Skocz do zawartości

330d Wymiana zawieszenia ze sport na normalne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć,


Mam obecnie zawieszenie sportowe i co chwila coś się w nim sypie.

Chcę zmienić zwieszenie na normalne (nie sportowe) - miększe, bo elementy są tańsze, i rodzina narzeka że jest za twardo.

Do wymiany mam teraz amortyzatory i sprężyny przód.


Czy jak kupie taki zestaw (BERGH) nie sportowy to czy go się da zamontować w buni która powinna mieć zawieszenie sportowe.

Przód:

2 amortyzatory, 2 odboje, 2 osłony, 2 górne mocowania amortyzatora z łożyskami, 2 sprężyny

Tył:

2 amortyzatory, 2 sprężyny, 2 odboje, 2 osłony)

Czy coś jeszcze trzeba wymienić?


Czy potem da się zamontować nie sportowe wahacze? Może od razu wahacze należy też wymienić.


(E46 330d 2002)



ps. pewnie już było ale nie mogę znaleźć.

Edytowane przez moratar
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dopisz 330d do tytułu, masz sportowe dostosowanie podwozia fabrycznie czy jakiś gwint?

Możesz założyć całego mcpersona od standardowego zawieszenia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Zawieszenie sportowe to amortyzatory, sprężyny i drążki, siłą rzeczy inne są osłony amorów i poduszki gumowe stabilizatorów.
Opublikowano

Sportowe zawieszenie jest u mnie farbryczne.

Ja tego nie bedę robił tylko mechanik. Chciałem wiedzieć co kupić aby udało mu się to zamontować.

Rozumiem że gniazda są takie same dla zawieszenia sport i standard.

Poduszki amortyzatorów muszę dokupić do wersji standard? A łożyska, czy są identyczne w obu wersjach, czyli czy obecne od sport będzie pasować do standard?

Drążki skrętne? Czy to jest to samo co drążki stabilizatora i też trzeba wymienić?

A wahacze i końcówki drążka i łączniki stabilizatora mogą zostać od wersji sport, skoro drążki są dłuższe w wersji standard to pewnie do wahacza od wersji sport nie będą pasować.

Czy może drążki stabilizatora wymieniać dopiero wraz z ewentualną wymianą wahaczy jeśli kiedyś się wahacz uszkodzi.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Łączniki stabilizatorów są te same, tylko stabilizator przód i tył jest grubszy chyba o 1 mm od standardu.

Wymieniasz:

-amortyzatory,

-sprężyny,

-stabilizatory

-osłony amortyzatorów,

-poduszki gumowe stabilizatorów.

1SBqwb1.png

Opublikowano

Dziękuje za informacje.


Czyli ten drąg długi, oznaczony jako 1, to jest stabilizator i ma inny kształt w standardzie niż w sporcie, tak? Czy tylko jest cieńszy 22.5mm zamiast 23,5mm.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Sport jest grubszy, kształt ten sam, tylko jeszcze w zależności od nadwozia się różnią.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.