Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy,


Czy ktoś zauważył, że 520i LCI ma silnik 1597cm3, tak samo zresztą 530e? (Dane technicze, bmw.pl)


Z kolei diesel 518d ma 136koni.


Nie wiem czy to jakaś pomyłka, bo w konfiguratorze jest OK.

 

To są jakieś jaja. Zauważ że w kombi 518d ma dalej 150KM. Ale 520i jest jak w sedanie 1,6L. Moze to podstawowy turecki silnik?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Odpowiedzi 428
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Jedno i drugie warto mieć. Dzięki aktywnemu układowi kierowniczemu zwiększa się komfort prowadzenia, zwłaszcza podczas manewrów parkingowych, nie trzeba tyle kręcić kierownicą. Adaptacyjne zawieszenie też polecam, bo w jednej budzę pozwala mieć kilka samochodów w zależności od nastroju.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy ktoś orientuje się czy Systemy asystujące kierowcy zawierają system, który zahamuje awaryjnie przy cofaniu i zbliżaniu się do przeszkody? Czy trzeba mieć asystenta parkowania z kamera cofania ?

 

Taką funkcję oferuje S5DN Parking Assistance System Plus, ale to co innego niż systemy asystujące kierowcę - S5AT Driving Assistant Plus. Warto wziąć obie opcje i mieć wszystkich asystentów.

Opublikowano
Adaptacyjne zawieszenie to raczej bzdurny bajer. Miałem to w E71, F06 i teraz w G12. Efekt jest taki, że zawieszenie jest komfortowe i jest sztucznie utwardzane. Czuć to minimalnie (spadek komfortu), ale nie polecisz przez to 10km/h więcej w zakrętach. Natomiast zawieszenie adaptacyjne zmniejsza psychiczny komfort jazdy, bo opcje masz dwie: albo to non-stop zmieniasz i to męczy, albo to w ogóle olewasz i zawsze masz 1 ulubiony tryb.
Opublikowano

 

Jedno i drugie warto mieć. Dzięki aktywnemu układowi kierowniczemu zwiększa się komfort prowadzenia, zwłaszcza podczas manewrów parkingowych, nie trzeba tyle kręcić kierownicą. Adaptacyjne zawieszenie też polecam, bo w jednej budzę pozwala mieć kilka samochodów w zależności od nastroju.

 

Czy ktoś orientuje się czy Systemy asystujące kierowcy zawierają system, który zahamuje awaryjnie przy cofaniu i zbliżaniu się do przeszkody? Czy trzeba mieć asystenta parkowania z kamera cofania ?

 

Taką funkcję oferuje S5DN Parking Assistance System Plus, ale to co innego niż systemy asystujące kierowcę - S5AT Driving Assistant Plus. Warto wziąć obie opcje i mieć wszystkich asystentów.

 

Osobiscie brałbym tylko oś skrętna bo może faktycznie cos przy szybszej jeżdzie po zakrętach i manewrach dać no i zawracanie w miescie, natomiast zawieszenie adaptacyjne ogranicza sie do przycisku bo na 19 calowych oponach wyczuc sie nie da czy cokowiek daje.


Jesli chodzi o asystenty to w LCI powinny już działać dużo lepiej bo w pre-LCI to jest porażka totalna

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zawieszenie adaptacyjne daje dużo nawet na kołach 20" i nie wiem jak można tego nie wyczuć. Na Comfort mamy typowy bujający ponton (znany z aut amerykańskich lub francuskich z lat 90-tych), który potrafi nawet zahaczyć podwoziem podczas pokonywania leżących policjantów. Wkurzało mnie, że jest to domyślny tryb po uruchomieniu silnika, ale na szczęście można to przekodować np. na Adaptive. Osobiście jeżdżę albo na Adaptive (w mieście) albo na Sport/Sport+/Sport Individual (w mieście lub na trasie), a Comfort przydatny jest czasami na trasie jak nie szalejmy i chcemy komfortowo pośmigać z rodziną. W każdym razie dobrze mieć wybór. Charakterystyka zawieszenia w różnych trybach zmienia się diametralnie. Trochę brakuje jeszcze sztywniejszego trybu, bo nawet na Sport+ czuć, że nastawy są dość komfortowe (np. porównując do serii 3). No, ale to seria 5, tutaj nerek sobie na dziurach nie odbijemy.
Opublikowano

Przy adaptive drive (aktywne stabilizatory) jest jeszcze Comfort+ - dopiero to jest bujający się ponton, bardzo przydatny do wolnej jazdy np. po bruku. Na szczęście AD wyklucza się ze skrętną tylną osią. Na szczęście, bo oszczędza kolejnego dylematu zakupowego. Zwykły Comfort jest moim skromnym zdaniem wyważony, daje duży komfort, ale nie buja.


Czy ktoś z Was porównywał głośność zawiedzenia "zwykłego" i adaptacyjnego? Spotkałam się z opinią o głośniejszej pracy amortyzatorów adaptacyjnych, i to w kilku markach. Spotkaliście się z tym?

Opublikowano

Sorry ale nie wiem jak jest u was ale u mnie na comfort nic nie buja. Może za lekki silnik mam i dla tego nie czuć różnicy pomiędzy sport a comfort. Druga sprawa że to Kombi wiec pneumatyka z tyłu trzyma wysokość wiec się może mniej pochyla.

Nie mam trybu Comfort+.

Opublikowano
To ja tylko dodam, że jak się zapomniałem, to na Comfort+ leciałem i 250km/h, także nie zgodzę się, że to do powolnej jazdy po bruku ;) I w zasadzie przełączam na C+ od razu po odpaleniu auta, a Sport używam głównie do strzelania wydechem i sporadycznych LC xD
Opublikowano

W piątkach chyba nie ma. W mojej do wyboru mam Comfort, Sport, Sport+, Adaptive i Zamulacz.

Też głownie latam na Comforcie, nie widzę różnicy między Comfort a Adaptive.

Sport od czasu do czasu, jak chcę polatać po zakrętach lub na Niemieckiej autostradzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie to wygląda tak, że jak odpalam to mam Adaptive (wcześniej był Comfort, który od razu przełączałem na Adaptive). Jak tylko silnik się rozgrzeje i jadę sam to zmieniam na Sport Individual i ogień. Jak chcę bardziej poszaleć to Sport+, w którym wszystko jest na maksa. W Comforcie u mnie problem jest nie tego typu, że nie da się szybko jechać, bo się da - jak jest równo. Niestety, drogi mamy jakie mamy. Do normalnej jazdy z rodziną Adaptive, Comfort ostatecznie na równej drodze. Jest jeszcze jakiś tryb Econo czy jakoś tak. Podczas 3-letniego użytkowania jechałem na nim dosłownie 10min.
Opublikowano

Cóż, z tego wynika że dobrze że są różne tryby bo każdy robi jak mu wygodnie.


Ja np. używam ich zupełnie inaczej. Nigdy nie używam adaptive bo nigdy nie wiem co samochód ustawi. W mieście korzystam ze Sport Individual (zawias i kiera na Comforcie) bo samochód nie zamula na zakrętach, a jak na prostej wchodzi na zbyt wysokie obroty to zmieniam na moment biegi łopatkami. Jak wypadam na trasę szybkiego ruchu lub autostradę to robię to najczęściej na dłużej, więc odpalam Eco Individual (kiera na sport) i się odprężam (jednak jak jest bardzo duży ruch to albo na Comfort albo na Sport).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To ja tylko dodam, że jak się zapomniałem, to na Comfort+ leciałem i 250km/h, także nie zgodzę się, że to do powolnej jazdy po bruku ;) I w zasadzie przełączam na C+ od razu po odpaleniu auta, a Sport używam głównie do strzelania wydechem i sporadycznych LC xD

 

Zawieszenie "konfigurowalne" utwardza się przy wyższej prędkości, aczkolwiek zależy to od modelu (w 7 jest pneumatyka, działająca inaczej niż "adaptacyjne" zawieszenia w amortyzatorach normalnych). I tak 7er przy wolnej jeździe na C+ będzie kołysać jak ponton na wodzie, ale można spokojnie lecieć do odcięcia, bo sterownik kontroluje stan zawieszenia cały czas, aby było bezpiecznie ;)


Ja osobiście lubię "konfigurowalne" zawieszenie, bo zawsze można sobie wybrać pod sytuację odpowiednia wersję: idealna droga, można utwardzić, chcemy komfortu, to lecimy na C/C+ i mamy "inne auto". Czasami wychodzi taniej zapłacić za ten ficzer, niż za dwa rożne auta :D

Opublikowano
Czasami wychodzi taniej zapłacić za ten ficzer, niż za dwa rożne auta :D

Ale jak coś jest do wszystkiego, to też jest do niczego ;) Tryb sport czy s+ nie zrobi z 520d auta sportowego ;) Dlatego na weekendy czy wieczorne latanie bokiem po mieście 5 czy 7 to słaby wybór obojętnie czego by tam nie miał.

Opublikowano
Czasami wychodzi taniej zapłacić za ten ficzer, niż za dwa rożne auta :D

Ale jak coś jest do wszystkiego, to też jest do niczego ;) Tryb sport czy s+ nie zrobi z 520d auta sportowego ;) Dlatego na weekendy czy wieczorne latanie bokiem po mieście 5 czy 7 to słaby wybór obojętnie czego by tam nie miał.

:cool2: Racja, ostatnio jeździłem AMG GT 4Door 63S, porównałbym wrażenia do szarżującej hipopotamicy, rozjuszona jest piekielnie szybka, ale to nadal wielka i ciężka hipopotamica, do zabawy musi być coś mniejszego jednak.

Life's too short to drive boring cars!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czasami wychodzi taniej zapłacić za ten ficzer, niż za dwa rożne auta :D

Ale jak coś jest do wszystkiego, to też jest do niczego ;) Tryb sport czy s+ nie zrobi z 520d auta sportowego ;) Dlatego na weekendy czy wieczorne latanie bokiem po mieście 5 czy 7 to słaby wybór obojętnie czego by tam nie miał.

 

Tak jest, to prawda, to trochę takie marketingowe "dwa auta" niemniej osobiście wolę to mieć, niż nie :)

Opublikowano

Co sadzicie o takiej konfiguracji G30 LCI? Ma sluzyć jako daily do rozwożenia dzieciaków i jazdy po mieście + dłuższych tras takich po 600-1000km. Głównie mi zależy na opinii czy to auto będzie zarówno komfortowe w mieście jaki i stabilne przy wyższych prędkościach. I czy coś warto dorzucić jeszcze do tej konfiguracji albo coś jest zbędne?

https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/d9y4p0n4

Opublikowano
Nie lepiej wziąć te dwa pakiety za 20 i 30k? Wyjdzie cenowo chyba to samo, a będzie lepiej wyposazony (chodzi o pakiet innowacji i first class). Wg mnie zamiast przeszyc na pasach i szyberdachu lepiej wziąć asystentów kierowcy professional (aktywny tempomat itp)
Opublikowano
Nie lepiej wziąć te dwa pakiety za 20 i 30k? Wyjdzie cenowo chyba to samo, a będzie lepiej wyposazony (chodzi o pakiet innowacji i first class). Wg mnie zamiast przeszyc na pasach i szyberdachu lepiej wziąć asystentów kierowcy professional (aktywny tempomat itp)

 

Wyjdzie 10.000 drożej a dojdzie kluczyk LCD, gesty, wentylacja, masaże i kamera 360.

Nic z w/w nie uważam za warte dopłaty.

Przeszycia na pasach są wybrane tylko dlatego ze w standardzie pasy są białe a wole czarne.

A czemu szyberdach zbędny?

Opublikowano
Dzieciaki i biała skóra? Czyszczenie co miesiąc, czy wiecznie brudna? :)
Opublikowano
Dzieciaki i biała skóra? Czyszczenie co miesiąc, czy wiecznie brudna? :)

 

Czyszczenie raz na miesiąc - opanowane :)miałem wcześniej merino white było spoko

Opublikowano
Jakoś nigdy nie widziAlem zalety szyberdachu. Masaże też masz przy pakiecie first class - dużo ludzi chwali;). Wentylacja może bardziej dla ciemnych skór. Domykanie drzwi w sumie fajna rzecz- można nie trzaskać :D
Opublikowano
Jakoś nigdy nie widziAlem zalety szyberdachu. Masaże też masz przy pakiecie first class - dużo ludzi chwali;). Wentylacja może bardziej dla ciemnych skór. Domykanie drzwi w sumie fajna rzecz- można nie trzaskać :D

 

Wentylacja podobno bardzo słaba działa w BMW. Inna sprawa ze przy białej skórze jeszcze nie udało mi się mocno spocić.

Masaże - rzekomo utwardzają fotel i komfortowy nie jest już tak komfortowy?

Domykanie - czytałem ze drzwi trzeba domykać a nie trzaskać nimi? Inaczej nie działa

Szyberdach - czy nie wprowadzi to więcej światła i świeżego powietrza do wnętrza ?

Opublikowano

Co do komfortu - pytanie czy 19’ felgi zwlaszcza w miescie nie beda uciazliwe (komfort plus krawezniki). 18’ moga byc kompromisem miedzy komfortem a dobrym prowadzeniem.


Ja bym doplacil do kamer 360 (przydatne w miescie) a zwyklego asystenta kierowcy zastapil aktywnym tempomatem (zbyt duzo opinii slyszalem o tym asystencie, ze w bmw jest uciazliwy).


Moze tez zamykanie klapy jest zbedne. Na zwyklych sprezynach klapa sama sie otworzt (i przy komfortowym dostepie i tak masz otwieranie „z buta”). Jedyny plus silownikow, ze mniej sobie rece pobrudzisz.


Jak juz masz przyciemnione szyby to roletki tez moga byc zbedne. Dzieciaki tez beda mialy mniej elementow do zabawy :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.