Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, mam problem, nieco złożony.

Auto Bmw 4.4 286km rok 2000 gaz, moja zadbana zabawka, ale nie o tym tutaj.

Problem polega na tym że Bunia po jeździe i na postoju lubi wypluć plyn z chlodnicy w śladowej ilosci ze zbirniczka. Niestety jest to dość uciazliwe. Napisze co bylo zrobione i prosze o pomoc w znalezieniu przyczyny bo ja juz glupieje.

1.Wymieniony zbiorniczek wraz z korkiem

2. Wymieniony korek

3. Za kazdym razem odpowietrzany wg rytualu „dziub do gory minimalne ogrzewanie i dolewanie plynu, tak w skrocie.

4. Sprawdzenie uszczelki pod glowica na szczescie to nie to.

5.Weze i chlodnica szczelne

6. Wypluwa plyn po zgaszeniu samochodu, nie podczas jazdy


Ubytki plynu to tak raz na tydzien komunikat sie zapala o niskim stanie, dolewka do prlna zbiorniczka. Dystans okolo 300km tygodniowo/ miasto. Auto nie ma pozatym innych dolegliwosci. W oleju nie ma wody i w wodzie oleju. Oleju nie bierze.

Chyba to wszystko, prosze o pomoc i pozdrawiam

Opublikowano

Zawsze jak dochodziło do takiej sytuacji (nie w tym silniku, bo dopiero od niedawna go poznaję), to winna była uszczelka pod głowicą.

Przychodzi mi jeszcze jedna rzecz do głowy - gdzieś przytkany obieg lub bardzo słaba wydajność pompy wody. Po wyłączeniu silnika płyn „staje” gdzieś jeszcze na skutek bezwładności termicznej dochodzi do lokalnego zagotowania płynu i sobie „czknie”.

Opublikowano

A dopowiem, pompa wody byla wymieniana razem z rozrzadem i ślizgami, możliwe

że pompa nie domaga mimo że nowa. Jak sprawdzić pozostałe kwestie? Kończą mi się pomysły.

A i prosiłbym o napisanie metody sprawdzenia danego podzespołu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ile płynu lejesz? Max? Czy Minimum? Jeżeli ubędzie Ci te 300ml to czy ubywa dalej? Węże, oringi, chłodnica to wszystko raczej nowe nie jest. Do tego, przez gaz jest zwiększona objętość układu chłodzenia. Jak ucieknie Ci te 300ml a potem nie ucieka to bym zostawił w stanie stabilnym czyli bez dolewania. Termostat seria czy chłodniejszy?
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
Ile płynu lejesz? Max? Czy Minimum? Jeżeli ubędzie Ci te 300ml to czy ubywa dalej? Węże, oringi, chłodnica to wszystko raczej nowe nie jest. Do tego, przez gaz jest zwiększona objętość układu chłodzenia. Jak ucieknie Ci te 300ml a potem nie ucieka to bym zostawił w stanie stabilnym czyli bez dolewania. Termostat seria czy chłodniejszy?

 

Witaj, leję "pod korek" wiadomo, że wypluje nadmiar. Ubywa na pewno 300ml. (do momentu wyświetlanej groźby kuhlwasser coś tam coś tam) po pojawieniu groźby dolewam płynu na max i tak wkoło macieju... Chłodnica ma 3 lata, węże wiadomo więcej. termostat seria. Była jedna modyfikacja wprowadzona w układzie, może to to robi problem, mianowicie węże były podniesione po zamontowaniu instalacji gazowej w górę, bo maglownica (od kierownicy rura do maglownicy) przetarła wąż chlodzący i zakończyło się nie ciekawie. Dodam że nie zagotowałem auta, sytuacja blisko mechanika) .

Węże podniesione ok 10cm w gore, nie przedłużane i nie skracane

Opublikowano

Kupiłeś z gazem czy Ty zakładałeś?

Czy przy odpowietrzaniu temp. nie powinna być na max,bo napisałeś,że ustawiasz na minimum.

Opublikowano
Gaz ja montowalem, sterownik do 400km aczkolwiek nie wiem czy to ma tutaj jakies znaczenie. tak masz racje zle napisalem, temp. na max wentylator na minimum na wlaczobym zaplonie podniesiony przod samochodu i tak wlewane zeby uniknac banki powietrza w ukladzie
Opublikowano
u mnie wywalalo tak jak mialem wyciek z valley pan. Czasami potrafilo z korka puscic kilka kropel nad ranem jak juz auto wystyglo a jak byl juz zawansowany wyciek z valley pan to w czasie jazdy potrafilo troche wyplynac przez korek. W poczatkowej fazie jak masz neiszczelny valley pan to mozesz nie zobbaczyc kropel plynu pod autem bo po jazdzie jak cieknie to jest na tyle goraco ze plyn wysycha i tylko biale slady widac na tylach silnika.
Opublikowano
u mnie wywalalo tak jak mialem wyciek z valley pan. Czasami potrafilo z korka puscic kilka kropel nad ranem jak juz auto wystyglo a jak byl juz zawansowany wyciek z valley pan to w czasie jazdy potrafilo troche wyplynac przez korek. W poczatkowej fazie jak masz neiszczelny valley pan to mozesz nie zobbaczyc kropel plynu pod autem bo po jazdzie jak cieknie to jest na tyle goraco ze plyn wysycha i tylko biale slady widac na tylach silnika.

A czy miales to w podobnym silniku? Generalnie trop jest wydaje mi sie dobry, u mnie pod autem jest plama co wylaczenie auta wielkosci 2-3 cm. I podobnie wylewa sie spod korka i odpowietrznika czasem, napisz co zrobiles, dzieki

Opublikowano
w tym samym motorze co ty ;) po prostu wymienilem ta wanienke z uszczelnieniem . Masz na forum temat z valley pan , poszukaj , kilka osob to mialo tutaj - typowa usterka w tym motorze
Opublikowano
w tym samym motorze co ty ;) po prostu wymienilem ta wanienke z uszczelnieniem . Masz na forum temat z valley pan , poszukaj , kilka osob to mialo tutaj - typowa usterka w tym motorze

Dzieki Macieju, w tym tygodniu postaram się skompletować graty, powiedz mi czy to się kupuje w komplecie i nazywa sie po Polsku jakoś ? I czy koszty wysokie części ?

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
No więc tak u mnie przyczyną usterki okazał się termostat, który lekko się uchylał przy temperaturze 105 stopni. Dzisiaj odbieram auto od mechanika więc zobaczę czy aby na pewno wszystko w porządku. Mam nadzieję, że tak bo bardzo lubię moją Bunię :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.