Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A cała moja dyskusja wzięła się z tego, że jestem przed dylematem brania pakietu serwisowego, który jest niezbędny do wydłużenia gwarancji i zastanawiam się czy warto płacić samemu w Aso za wymianę klocków i tarcz, czy tez kupić droższy pakiet to obejmujący. Uwzględniając nawet zakup części poza Aso to i tak wymiana klocków trochę kosztuje - w Aso z ich częściami bez rabatu ok 2.600, patrząc na ewentualne rabaty to i tak ok. 1.800-2.000 za przód i tył. Tak wiec co ile km wymieniacie klocki (około), to sobie stworze jakieś parametry do wyliczeń, na zasadzie - ile kosztuje wymiana klocków i tarcz na 100.000 km i porównam z różnicą pomiędzy pakietami.
  • Odpowiedzi 195
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mi konkretnie chodziło o sam początek, czyli


"

speed1211 napisał(a):Pisac to oni moga sobie duzo

http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploat ... ancja.html




Powiedzmy, że zajmuję się kwestiami prawnymi i nie zgodzę się z odniesieniem do cytowanego artykułu, gdyż nie ma on zastosowania w tym przypadku

"


Wiedz nie dziw się że poczułem się zaatakowany :wink:


Cała reszta oczywiście bardzo ciekawa i też o tym nie wiedziałem


Co do wymiany to klocki są w śmiesznej cenie a tarcze, w zależności od stylu jazdy mogą trzymać nawet 180 kkm

Tarcze co 2,5- 3 wymiany klocków są zużyte.

 

Na pewno wniósł więcej w wantek niż ty.

 

Zostawię to bez komentarza

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Na gwarancji mogę sobie robić service gdzie chcę i jej nie tracę.

 

Chyba mylisz gwarancje ze rękojmią.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak zwał tak zwał.

Chodzi o nie utratę prawa naprawy usterki serwisąjąć samochód poza ASO w przeciągu pierwszych dwóch lat.

Potocznie i tak każdy mówi gwarancja.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Nie zwał jak zwał. Przez to że ludzie na wszystko mówią gwarancja potem się dziwią że nie jest uznawana.
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ostatnio miesiąc temu spojrzałem ile do wymiany klocków.... Było 14k tył, 14k przód.... Dziś do mnie dzwonią z serwisu że na przegląd i darmowa wymianę oleju mam być za okolo 3k km oraz klocki przód za 1800km do wymiany.... Jak to możliwe??? Czy takie gówno bmw robi?? Auto mam od nowości czyli 01.2017 data produkcji... Przejechane 16k km.... Pozdrawiam
male-bmw-2.png
Opublikowano

Musisz ostro jeździć :) . Mam przejechane 45 tys. i w moich m-pakietowych hamulcach przód do wymiany za 21 tys. a tył za 31 tys. Data produkcji 08/2015.


Poprzednie bmw - X1 23d sprzedałem przy przebiegu 86 tys. na oryginalnych klockach.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano

W miescie BMW szybko zuzywa klocki. U mnie przednie ledwo starczaja na 30 tysiecy, a mam tez duzo przelotow autostradowych.

Swoja droga w 330d wymiana tarcz i klockow to niemaly koszt, sama tylnia os to koszt okolo 3 tysiecy

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

Bazując na moim zdaniem dosyć wygórowanej wycenie autora wątku nie wiem czy nie warto kupować ori za granicą(jeśli ktoś ma takie preferencje lub ogranicza go GW), ostatnio szukałem ori przednich klocków do moich m-pakietówek na angielskim ebayu i dilerzy tam sprzedający wyceniają ich koszt na ok 105-110 gbp, czyli całkiem przyzwoicie.

Z drugiej strony za te pieniążki powinienem dostać Ferodo DS , jeśli są do F31 m-sportowe(jeszcze nie sprawdzałem), to raczej nie będę się zastanawiał nad ori, a tak na marginesie odnośnie zużycia. Przy pierwszym serwisie lekko się zdziwiłem kiedy po 25tyś pokazało zmianę klocków za ok 5 tyś, wychodząc z założenia że to jednak "lepsze" klocki niż zwykłe a dodatkowo niby jeżdżę w miarę szybko z tym że bez jakichś szaleństw.

Ale po czasie mam obecnie nalatane ok 35tyś a komp dalej pokazuje 5tyś do zmiany czyli nie jest źle, generalnie pomimo czytania opinii że najlepiej sprawują się ori to najprawdopodobniej po GW pójdę w zamienniki, z tym że coś trochę lepszego jak wspomniane Ferki DS, tarcze jeszcze nie wiem.

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano
u mnie tez pokazywalo przez dluzszy czas 5 tysiecy, chociaz klocki byly juz zjechane. Czujnik pomiaru zuzycia jest tylko na jednej stronie i nie zawsze pokazuje faktyczny stan zuzycia.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Uuu widzisz, a ja zaufałem "systemowi" muszę choćby z suwmiarką to sprawdzić, choć z odczuć auto hamuje tak jak hamowało, kwestią jest ile rzeczywiście tam tych klocków zostało .
p44ahXld_o.jpg
Opublikowano
U mnie z opuszczona szyba bylo wyraznie slychac ze hamulce nie pracuja juz tak jak powinny mimo ze komputer wskazywal ze zostalo 5 tysiecy. W poprzednim mialem to samo, ale nie pojechalem od razu do serwisu i tylko przez przypadek dowiedzialem sie ze tylne hamulce byly na granicy funkcjonalnosci

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano

No i sprawdziłem sobie te klocki mierząc suwmiarką, pomiar oczywiście nie jest idealny bo ciężko zachować poziom ale mierzyłem kilkukrotnie dla wyciągnięcia średniej i wychodzi mi że z płytą nośną klocki mają 10.8-11mm. Czyli materiału ciernego jest jeszcze ok 6mm(w nowych jest to ok 14mm), wychodząc z założenia że minimum to 3mm, więc spokojnie jeszcze te 5tyś+ powinienem zrobić, czyli jak na razie wskazania komp wydają się być realne.

Generalnie nawet wizualne wygląda to ok ale raczej nie będę czekał do tych 3mm, klocki zamówię w przyszłym tyg i przy jakichś 40tyś lub szybciej je zmienię, najśmieszniejsze jest to że od lat sam serwisuję sobie auta a tu ślepo zaufałem komputerowi zamiast sprawdzić to wcześniej samemu :oops: .

p44ahXld_o.jpg
Opublikowano
Rabbit72, napisz ile zapłaciłeś za klocki, powoli przymierzam się do wymiany :( .
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
Ale on ma inna wersje silnikowa, a to ma spory wplyw na cene, w 320d koszt byl o wiele nizszy niz w 330xd.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Oboje mamy hamulce m-pakietowe. Chyba wszystkie wersje mają takie same opcjonalne m-pakiety ?
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
Oboje mamy hamulce m-pakietowe. Chyba wszystkie wersje mają takie same opcjonalne m-pakiety ?

 

Też mi się wydaje że z racji podobnej wagi powinniśmy mieć takie same zestawy, co do ceny to Bmw Stratsone w Doncaster(jeszcze jestem w UK więc bazuje na tutejszych cenach), podało mi cenę £103.99, czyli na pln jakieś 510zł . Oczywiście rozmawiamy tylko o przodzie.Znajdziesz ich na ebayu podejrzewam że za przesyłkę Hermesem do Pl zapłacisz 50-70zł , jeśli oczywiście taka opcja cię interesuje, w PL widziałem ceny rzędu 700zł, choć może jednak u nas oryginalne klocki gdzieś znajdziesz taniej, sam nie wiem?

p44ahXld_o.jpg
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

 

Rozumiem że można się nadziać na podróbki, tylko co to ma za związek z tym ze w UK kupie czesci od dilera BMW taniej niz w PL? Tak jakbym miał powątpiewać w oryginalność nowego auta za które na wyspach zapłaciłem w przeliczeniu na pln jakies 46-47% mniej. Natomiast jeśli zdarzyłoby się że jakimś cudem autoryzowany serwis sprzedaje nie oryginalne części to pociągnę go do odpowiedzialności prawnej. Moim zdaniem nie ma co wierzyć w super okazje ale w rozsadne różnice cenowe czemu nie, zresztą po GW i tak lądują u mnie Ferodo DS.

p44ahXld_o.jpg
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć

Czy możecie coś napisać na temat klocków TRW DTEC - są to klocki o zredukowanym pyleniu (o około 45%). Jest to pewnie odpowiednik ATE Ceramic, czy Textar Epad.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Przymierzam się do zmiany klocków, tył pokazuje mi za ok 3tyś km , przód jeszcze trochę ale stwierdziłem że być może kupie wszystko od razu, zwłaszcza że tarcze z przodu będę wymieniał razem z klockami. Ale do rzeczy obecnie z przodu mam klocki Ferodo Ds 2500 i w sumie jestem z nich zadowolonych, z tym że nie są one idealnie z tarczą ori, więc biorąc pod uwagę rekomendacje biorę pod uwagę połączenie ferków z tarczami Brembo, z drugiej strony dostałem fajną ofertę na klocki ceramiczno-karbonowe Power Stop, bodajże Z23 i chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z was ma jakieś doświadczenia z tymi klockami i jak ten zestaw się spisuje ?
p44ahXld_o.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.