Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.Nie potrafię dobrać dźwigienek pośrednich valvetronica.Wymieniłem głowicę,założyłem wałek mimośrodowy w dobrym stanie i jest problem z doborem dźwigienek.Sprzedajacy wysłał mi je luzem,składałem już dwa razy wałek z dzwigienkami i aktualnie wypada mi zapłon na cyl3 i cyl 2 -przy prędkości 180km/h jazda miejska bez wypadania .Dodam ze dźwigienki rolkowe są klasy 2a a dźwigienki pośrednie kl 4.

Roghnes wpięta wtyczka vvt


Wypięta wtyczka vvt


Ista

11142dc0d8e79344med.jpg

Inpa

fc49e2e60aa1ad4dmed.jpg

259e362320fdeaedmed.jpg

Edytowane przez roofii1
never again N46
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dla zainteresowanych zdjęcia wytarć wałka w miejscu styku z ramionami dźwigienek pośrednich.Wiekszosc ludzi ocenia wytarcie krzywek wałka

8cc63c5929654ab3med.jpg

259e362320fdeaedmed.jpg

never again N46
Opublikowano
Panowie korekta + obcina dawkę paliwa ,wtedy powietrza jest za mało,mniejsze otwarcie zaworu?Korekta — wzbogaca dawkę paliwa ? Jak z uchyleniem zaworu
never again N46
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Korekta + wydluża czas wtrysku , ale wcale nie swiadczy o jego dawce...

Korekty nie maja nic wspólnego z wielkością uchylania zaworów.

Opublikowano
A wiesz co to sa korekty,do czego sluza i co nimi steruje?

Z tego co wiem to na te korekty wpływa wiele czynników:kondycja cylindrów,otwarcie zaworów -tutaj praca vvt,sondy.Nie jest to korekta(parametr) pracy wtryskiwaczy .Ta korekta”ocena całości „.Zadałem pytanie o korekty”+” i „-„ bo nie wiem czy u mnie winne są dźwigienki pośrednie,wałek ,kasator luzu? Na cyl 4?gdzie jest znacznie odbiegający „+” .Czy przyjrzeć się elementom z cyl 2 i cyl 3 gdzie przy dużych prędkościach przy zmianie na 5bieg pojawia się wypadanie zapłonów

48264b419dd89320med.jpg

Na którymś z cylindrów są za mało uchylane zawory poprzez valvetronic.Dlatego założyłem temat,bo będę rozbierać valvetronic trzeci raz,więc każda rada mile widziana .

never again N46
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Vvt nie ma zdolnosci aź tak szybkiej reakcji zeby zmieniac skok otwarcia zaworów na poszczegolnych cylindrach,wiec proponuje Ci puki co zostawic go w spokoju a zając sie obadaniem innych elementów ktore maja wplyw na wypadanie zaplonu.

Zamien swieczki z cylindrów gdzie wypada zaplon na cylindry gdzie jest ok.

Jesli wypadanie dalej pozostanie na tych cylindrach to zamien cewki,a jesli to nic nie zmieni to zamien wtryski .

Te elementy z ktorymi przeniesie sie wypadanie zaplonu na inne cylindry beda rozwiazaniem usterki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Totalnie mi nie pasuje na problem z vvt. Testowales auto na odpietym czujniku vvt?
Opublikowano

W pierwszym poście jest filmik z wypięta wtyczką vvt,widać na 4cyl znaczną różnice.Przypatrzcie się jaka jest różnica między cyl1 i cyl 4,a jaka miedzy cyl 2i3 ,cos jest na cyl4?Podejrzewam tez hydrauliczny popychacz(kasator luzu) oraz dzwigienke pośrednią(poprzez nią wałek ssący porusza zaworami)

Przypomnę,ze rok temu było wypadanie zapłonu na cyl 3 poprzez wytarty wałek vvt.Założony wałek w lepszym stanie wytrzymał rok(stan na foto wyżej ).Na wypietej wtyczce nie trzęsie

Oczywiście :wtryski zamieniane,świece nowe,cewka nowa (zamieniana miejscami )

never again N46
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sluchaj, mnie te filmiki nie interesuja i te wartosci zawsze maja rozstrzal duzy. Pytam, czy na odpietej wtyczce, powyzej 4 tys obrotów jest wypadanie zaplonu? Jeszcze jedna uwaga, na prawde testujesz auto jadac 180km/h?
Opublikowano
Po wyżej 4 tys obr. Nie ma wypadania nawet na wpiętym vvt.Przegonie go jeszcze na wypietej wtyczce vvt.Nie rozumie co ma testowanie samochodu przy dużej prędkości?
never again N46
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zobacz na poczatek co mowi sonda lampda bo nie ma zadnego punktu zaczepienia w tym temacie...

korekcji sie nie czepiaj - elektronika dobrze nimi steruje

Opublikowano
zobacz na poczatek co mowi sonda lampda bo nie ma zadnego punktu zaczepienia w tym temacie...

korekcji sie nie czepiaj - elektronika dobrze nimi steruje

Dzięki za trop wrzucę filmik


Jakby ktoś zerknął na parametry byłbym wdzięczny

never again N46
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wywal wszystkie dzwignie posrednie vvt i zakup nowe jesli twierdzisz ze to one robia zamieszanie. Ogólnie to nie kupuje sie uzywanych elementow vvt, walek ok, ale reszta nie bedzie chodzic prawidlowo.
Opublikowano
Nie jestem do końca przekonany ze to dźwigienki pośrednie,mam ich więcej w rezerwie,selekcjonowałem wybrałem najlepsze,ale efekt bez zmian.Skoro to nie vvt to co,ręce opadają.Dodam ze wypadania zapłonów już brak,nie wiem co było przyczyną.Nadal jest lekkie trzęsienie w kabinie.Czy z filmiku coś wynika?
never again N46
Opublikowano
Po usunięciu wszystkich adaptacji przez kilka godzin jest idealnie.Później drgania na jałowych powracają
never again N46
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wg filmiku niepokojace jest tylko to ze sonda za katem tak jak by tracila chwilami zasilanie ...

Pokaz jeszcze kolor swiec i dla pewnosci wykonaj pomiar kompresji

Opublikowano
Świece czyste bo nowe,kompresje zmierzę,która sonda za katem bank1 czy 2.Które cylindry są na bank1 (cyl1 i 4)?
never again N46
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W 2gim banku to sie dzieje , napiecie spada do 0,1V a to nie jest normalne

Tak czy siak pokaz te swieczki

Opublikowano
W wolnej chwili wykręcę świeczki i zlokalizuje sondę za katem na 2 banku .
never again N46

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.