche w trasy. Nie będę tu krytykował wyborów silnikowych czy wyposażenia. Nie rozumiem jedynie, jak można wybrać wersję nadwoziową sedan, gdy kombi jest tak praktyczne i (subiektywnie) ładne :mrgreen:


Bardzo dobrze wyposażona G31 z mocniejszym silnikiem? Jeszcze lepiej, to po takie auta warto iść do premiumów. Tyle że osiągamy pułap cenowy dużych SUVów.

Opublikowano

Ja akurat bylem nastawiony na kombi, ale jak na weekend dostalem sedana i ktoregos wieczoru zapakowalem bagaznik tym co normalnie przy dwojce dzieci, okazalo sie ze sedan jest wystarczajacy. G30 ma przy okazji lepsze proporcje no i tez 10k tansze...


Ta testowka LCI to z Inchcape? Widzialem ze tam maja taka Tanzanite w Mpaku i tymi felgami.

Opublikowano
E tam Januszowanie 15k piechotą nie chodzi ;)

No i sprowadzamy to do tego, co zawsze, czyli skoro chcemy oszczędzać, to po co w ogóle BMW? :) No ale BMW już odeszło od "ultimate driving machine", także w sumie od tej skody aż tak daleko nie odeszliśmy, co zresztą widać po mojej sygnaturce LCI vs Skoda :D

 

Nie rozumiem jedynie, jak można wybrać wersję nadwoziową sedan, gdy kombi jest tak praktyczne i (subiektywnie) ładne :mrgreen:

SUVy to mi życie uratowały, bo kombi to najbrzydszy rodzaj nadwozia :D Ja strasznie ubolewam zawsze, że tak dużo kombiaczy jeździ, toż to auto dla tatusia z wąsem :lol:

Opublikowano
Jeżdżąc Skodami, przez 6,5 roku (nowa OIII RS, nowa SIII L&K 280PS/430PS) takiej G30 w M-Pakiecie (tylko taką w zasadzie macałem i mam) w żadnym wypadku nie postawiłbym na podobnym poziomie jeśli chodzi o jakość wykonania, cisze w samochodzie, zestrojenie zawieszenia ;)
Ból przemija, chwała pozostaje kobiety lubią blizny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.