Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam BMW 518d z 2017 r. z uszkodzonym EPS (uszkodzona została sama elektronika więc wymieniłem tylko silnik z elektroniką). Po włożeniu silniczka o identycznych numerach z anglika i po kodowaniu ESYS po odpaleniu silnika kierownica stoi w miejscu natomiast jakikolwiek ruch kierownica szaleje dostaje drgań lewo prawo. W ISTA błąd położenia krańcowego, kalibracja nie wchodzi w grę bo nie da się obrócić kierownicy po odpaleniu blokuje sie i dostaje drgań.

Moje pytanie jest takie czy do anglika jest inny EPS niż na Europę czy wystarczy flash sterownika?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

do F11 na sto procent ci nie podpowiem, ale już pomagałem przy dopisywaniu EPS i musi być EPS od wersji europejskiej ,

od anglika właśnie były takie objawy , możesz esys obliczyć tal z twojego SVT i FA powinno wybrać TAL dla EU ale raczej się skończy tym samym błędem

co masz teraz , w F30 dopisanie EPS nie ma problemu jeśli EPS jest zgodny z wersją wyposażenia , tylko jak masz serwotronic to musisz zaimportować kod FSC dla pełnej obsługi ale wspomaganie działa jak należy , tu pewnie problem z odczytem położenia między czujnikiem kąta skręt w kierownicy a czujnikiem w EPS który ma odwrotnie

w wersji angielskiej ,

zobacz w ETK lub realoem bmw

https://bimmercat.com/bmw/PL/search/selectCar/F11N/Tou/BMW+518d+B47/ECE/32_1862

dla twojego EPS jest inny numer niż dla prawego kierowania , ale agregat jest zintegrowany z maglownicą co by można wnioskować ze będą pasowały.

takie objawy

Opublikowano
Wyjąłem silniczek wspomagania i podłączyłem jak kręcę w lewą stronę to silniczek kręci przeciwnie niż powinien. Podobno jest zmiana biegunów na silniczku. Eps od Anglika przyjął kodowanie w ista zero błędów. Zrobię eksperyment i do starego silniczka przeloze sam sterownik z obudową i dam znac.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam EPS z europejskiej wersji i nie chce mi przyjąć kodowania z SVT esys wywala błąd:


Caf's suchen

Tal wird generiert

Abarbeitung wird gestartet


Read SVT before TAL execution started.

Read SVT before TAL execution finished.


TAL execution started.

ExecutionID=2019/08/31-16:35:05.772[] prepareTALExecution started [PROGRESS]


[] prepareTALExecution finished [PROGRESS]

[] prepareVehicleForCoding started [PROGRESS]

[] prepareVehicleForCoding finished [PROGRESS]

[EPS - 30] prepareECUforCoding started [PROGRESS]

[EPS - 30] prepareECUforCoding finished [PROGRESS]

[EPS - 30] authenticateECUforCoding started [PROGRESS]

[EPS - 30] authenticateECUforCoding finished [PROGRESS]

[EPS - 30 - cafd_00000e75-005_005_001] Transaction type: cdDeploy; Message: TA started [TRANSACTION]

MCDDiagService [DIAGSERVICE]

[] job failed with negative response error:

code: service returned global negative response

description: Service WDBI_PLAIN returned a negative response with response code requestOutOfRange; LinkName: EPS_30_ETHERNET

severity: ERROR

[THROWABLE]

[EPS - 30 - cafd_00000e75-005_005_001] Transaction type: cdDeploy; Message: TA finished [TRANSACTION]

[EPS - 30] There was an error during TAL execution, please check the log files. [WARN]

[EPS - 30] - [Exception - EPS - 30] job failed with negative response error:

code: service returned global negative response

description: Service WDBI_PLAIN returned a negative response with response code requestOutOfRange; LinkName: EPS_30_ETHERNET

severity: ERROR


[EPS - 30] finalizeECUCoding started [PROGRESS]

[EPS - 30] finalizeECUCoding finished [PROGRESS]

[] There was an error, please check the log files. [WARN]

[] - [Exception - EPS - 30] job failed with negative response error:

code: service returned global negative response

description: Service WDBI_PLAIN returned a negative response with response code requestOutOfRange; LinkName: EPS_30_ETHERNET

severity: ERROR


[] finalizeVehicleCoding started [PROGRESS]

[] finalizeVehicleCoding finished [PROGRESS]

[] finalizeTALExecution started [PROGRESS]

[] finalizeTALExecution finished [PROGRESS]

TAL execution finished [TAL_EXECUTION_FINISHED]

TAL-Execution finished with status: "FinishedWithError". [C207]

TAL execution finished. Duration: "4s". [C206]


Read SVT after TAL execution started.

Read SVT after TAL execution finished.

Abarbeitung beendet


Jakieś pomysly ?

EPS jest z 2013 r. Ista wywala że jest niezakodowany do tego auta nie wiem czy EPS nie jest z F01 PS nie próbowałem flashowania

Opublikowano
Brałem kilka cafd (Direct Cafd for swe) dla różnych ilevel I za każdym razem to samo. czyżby EPS nie do tego modelu ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie tak, należy obliczyć nowe SVT i TAL , zaprogramować ESYS , dopiero będzie poprawnie działać , wtedy EPS prawidłowo się zakoduje ,

bezwzględnie należy przestrzegać, aby napięcie nie spadło poniżej 13V , byłem światkiem wycofania flash jak napięcie sadło poniżej 12.2V

potem import FSC dla servotronic (jak jest ta opcja)

Opublikowano

Szkoda, że nie jestem z okolic Kraśnika choć pochodzę spod Garwolina tu gdzie F11 po dzwonie jeszcze stoi. Z BMW to są moje początki wcześniej tylko VAG ale jak już kupiłem dla siebie BMW to musze skończyć. Mam kabel enet (zastanawiam sie nad ICOM) posiadam e-sys 3.30.0 i Token Master`s Launcher PRO V 2.8.1.155. Nie wiem czy dobrze robię tj.:

expertmode>> Coding>> read>> save VO>>FA Active>> rubryka SVT Actual>> Read (ECU) i zapisuje / w rubryce KIS/SVT Target/ Construction progress zaznaczam opcję Construction Progress/>> i zaznaczam opcję calculate i znowu zapisuje w wierszu poniżej

czy teraz wystarczy na EPS wcisnąć przycisk Code? czy to procedura podobna do flashowania jak w poniższym filmie?

https://www.youtube.com/watch?v=62ThbDLL1x8


Z góry dzięki za informację

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.