Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, nie tak dawno pisałem, że moja bunia dymi na niebiesko co jakiś czas. Ale do rzeczy przy ostatniej przejażdżce kiedy silnik był rozgrzany miałem kawałek prostej. Wiec rozpędziłem się do ok 200km/h widząc znak teren zabudowany zacząłem zwalniać do 50km/h gdy uzyskałem wymaganą prędkość motor nagle zgasł po zatrzymaniu się i wrzuceniu pozycji "P" silnik odpalił bez problemu tylko, że już z metalicznym dźwiękiem stukania w silniku zależnym od obrotów.

Czy możliwe jest aby to była panewka? Ponieważ poczytałem trochę i obrócona panewka to rzadkość w tych motorach

Żadna kontrolka przed nagłym zgaśnięciem się nie zaświeciła po odpaleniu kontrolka oleju zgasła poprawnie olej w silniku jest!

Co może wywoływać jeszcze stukanie w tym silniku?


Ps. Stuki słychać bardziej od kabiny od dołu stojąc przodem do auta.

Opublikowano

:cry: Auto będę wstawiał do mechanika i mam nadzieję, że to np. wtrysk


Czy jest możliwość, że poprzedni właściciel mógł wiedzieć o usterce?

Czyżby turbo wypiło olej i silnik się przytarł poprzedniemu właścicielowi?

Opublikowano
Może i nie może. Można tak gdybać. Nie wiadomo co się działo przez 20 lat. Równie dobrze Niemiec czy jakikolwiek pierwszy właściciel jeździł z małym stanem i zuzył lekko panewki a grać zaczęły dopiero Tobie.
Opublikowano

A jeśli kupować to cały silnik czy sam słupek i w jakich pieniądzach wgl patrzeć?

Jeśli słupek to w jaki sposób sprawdzić jego stan?

Jakie jest oznaczenie silnika który ma 193km?

Opublikowano

Tylko ciekawi mnie w jakich pieniądzach szukać jeśli będzie taka potrzeba aby nie kupić trupa ale też nie przepłacić jak za złoto.


Ceny są tak różne że szok

Opublikowano
Przy silniku cena nie jest żadnym wyznacznikiem. No chyba że ze słupka leje się olej z każdego połączenia. Tani silnik może mieć gigantyczny silnik i równie dobrze drogi. Tak samo auto. E39 za 20k+ też są niejednokrotnie trupami. Ja bym szukał silnika który jest jeszcze na aucie i Chociaż można odpalić i się przejechać
Opublikowano

Dla zainteresowanych mechanik obejrzał motor i wyszło na jaw, że jest przedmuch pod czwartym wtryskiwaczem.

Do kompletu urwana jedna z dwóch szpilek owego mocowania wtrysku w głowicy udało się na szczęście ja wykręcić po 1h dłubania


Podsumowując

Wyrwana tulejka z kolektora ssącego

Urwana szpilka wtrysku

Podkładka wtrysku wgl nie do tego silnika


Zobaczymy co będzie dalej po naprawie


Ps. gdzie mogę dostać takie szpilki mocujące wtrysk?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tam gdzie będą dostępne pod tym numerem 11120036237, np. na czescidobmw.pl

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.