Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzięki Panowie czyli teraz jak kupie nowe klocki na tył to mam kupić 2 rożne smary jeden do prowadnic a drugi do klocków. Tego się nie spodziewałem, dzięki od razu to zrobię.
  • Odpowiedzi 195
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ale szczerze to chyba mało prawdopodobne żeby zły smar w krótkim czasie coś napsuł, w dłuższym być może. Możesz kupić obydwa smary firmy ATE są ok i są jasno opisane, który do czego. Dodatkowo jeżeli rzeczywiście by się tak stało że smar zblokował prowadnice, to albo dlatego że "zastygł" albo dlatego że wszedł reakcje z gumowymi osłonami - w tym przypadku trzeba byłoby wymienić również osłony prowadnic.
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
No ok zrobię to po za ASO ale w komputer ktoś i tak musi wejść usunąć mi błąd a to nie jest według ASO coś złego ?
Opublikowano
Ja rozmawialem z dwoma ASO to powiedzieli, ze zeby utrzymac gwarancje 5 letnia trzeba robic wszystko u nich. Tzn olej mozemy kupic swoj (ale taki jak CI zaleca do auta w ASO) filtry tez, klocki tarcze tez mozemy sami kupic - np. w czescidobmw.pl bedzie na pewnoe taniej niz wASO ALE trzeba kupowac orygnaly wszystko o u nich placic tylko za wymiany. Nic nie mozna robic poza a zwlaszcza jak resetujesz cos na kompie (bo np. olej jak wymienszi filtr ori u znajomego to raczej nie zauwaza). Ale pytalem tez jak kupisz filt zamiennik to CI go zaloza ale przy gwarancji juz bedzie czepianie ze strony bmw polska/germany dlatego trzeba wszystko kupowac ori i robic u nich. Wszystkonotuja tzn jak do wymiany klient przyjezdza z filtrem powetza np. mann to notuja to.
Opublikowano
Świeżak, widać żeś świeżak :)

 

To chyba dobrze bo to znaczy , ze jestem taki MLODY I PIEKNY :D A co do tego co napisałem to po prostu info prosto z dwóch ASO BMW :)

Opublikowano
Świeżak, widać żeś świeżak :)

 

 

Kolego to napisz jak to jest z twojego doświadczenia bo jestem ciekawy ? Bo różne opinie chodzą

Opublikowano

Ja już raz byłem frajerem i za reset licznika klocków zapłaciłem około 300zł w ASO. Później zobaczyłem ten filmik:

Ważne, aby przy wymianie klocków, wymienić też czujnik, ponieważ w innym wypadku, reset może być niemozliwy.

Opublikowano
Możecie te klocki zmienić poza ASO w warsztacie które spełnia normy sztuki. Na oryginałach nic nie mogą zrobić. Oczywiście Pan w ASO może Ci na początku odmówić, ale wtedy nie robisz w pory na miejscu w ASO tylko mówisz ze wrócisz z pismem od radcy prawnego.
Opublikowano
Możecie te klocki zmienić poza ASO w warsztacie które spełnia normy sztuki. Na oryginałach nic nie mogą zrobić. Oczywiście Pan w ASO może Ci na początku odmówić, ale wtedy nie robisz w pory na miejscu w ASO tylko mówisz ze wrócisz z pismem od radcy prawnego.

 

No i ten radca prawny co ci podpowie. Ja prawnikiem nie jestem i oczywiście też nie lubię płacić za coś 3x tyle co mogę mieć w innym miejscu 3x taniej.

Jednak jak tak zacząłem zastanawiać się to racja z tymi przepisami. Unia narzuciła i tyle, że w trakcie gwarancji możesz auto naprawiać gdzie chcesz a gwarancja obowiązuje.

Ale co z BRI. Unia narzuca postępowanie w okresie tzw. ustawowej gwarancji, a więc gwarancji 2-letniej narzuconej przez Prawo.

Teraz zwróćcie uwagę, iż BRI nie jest tą gwarancją, jest to po prostu jak samo BMW nazywa Pakiet Naprawczy. A więc jakaś konkretna usługa konkretnej firmy (tu: BMW), która jest oferowana na konkretnych zasadach narzuconych przez usługodawcę (BMW).

To w takim przypadku nie jest dla mnie już takie jasne i pewne, że w razie czego BMW nie będzie miało podstaw żeby robić mi problemy ponieważ załatwiałem coś poza ASO.

Opublikowano
Ja dlatego dzwonilem do ASO BMW i to dwoch zeby sie upewnic. I trzeba robic wszystko u nich bo jest to wymog tej dodatkowej gwarancji. Moim zdaniem nie ma co plakac i gdybym mial robic to kupuje tarcze czy klocki na czescidobmw.pl i place tylko u nich za robote zapytawszy wczesniej o rabat i tyle, brak zmartwien i stresow czy mi odrzuca potem gwarancje jak padnie cos grubszego. Przeciez tarcz nei zmienia sie co 10k to raczej nikt nie zbiednieje...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

 

Powiedzmy, że zajmuję się kwestiami prawnymi i nie zgodzę się z odniesieniem do cytowanego artykułu, gdyż nie ma on zastosowania w tym przypadku. Ten artykuł mówi o gwarancji, którą daje producent standardowo, zgodnie z wymogami prawa tj. w przypadku BMW chyba 2 lata. A wszelkie dodatkowe sprawy czyli nazywane przez Was przedłużenie gwarancji, tak naprawdę nie jest przedłużeniem gwarancji podstawowej w rozumieniu kodeksu cywilnego i unormowań zawartych w przepisach konsumenckich (zarówno unijnych, jak i przeniesionych do polskiego systemu prawnego) a zawarciem dobrowolnych umów pomiędzy użytkownikiem a BMW. Zresztą jest to podane w umowie BMW REPAIR INCLUSIVE (a więc to co nazywacie przedłużeniem gwarancji) - "klient ma prawo do świadczeń wynikających z pakietu .. po wygaśnięciu gwarancji" - czyli jest to umowa a nie gwarancja. I teraz, w umowie jest zawarty obowiązek obowiązywania umowy - zaznaczam nie gwarancji podstawowej "Warunkiem uzyskania świadczeń w ramach Pakietu Naprawczego BMW jest prawidłowa eksploatacja pojazdu oraz wykonywanie przeglądów, napraw i prac konserwacyjnych w autoryzowanej sieci dealerskiej zgodnie z zaleceniami producenta" . Inaczej brzmi zapis w pakietach naprawczych BMW Service Inclusive i Inclusive Plus - Warunkiem koniecznym do wykonania przeglądu jest to, że pojazd był prawidłowo obsługiwany i interwały przeglądów są zgodne ze specyfikacją producenta dla tego samochodu. Ale jak będą mocno upierdliwi to przyczepią się, że było coś nieprawidłowo. Aczkolwiek ASO BMW, które będzie się rozliczało z BMW Polska ale samo na tym zarabiało (w przeciwieństwie do przedłużonej gwarancji), nie powinno robić problemów.


Reasumując, BMW POLSKA może odmówić uznania obowiązywania przedłużonej gwarancji w ramach pakietu BMW Repair Inclusive, jeżeli samochód był serwisowany poza ASO i jest to zgodne z zawartą przez Was umową i obowiązującym prawem. Bo umowa jak umowa - wszystko można napisać i strony się na to godzą.


I żebym nie był gołosłowny, to wprawdzie z BMW POLSKA nie miałem jeszcze tematów sądowych ale z Nissanem już tak, gdzie przy identycznych zapisach i powołaniu się na cytowany przez speed1211 przepis, wszelkie wydłużone gwarancje, nie są gwarancjami w rozumieniu przepisów prawa cywilnego oraz szczegółowych unormowań prawa konsumenckiego, a dobrowolnymi umowami pomiędzy stronami, których dla ważności postanowień, należy dotrzymywać. A sprawa dotyczyła awarii skrzyni biegów w 27 miesiącu (2 lata podstawowej gwarancji i 3 lata dodatkowej). Klient serwisował pojazd tj. wymieniał oleje i robił przeglądy poza ASO. Sąd potwierdził, że po 2 latach to nie gwarancja tylko umowa, w której są określone obowiązki stron, i jedna ze stron - klient, tych warunków nie dotrzymał. Kwestia jeszcze związku przyczynowo-skutkowego pomiędzy brakiem serwisowania w ASO, np. nie wymieniasz oleju a tu siadają hamulce, ale kwestia kontroli stanu pojazdu podczas serwisu (w ASO czy poza) można podciągnąć do wszystkiego.


I jeszcze jedna kwestia, której nikt tutaj nie podnosił. Kwestie ochrony praw konsumentów dotyczą co do zasady osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej. Jeżeli pojazd jest w leasingu lub zarejestrowany jest na firmę lub osobę fizyczną, która prowadzi działalność i pojazd ma wciągnięty w ewidencję to już konsumentem nie jest. A wtedy różnią się metody ochrony kupującego - są mniejsze środki ochrony, nawet można wyłączyć rękojmię i gwarancję.


Reasumując, jak naprawiasz poza ASO, to licz się z tym, że możesz nie mieć przedłużonej gwarancji (tj. umowy) oraz utrudnienia w pakietach naprawczych.

Opublikowano

 

Powiedzmy, że zajmuję się kwestiami prawnymi i nie zgodzę się z odniesieniem do cytowanego artykułu, gdyż nie ma on zastosowania w tym przypadku. Ten artykuł mówi o gwarancji, którą daje producent standardowo, zgodnie z wymogami prawa tj. w przypadku BMW chyba 2 lata. A wszelkie dodatkowe sprawy czyli nazywane przez Was przedłużenie gwarancji, tak naprawdę nie jest przedłużeniem gwarancji podstawowej w rozumieniu kodeksu cywilnego i unormowań zawartych w przepisach konsumenckich (zarówno unijnych, jak i przeniesionych do polskiego systemu prawnego) a zawarciem dobrowolnych umów pomiędzy użytkownikiem a BMW. Zresztą jest to podane w umowie BMW REPAIR INCLUSIVE (a więc to co nazywacie przedłużeniem gwarancji) - "klient ma prawo do świadczeń wynikających z pakietu .. po wygaśnięciu gwarancji" - czyli jest to umowa a nie gwarancja. I teraz, w umowie jest zawarty obowiązek obowiązywania umowy - zaznaczam nie gwarancji podstawowej "Warunkiem uzyskania świadczeń w ramach Pakietu Naprawczego BMW jest prawidłowa eksploatacja pojazdu oraz wykonywanie przeglądów, napraw i prac konserwacyjnych w autoryzowanej sieci dealerskiej zgodnie z zaleceniami producenta" . Inaczej brzmi zapis w pakietach naprawczych BMW Service Inclusive i Inclusive Plus - Warunkiem koniecznym do wykonania przeglądu jest to, że pojazd był prawidłowo obsługiwany i interwały przeglądów są zgodne ze specyfikacją producenta dla tego samochodu. Ale jak będą mocno upierdliwi to przyczepią się, że było coś nieprawidłowo. Aczkolwiek ASO BMW, które będzie się rozliczało z BMW Polska ale samo na tym zarabiało (w przeciwieństwie do przedłużonej gwarancji), nie powinno robić problemów.


Reasumując, BMW POLSKA może odmówić uznania obowiązywania przedłużonej gwarancji w ramach pakietu BMW Repair Inclusive, jeżeli samochód był serwisowany poza ASO i jest to zgodne z zawartą przez Was umową i obowiązującym prawem. Bo umowa jak umowa - wszystko można napisać i strony się na to godzą.


I żebym nie był gołosłowny, to wprawdzie z BMW POLSKA nie miałem jeszcze tematów sądowych ale z Nissanem już tak, gdzie przy identycznych zapisach i powołaniu się na cytowany przez speed1211 przepis, wszelkie wydłużone gwarancje, nie są gwarancjami w rozumieniu przepisów prawa cywilnego oraz szczegółowych unormowań prawa konsumenckiego, a dobrowolnymi umowami pomiędzy stronami, których dla ważności postanowień, należy dotrzymywać. A sprawa dotyczyła awarii skrzyni biegów w 27 miesiącu (2 lata podstawowej gwarancji i 3 lata dodatkowej). Klient serwisował pojazd tj. wymieniał oleje i robił przeglądy poza ASO. Sąd potwierdził, że po 2 latach to nie gwarancja tylko umowa, w której są określone obowiązki stron, i jedna ze stron - klient, tych warunków nie dotrzymał. Kwestia jeszcze związku przyczynowo-skutkowego pomiędzy brakiem serwisowania w ASO, np. nie wymieniasz oleju a tu siadają hamulce, ale kwestia kontroli stanu pojazdu podczas serwisu (w ASO czy poza) można podciągnąć do wszystkiego.


I jeszcze jedna kwestia, której nikt tutaj nie podnosił. Kwestie ochrony praw konsumentów dotyczą co do zasady osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej. Jeżeli pojazd jest w leasingu lub zarejestrowany jest na firmę lub osobę fizyczną, która prowadzi działalność i pojazd ma wciągnięty w ewidencję to już konsumentem nie jest. A wtedy różnią się metody ochrony kupującego - są mniejsze środki ochrony, nawet można wyłączyć rękojmię i gwarancję.


Reasumując, jak naprawiasz poza ASO, to licz się z tym, że możesz nie mieć przedłużonej gwarancji (tj. umowy) oraz utrudnienia w pakietach naprawczych.

 

Bardzo proszę to gdzieś przykleić na stałę :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wolniaski, wyrwaleś link z kontekstu a mowa była o gwarancji a nie przedłużaniu gwarancji wiedz nie mieszaj.


Na gwarancji mogę sobie robić service gdzie chcę i jej nie tracę.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Na pewno wniósł więcej w wantek niż ty.Bardzo przydatna informacja na pewno komuś się przyda np mi bo mam dokładnie taką sytuację jak kolega opisuje .Bo ludzie dają się nabierać na te gówniane przedłużenie gwarancji
Opublikowano
Ale nie rozumiem po co te nerwy. Nie wyrwałem linka z kontekstu tylko odniosłem się do całej dyskusji, w tym kwestii przedłużonej gwarancji i pakietów serwisowych, bo o tym była m.in mowa. Była też kwestia dokupywania lub upgrade'ów pakietów serwisowych. A mało kto jak widzę czyta warunki umowy, tylko albo wpisuje się hasło do wyszukiwarki albo dzwoni do Aso (które też ma swoje interesy i przez telefon może celowo wprowadzać w błąd, bo przecież dba o swoje interesy i nie będzie polecać obcych warsztatów).Jeżeli na gwarancji (tej pierwszej 2 letniej) serwis był poza Aso (co jak rozumiem teraz sugerujesz, że miałeś na myśli) to dokupywanie pózniej pakietu serwisowego czy dodatkowej gwarancji - jak ktoś inny sugerował, podając ceny pakietów, może mijać się z celem, bo może nie zadziałać. A wklejając właśnie linki ze stron typu wp czy infor, bez komentarza, albo raczej z mylącym komentarzem jest nieodpowiednie. Czlowiek pózniej wyda 10.000 na pakiet przedłużający gwarancję, i nie dosyć, że nie będzie miał gwarancji to jeszcze straci pieniądze za pakiet. Tak więc na przyszłość, niech każdy wypowiada się w materii, którą dobrze zna. Ja się nie znam na mechanice i forum mi potrzebne do określenia np. jakiej firmy klocki brać. Ale w kwestii interpretacji umów, odpowiedzialności i podobnych kwestii raczej daje sobię radę. Tak wiec hejt i obrażanie się zbędne, dzielny się wiedzą, zarówno zdobytą poprzez doświadczenie jak i poprzez naukę i sobie pomagajmy. A jeżeli mamy wątpliwości to piszmy o tym, żeby czytelnik wiedział, że informacja może być myląca.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.