Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Do Twojego motoru to musza byc dobre hamulce bez dwóch zdań, ale wydaje mi się, ze jak juz wykupisz ten pakiet to szkoda będzie kasy, a te Mkowe tez dobrze hamują. Zrobisz powlokę na lakier zamiast heble zimmermanna kupować ;)

 

nienie, ja myślałem o tym Zimmermanie zamiast wykupowania pakietu :) Normalna cena jednej tarczy 370mm OE to (uwaga) 1419zł! dwie takie tarcze, do tego klocki, czujniki i robocizna i jest 5k :8) Dla porównania: http://www.aparts.pl/partscatalogue/150-2905-20-zimmermann-tarcza-hamulcowa-bmw-3-f30-f35-f80-335-i-2011-10-,10-00016-09831-12471-0002-00082-0100006,0100626,0100032-150~92905~920-0086-00082-000026431-150~92905~920.aspx

 

martwię się tylko o późniejsze problemy z gwarancją (jak my wszyscy w tym wątku zresztą).

  • Odpowiedzi 195
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Do Twojego motoru to musza byc dobre hamulce bez dwóch zdań, ale wydaje mi się, ze jak juz wykupisz ten pakiet to szkoda będzie kasy, a te Mkowe tez dobrze hamują. Zrobisz powlokę na lakier zamiast heble zimmermanna kupować ;)

 

nienie, ja myślałem o tym Zimmermanie zamiast wykupowania pakietu :) Normalna cena jednej tarczy 370mm OE to (uwaga) 1419zł! dwie takie tarcze, do tego klocki, czujniki i robocizna i jest 5k :8) Dla porównania: http://www.aparts.pl/partscatalogue/150-2905-20-zimmermann-tarcza-hamulcowa-bmw-3-f30-f35-f80-335-i-2011-10-,10-00016-09831-12471-0002-00082-0100006,0100626,0100032-150~92905~920-0086-00082-000026431-150~92905~920.aspx

 

martwię się tylko o późniejsze problemy z gwarancją (jak my wszyscy w tym wątku zresztą).

Opublikowano
Mam 56 tysięcy i przód pokazuje mi za 2400 a tył za 5000. Podobno normą jest 30 tysięcy.
Opublikowano
w mieście będzie przy podobnym stylu jazdy 30, trasa 60-90 tyś km ... Jak się trafi ktoś kto jeździ "bardzo dynamicznie" to będzie odpowiednio 10/20 :) Ja mam 36k i do wymiany 8k ale jeżdżę dość płynnie, co nie oznacza miasto/poza miastem 120km/h :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Podpinam się pod to samo pytanie. Czy na BRI jest to w inny sposób rozpatrywane i czy ktoś z Was faktycznie już wymieniał sobie samemu klocki + tarcze i potem nie miał problemu przy kolejnych przeglądach / naprawach, bo ślad w komputerze na 100% pozostaje?
  • 1 rok później...
Opublikowano

W najbliższych dniach czeka mnie wymiana tarcz i klocków hamulcowych (moja pierwsza w BMW) i pierwotnie zakładałem kupowanie wszystkich czesci oryginalnych BMW. W swojej dotychczasowej historii aut jakie miałem zawsze kupowałem oryginalne części z przeświadczenia o ich wyższości nad zamiennikami (i moze pewnie troche z niewiedzy), a także z myślą o tym, że oryginalne części podtrzymują (w ograniczonym stopniu) wartośc auta przy sprzedaży. Jednak po rozmowie z kilkoma osobami dowiedziałem sie, że w przypadku części takich jak klocki i tarcze różnicy jakościowej w zasadzie nie ma (podobno zamiennik ate jest taki sam jak oryginał tylko bez pudełka z logo BMW). Dlatego chciałem Was zapytać o opinię czy warto do klocków i tarcz dopłacać za oryginalną cześć i jeśli nie, to jakie konkretnie zamienniki polecacie.

Uprzedzam pytanie - Auto nie jest juz na gwarancji, przebieg 90k km.

 

P.S. Jeśli zdecydowałbym sie na zamienniki to czy popełnię faux pas jeśli zadzwonię do ASO i bede chciał dokonać wymiany u nich?

Opublikowano

Wiele części oryginalnych BMW są po prostu przepakowywane i dokładane logo. Np. Filtr Paliwa mahn ze znaczkiem bmw, filtr powietrza knecht ze znaczkiem bmw. Co do tarcz i klocków myślę że raczej na pewno bmw ich nie produkuje tylko przepakowuje dokładając marżę. Na forum był już wątek jakie są koszt wymiany przez BMW aso na własnych częściach. viewtopic.php?f=163&t=293106

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Dzięki za odpowiedz, wątek kojarzę, jednak bardziej interesuje mnie czy uważacie, że dopłata za oryginalne tarcze i klocki jest uzasadniona, a jeśli nie, to jakie zamienniki konkretnie polecacie :) i czy kupowanie zamienników wg Was ma jakis negatywny wpływ na wartośc auta?
Opublikowano

Wpływ na wartość auta? Żaden.

Wymieniając tarcze i klocki możesz to zrobić na oryginalnych częściach ale w innym warsztacie niż ASO a podejrzewam, że spokojnie około 40% zaoszczędzisz.

Jak musiałem po raz pierwszy wymienić komplet tarcz i klocków przód i tył to wycena w ASO była ~4k a za wymianę kompletu na oryginalnych częściach ale nie w ASO zapłaciłem w sumie 2k

Opublikowano

Akurat w przypadku tarcz BMW nawet na forum znajdziesz sporo wątków o pokrzywionych zamiennikach.

Co do "przepakowywania" to daleko idące uproszczenie. Oczywiście ktoś dla BMW produkuje, ale to nie oznacza, że zamienniki są wykonane wg tych samych norm, albo np. w przypadku tarcz z takiego samego materiału, zawartości węgla itp.

Szukając oszczędności wolałbym chyba zamontować oryginalne tarcze w sprawdzonym warsztacie, niż zamienniki w ASO, które i tak nie zagwarantuje za nie.

Opublikowano

Moja osobista opinia jest taka że żaden producent który dostarcza produkty do BMW nie pozwoliłby sobie pod własną marką produkować gorszych jakościowo produktów na rynek. Firmy które produkują podzespoły dla BMW są znane i cenione również z jakości. Prawdopodobieństwo że dany producent ma specjalną linie produkcyjną dla BMW z innymi normami według mnie jest bliskie 0%. Powszechnie wiadome jest że komponenty samochodowe są używane przez wszystkie marki samochodów a nie dedykowane do jednego modelu czy marki. Np. Moduły ABS produkowane przez Boscha są używane przez BMW jak również Fiata.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Podłącze się do tematu. Czy BMW ma oryginalne nawiercane i nacinane tarcze do F32? Wiem, że tarcze z zestawu Performance takie są, ale ja mam zaciski z Mpakietu (niebieskie) i pewnie tarcze perfo by nie pasowały. Ktoś coś wie w tym temacie? Ewentualnie może polecić jakieś dobre zamienniki?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Moderatorzy
Opublikowano
Dlatego chciałem Was zapytać o opinię czy warto do klocków i tarcz dopłacać za oryginalną cześć i jeśli nie, to jakie konkretnie zamienniki polecacie.

Uprzedzam pytanie - Auto nie jest juz na gwarancji, przebieg 90k km.

 

Niestety z uwagi fakt że masz świeże auto nie łapie się na promocję w Aso. Niektóre Aso dla aut starszych niż 5 lat dają duże rabaty. Wpisz Bmw Renesans. W E60 i E91, E93, zawsze wstawiłem oryginalne tarcze i nigdy niebyt problemu. No i dzięki promocjami Aso ceny były korzystne. Niestety F30 jeszcze się łapie. Wstawiaj oryginały. Ile zaoszczędzisz?

Opublikowano

Czekam jeszcze na ofertę od ASO bo maja jutro coś podziałać ws ew. rabatu.

Różnica na częściach to ok 30%, z tym że do tej pory jedyne zamienniki jakie rozważałem to ATE, który jak sie dowiedziałem produkuje 'oryginalne' dla BMW, innych nie rozważałem. Na ta chwilę nie rozważam innej opcji niż ASO, bo wszYdtkie serwisy i wymiany do tej pory tam robiłem.

Rufio - sprawdzę BMW Renesans, ale jak rozumiem zalecasz oryginalne czesci?

Opublikowano
Ja serwis klocków + tarcz + szczęk + akcesoria (wszystko tył) w ASO BMW dostałem wycenę na ok 2k brutto (rabaty niby 15% na robociznę i 10% na części), robiąc na zamiennikach polecanych przez sklep, który również reklamuje się na tym forum (wątek podpięty) zapłaciłem z wymianą ok 850 zł brutto (wszystko na fakturach). Nie jestem zwolennikiem bzdurnych oszczędności, ale jeżeli porównywalna jakość ma mnie kosztować 40-50% ceny ASO to wybieram zamiennik.
Opublikowano
Prawdopodobieństwo że dany producent ma specjalną linie produkcyjną dla BMW z innymi normami według mnie jest bliskie 0%.

 

W moim E91 zalozylem po uplywie gwarancji klocki i tarcze ATE. Klocki z przodu byly zle dopasowane i za kazda zmiana kierunku jazdy uderzaly glosno o zacisk hamulca. Negatywne opinie o ATE pojawiaja sie tez w innych watkach http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=41997&start=15. Pomimo, ze ATE jest tez producentem oryginalnych czesci BMW, jakosc zamiennikow zdaje sie miec gorszy standard niz czesci ASO.

Produkcja komponentow o roznych normach jakosci w tej samej fabryce nie stanowi obecnie problemu. To praktyka stosowana przez wiele firm, gdzie jakosc produktu promocyjnego "w outlecie" ma niewiele wspolnego z towarem ze sklepu firmowego.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano (edytowane)
Na zamiennikach tez robiłeś w ASO ?

 

W Łodzi poza ASO są 3 firmy specjalizujące się tylko w BMW z dobrą opinią, więc jest w czym wybierać. Wybrałem tą, która jest mi po drodze i wystawia faktura VAT23%. Natomiast w ASO dostałem informacje, że nie ma problemu przyjść z własnymi częściami do nich, tylko tracę rabat na robociznę.

Edytowane przez pobidowski
Opublikowano
Prawdopodobieństwo że dany producent ma specjalną linie produkcyjną dla BMW z innymi normami według mnie jest bliskie 0%.

 

W moim E91 zalozylem po uplywie gwarancji klocki i tarcze ATE. Klocki z przodu byly zle dopasowane i za kazda zmiana kierunku jazdy uderzaly glosno o zacisk hamulca. Negatywne opinie o ATE pojawiaja sie tez w innych watkach http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=41997&start=15. Pomimo, ze ATE jest tez producentem oryginalnych czesci BMW, jakosc zamiennikow zdaje sie miec gorszy standard niz czesci ASO.

Produkcja komponentow o roznych normach jakosci w tej samej fabryce nie stanowi obecnie problemu. To praktyka stosowana przez wiele firm, gdzie jakosc produktu promocyjnego "w outlecie" ma niewiele wspolnego z towarem ze sklepu firmowego.

 

Albo trafiła się gorsza partia. Owszem różne normy jakościowe nie są problemem dla tej samej fabryki, tylko pytanie czy opłacalne. Raczej wątpię, bo nadal trzeba opracować produkt o innych materiałach spełniających pewne założenia.

Opublikowano
Prawdopodobieństwo że dany producent ma specjalną linie produkcyjną dla BMW z innymi normami według mnie jest bliskie 0%.

 

W moim E91 zalozylem po uplywie gwarancji klocki i tarcze ATE. Klocki z przodu byly zle dopasowane i za kazda zmiana kierunku jazdy uderzaly glosno o zacisk hamulca. Negatywne opinie o ATE pojawiaja sie tez w innych watkach http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=41997&start=15. Pomimo, ze ATE jest tez producentem oryginalnych czesci BMW, jakosc zamiennikow zdaje sie miec gorszy standard niz czesci ASO.

Produkcja komponentow o roznych normach jakosci w tej samej fabryce nie stanowi obecnie problemu. To praktyka stosowana przez wiele firm, gdzie jakosc produktu promocyjnego "w outlecie" ma niewiele wspolnego z towarem ze sklepu firmowego.

 

Albo trafiła się gorsza partia. Owszem różne normy jakościowe nie są problemem dla tej samej fabryki, tylko pytanie czy opłacalne. Raczej wątpię, bo nadal trzeba opracować produkt o innych materiałach spełniających pewne założenia.

 

Wystarczy kontrola jakości, nic nie trzeba zmieniać. Do BMW może iść 1 sort a cała reszta na wolny rynek.

Również potwierdzam różnice między ORI a NIE. Jeśli chodzi o hamulce to nie jestem zwolennikiem pozornych oszczędności.

Opublikowano
Prawdopodobieństwo że dany producent ma specjalną linie produkcyjną dla BMW z innymi normami według mnie jest bliskie 0%.

Pozdrawiam

 

Przykładem, że sam produkt się różni, a nie tylko opakowanie, są chociażby opony z * produkowane dla BMW (przez kilku producentów - z tej wyższej półki) i dopuszczone do BMW. I to nie jest "tylko" gwiazdka. Wiem od producenta opon, że nawet opony niby standardowe, ale robione dla różnych producentów aut na 1 montaż różnią się od tej samej opony dostępnej na rynku w zależności od ich preferencji.

Opublikowano
Przykładem, że sam produkt się różni, a nie tylko opakowanie, są chociażby opony z * produkowane dla BMW (przez kilku producentów - z tej wyższej półki) i dopuszczone do BMW. I to nie jest "tylko" gwiazdka. Wiem od producenta opon, że nawet opony niby standardowe, ale robione dla różnych producentów aut na 1 montaż różnią się od tej samej opony dostępnej na rynku w zależności od ich preferencji.

 

Opony na rynku z zależności od kraju też się różnią. Czynniki pogodowe mają na to wpływ. Dlatego co do opon wcale mnie to nie dziwi.

 

Co do innych części podtrzymuję moją opinię co do posiadania innej linii dla BMW. Sytuacja która była przedstawiona co do części gorszego i lepszego sortu jest prawdopodobna tylko że w Chinach. Dla producenta nie jest opłacalne posiadanie części gorszego, lepszego sortu. Może się trafić że jakaś partia była gorsza inna lepsza (statystyka). Jeżeli produkcja odbywa się w europie to możemy zakładać że proces jest zautomatyzowany jak również i kontrola jakości. Poza tym przepakowywanie nie jest tylko praktyką części autoryzowanych również markowe części premium są przepakowywane. Nie zdziwił bym się jeżeli kupując tarcze ATE tak naprawdę kupuje tarcze produkowane przez inną markę (wiem z doświadczenia).

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.