Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Z racji ze zbilze mi sie termin wymiany klockow dowiadywalem sie dzisiaj jak wygladaja ceny do F31 330d. Za komplet klockow i tarcz Zimmermann w hurtowni KTD w Warszawie wyszlo mi okolo 1220zl plus czujniki ATE komplet okolo 85zl.

 

Czy ma ktos jakies doswiadczenia z Zimmermannem i moze podzielic sie opinia ?

 

Po ilu tys km wymieniliscie pierwszy raz tarcze? Mam przejechane 150 tys km i wg historii serwisowej nie byly jeszcze wymieniane. Nie zdejmowalem jeszcze kol ale patrzac przez felge("szprychowa" z Luxury) mam wrazenie ze widac juz rant na przednich tarczach.

 

Zimmermannem sport założone do f20, przejechane ponad 5000 km (autostrada i miasto) - w mojej opinii super. Mam wrażenie jakby trochę bardziej się kleiły i zdecydowanie lepiej hamują od oryginałów. Co do trwałości to się nie wypowiadam bo za wcześnie. Ważna rzecz - nie brudzą felg (mam komplet od nich tarcze i klocki).

 

W poprzednim aucie, co prawda nie bmw tylko audi miałem komplet(przód, tył), Zimmermany tarcze i klocki Ferodo DS i spisywało się to o niebo lepiej od oryginałów, szczerze nie wiem jak mam się odnieść do tego co piszą tu niektórzy forumowicze o zdecydowanej wyższości tarcz oryginalnych nad resztą bo nie przeglądałem jeszcze wątków dotyczących tarcz bmw.

Aczkolwiek jako osoba która lubi sobie sama hobbistycznie "pogrzebać" przy aucie a przy tym gdzieś tam w tyle posiadając wykształcenie mechaniczne, trochę wiedzy o obróbce metali nie dochodzi do mnie jakim cudem oryginały są takie hiper super, a pozostali wiodący producenci nie są w stanie wyprodukować tarcz które spisywałyby się tak samo jeśli nie lepiej w bmw.

Trochę to dziwne bo w większości marek, nawet luksusowych nie ma takiego problemu a z tego co słyszę tutaj się pojawiają, tu nie chodzi nawet o wydatek większej kwoty, bo jeśli trzeba to nie ma co oszczędzać na własnym bezpieczeństwie ale z tego co widzę kwoty podawane przez serwis bmw są irracjonalne i z pewnością jeśli miałbym kupować oryginał to z innego źródła, choć do tej pory nie jestem pewien czy nie oprę się na dobrej jakości zamienniku(muszę zgłębić temat).

A tak na mraginesie domniemam że bmw wykorzystuje do produkcji swoich tarcz jednego z czołowych producentów tarcz, więc nie mogę sobie wyobrazić że skład stopu metalu, metoda przetaczania jak i wyważanie takiej tarczy jest wyłącznie wykorzystywany przez bmw a ów producent nie wykorzystuje tej wiedzy przy produkcji zamienników.

p44ahXld_o.jpg
  • Odpowiedzi 195
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

 

W poprzednim aucie, co prawda nie bmw tylko audi miałem komplet(przód, tył), Zimmermany tarcze i klocki Ferodo DS i spisywało się to o niebo lepiej od oryginałów, szczerze nie wiem jak mam się odnieść do tego co piszą tu niektórzy forumowicze o zdecydowanej wyższości tarcz oryginalnych nad resztą bo nie przeglądałem jeszcze wątków dotyczących tarcz bmw.

Aczkolwiek jako osoba która lubi sobie sama hobbistycznie "pogrzebać" przy aucie a przy tym gdzieś tam w tyle posiadając wykształcenie mechaniczne, trochę wiedzy o obróbce metali nie dochodzi do mnie jakim cudem oryginały są takie hiper super, a pozostali wiodący producenci nie są w stanie wyprodukować tarcz które spisywałyby się tak samo jeśli nie lepiej w bmw.

Trochę to dziwne bo w większości marek, nawet luksusowych nie ma takiego problemu a z tego co słyszę tutaj się pojawiają, tu nie chodzi nawet o wydatek większej kwoty, bo jeśli trzeba to nie ma co oszczędzać na własnym bezpieczeństwie ale z tego co widzę kwoty podawane przez serwis bmw są irracjonalne i z pewnością jeśli miałbym kupować oryginał to z innego źródła, choć do tej pory nie jestem pewien czy nie oprę się na dobrej jakości zamienniku(muszę zgłębić temat).

A tak na mraginesie domniemam że bmw wykorzystuje do produkcji swoich tarcz jednego z czołowych producentów tarcz, więc nie mogę sobie wyobrazić że skład stopu metalu, metoda przetaczania jak i wyważanie takiej tarczy jest wyłącznie wykorzystywany przez bmw a ów producent nie wykorzystuje tej wiedzy przy produkcji zamienników.

Bo Ferodo DS to bardzo dobry klocek. Również używałem w DS2500 w innym aucie i w połączeniu w tarczą Brembo robiło to kawał roboty.

Jak zejdą mi klocki oryginalne które teraz mam to "wjedzie" również zestaw z klocami DS2500.

Alternatywą dla DS może być Carbone Lorrine RC5+ (RC6 mogą trochę piszczeć na zimno).

Opublikowano

hej,

 

w m-cars dla f31 wymiana klocków przód/tył było coś koło 2.3k.

 

Co do tarcz, ja zawsze brałem ate, raz dawno temu do e34 wziąłem 'zimm' i plułem sobie w brodę.

Ale to dawne czasy, teraz Z zbiera dobre opinie, ale mi uraz został więc nie biorę.

[OO=( )( )=OO]

Bardzo Miły Właściciel :]

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnik trzeba wymienić kiedy stary zetrze się i pokaże czerwony komunikat....
Opublikowano

Instrukcja serwisowa BMW nakazuje wymianę czujnika zużycia klocków przy ich każdej wymianie ponieważ traci on swoje właściwości.

"Brake pad wear sensor: After removal it must

be replaced (brake pad wear sensor loses its

retention capability in the break pad)."

 

Poniżej link do instrukcji serwisowej BMW dla hamulców

 

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9&ved=0ahUKEwjfsffDjarXAhXNZlAKHRJwALgQFghJMAg&url=http%3A%2F%2Ff30.bimmerpost.com%2Fforums%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D1507692%26d%3D1476231390&usg=AOvVaw1WRRENEQUiO4R4ob21sa0A

Opublikowano

W moim przypadku komputer pokazuje mi 700 km do wymiany tylnych klocków. Jak na razie żaden czerwony komunikat mi się nie wyświetla :? Można wizualnie sprawdzić grubość okładzin. Przez moje felgi klocki widać bardzo dobrze. Minimalna grubość klocków nie powinna być mniejsza niż 1,5 mm.

Jeżeli pali ci się już jakiś czerwony komunikat to wygląda na to że nie ma na co czekać z wymianą :8)

Z tego co obserwuje komputer dosyć dobrze sobie radzi z estymacją zużycia klocków.

Opublikowano

Im blizej konca klockow tym wskazania komputera sa dokladniejsze. Na poczatku wskazuje 60 tys. km i probuje wyliczyc pozostaly dystans prognozujac na podstawie korzystania z hamulca.

Czujniki zakladane sa tylko na jedna strone. Zdarzylo mi sie ze klocek na jednej stronie bez czujnika z tylu byl juz totalnie zuzyty, pomimo ze komputer pokazywal ze jeszcze moge przejechac 5 tysiecy kilometrow

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Instrukcja serwisowa BMW nakazuje wymianę czujnika zużycia klocków przy ich każdej wymianie ponieważ traci on swoje właściwości.

BMW różne rzeczy nakazują, w innych sytuacjach wręcz przeciwnie nie przewiduje np.(wym.oleju w skrz.biegów) w sytuacjach gdy czerpią z tego korzyści finansowe.

Czujnik to nic innego jak kawałek przewodu izolowanego ( niema tam żadnego elementu elektronicznego czynnego który zużywał by się pod wpływem upływu czasu ) który po przetarciu przerywa obwód co skutkuje sygnalizacją wymiany klocków.

Chętnie bym się dowiedział konkretnie jakie właściwości traci ten czujnik(kawałek przewodu zalany masą plastyczną) który a żadem sposób nie zastał uszkodzony czy też naruszony,starty mechanicznie ?

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po zapaleniu czerwonego komunikatu można spokojnie zrobić 2 tys. km...
Opublikowano
Instrukcja serwisowa BMW nakazuje wymianę czujnika zużycia klocków przy ich każdej wymianie ponieważ traci on swoje właściwości.

BMW różne rzeczy nakazują, w innych sytuacjach wręcz przeciwnie nie przewiduje np.(wym.oleju w skrz.biegów) w sytuacjach gdy czerpią z tego korzyści finansowe.

Czujnik to nic innego jak kawałek przewodu izolowanego ( niema tam żadnego elementu elektronicznego czynnego który zużywał by się pod wpływem upływu czasu ) który po przetarciu przerywa obwód co skutkuje sygnalizacją wymiany klocków.

Chętnie bym się dowiedział konkretnie jakie właściwości traci ten czujnik(kawałek przewodu zalany masą plastyczną) który a żadem sposób nie zastał uszkodzony czy też naruszony,starty mechanicznie ?

 

 

Nie do konca rozumiem co ma na mysli autor filmu. Na poczatku filmu mowi ze wraz ze zuzyciem klocka wyciera sie plastik na czujniku, co jak wnioskuje prowadzi do jegu zuzycia. W dalszej czesci filmu mowi natomiast ze nie ma potrzeby wymiany go jezeli nie jest uszkodzony. To w jaki sposob ma byc sprawny jezeli wytarl sie ten plastik?

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Opublikowano
Chętnie bym się dowiedział konkretnie jakie właściwości traci ten czujnik

 

Powód masz podany

brake pad wear sensor loses its

retention capability in the break pad

Opublikowano
Masakra u mnie w DE 986€...... Ach ten polski ukryty podatek od luksusu

 

Takie tu ceny..trzeba poszukac troche..

W BMW policzyli na 1356€ :lol:

Na Zimmermanach razem ze zmiana plynu + czujniki znalazlem za 750€ brutto to jest dobra cena

i mam na miejscu gwarancje gdyby cos tam sie zaczelo dziac

Opublikowano
Witam kolegów, nie chce tworzyć nowego tematu. Mam dziwna sytuacje a mianowicie klocki i tarcze zmienione na nowe. Wszystko wyczyszczone, nasmarowane, chodzi lekko hamuje idealnie. Przyszła zmiana opon na zimowe, a tu patrzę lewy tylny klocem zjechany do 3 mm, pracy 7 mm, przednie ponad 1 cm ledwo dojechanie do pełnej szerokości klocka. Co może być przyczyna nierównego zużycia? Tył schodzi bardzo szybko aż nieporównywalnie w stosunku do przodu i nierówno. Zestaw nowy 4 miesiące temu.
Opublikowano
Trochę ciężko zrozumieć to co napisałeś, ale jeżeli masz nierównomiernie zużycie klocków w obrębie pojedynczego zacisku to przyczyną może być ciężko chodząca prowadnica lub co rzadsze tłoczek. Bardzo łatwo przy wymianie klocków postąpić niezgodnie z instrukcją i nasmarować nieodpowiednie miejsca lub użyć nieodpowiednich smarów.
Opublikowano
Tył zjada bardzo szybko w stosunku do przodu a to chyba przód powinien przejmować największą siłę hamowania ? Wszystko było smarowane smarem Hawk co był w zestawie z klockami. I prowadnice, miejsce pracy klocków. Dlatego mam rebusa. Pierwszy raz taka sytuacja .
Opublikowano
Tył zjada bardzo szybko w stosunku do przodu a to chyba przód powinien przejmować największą siłę hamowania ? Wszystko było smarowane smarem Hawk co był w zestawie z klockami. I prowadnice, miejsce pracy klocków. Dlatego mam rebusa. Pierwszy raz taka sytuacja .

 

W F20 mojej dziewczyny to norma, że tył zjada szybciej. W Aso wytłumaczyli mi to, że to tył jest mocniej hamowany żeby samochód nie nurkował przy mocniejszych hamowaniach.

Pozdrawiam


Maciek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam kolegów, nie chce tworzyć nowego tematu. Mam dziwna sytuacje a mianowicie klocki i tarcze zmienione na nowe. Wszystko wyczyszczone, nasmarowane, chodzi lekko hamuje idealnie. Przyszła zmiana opon na zimowe, a tu patrzę lewy tylny klocem zjechany do 3 mm, pracy 7 mm, przednie ponad 1 cm ledwo dojechanie do pełnej szerokości klocka. Co może być przyczyna nierównego zużycia? Tył schodzi bardzo szybko aż nieporównywalnie w stosunku do przodu i nierówno. Zestaw nowy 4 miesiące temu.

Tak jak mg123 napisał, skutek źle działającej prowadnicy. Tylko ten element odpowiada za nierównomierne zużycie klocków w danym kole.

Jeżeli został użyty nowy odpowiedni smar, to czy wcześniej stary smar zastał dokładnie usunięty.

Jeżeli wszystko zostało prawidłowo wykonane, to nie powinno być takich problemów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

 

W F20 mojej dziewczyny to norma, że tył zjada szybciej. W Aso wytłumaczyli mi to, że to tył jest mocniej hamowany żeby samochód nie nurkował przy mocniejszych hamowaniach.

Bzdury :lol:

Czy na F20 i F30 podczas hamowania (nurkowania) działają inne siły fizyki niż na pozostałe samochody?

Wykorzystując właśnie tą zależność, w każdym samochodzie przód ze względu na dużo większą przyczepność (dociążenie) podczas hamowania, hamuje zdecydowanie skuteczniej-intensywniej niż tył.

Jakby tył hamował z większą skutecznością niż przód, to droga hamowania wydłużyła by się hu,hu,hu... i jeszcze trochę.

P.S

Mogłeś się spytać w ASO, to dlaczego z przodu zamontowane są tarcze o większych średnicach niż z tyłu.Niech poprawią fabrykę i zamienią :cool2:

Edytowane przez Andrzej62
Opublikowano
Tył zjada bardzo szybko w stosunku do przodu a to chyba przód powinien przejmować największą siłę hamowania ? Wszystko było smarowane smarem Hawk co był w zestawie z klockami. I prowadnice, miejsce pracy klocków. Dlatego mam rebusa. Pierwszy raz taka sytuacja .

 

No i mówiłem:) Smar do klocków w żadnym wypadku nie służy do smarowania prowadnic, bo najczęściej uszkadza gumę. Czasami jest na nim nawet wyraźnie napisane żeby nie używać w kontakcie z gumowymi elementami. Instrukcja mówi żeby takim smarem nawet nie smarować wewnętrznego klocka od strony tłoczka, bo można uszkodzić gumową osłonę. :mad2:

  • Moderatorzy
Opublikowano
W f20 rwd również wcześniej zmieniłem tylne klocki. Bardziej bym tutaj stawiał na zużycie przez częste działanie esp (miałem 120d z power kitem).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wcześniej pisałem, o użyciu odpowiedniego smaru do prowadnic.

Do prowadnic zacisku należy stosować ATE Plastitube lub smar silikonowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.