Skocz do zawartości

520i 2.2 M54 błąd 103


mac9116

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam e39 2.2 m54 2001r. i zakładam temat bo naszukałem się już kilka miesięcy na temat tego błędu i już mi ręce opadają a mianowicie pierwszy błąd jaki mi się pojawił to: http://i66.tinypic.com/14j18gg.jpg

więc wymieniłem czujnik wałka od strony ssącej na ORG BMW i wymieniłem też elektrozawór(używany) po wymianie tych części 2 dni spokoju i znów pojawił się błąd 103 ale jego treść brzmi już inaczej http://i63.tinypic.com/28w06cz.jpg


Czy ktoś miał może podobny problem? Objawy są takie, że auto na niskich obrotach jedzie jakby chciało a nie mogło.Z tym 1 błędem miałem też błąd sondy lambda za katem okazała się spalona wymieniłem i ten błąd już znikł.


Dodam tylko iż auto ma przebiegu 270tys km i 2tys. km temu robiłem kapitalkę silnika (były zapieczone pierścienie i duża konsumpcja oleju była) tj. pierścienie,panewki,wszystkie uszczelki włącznie z uszczelnieniami vanosów i przy okazji jeszcze nowy termostat i chłodnica od mechanika gratis bo uszkodził króciec od węża przy demontażu. Rozrząd ustawiał 2 razy bo wcześniej robiłem u niego same uszczelniacze zaworów ale nie wiele to zniwelowało branie oleju i ten 1 błąd pojawił się jak odebrałem pierwszy raz samochód za 2 razem powiedziałem mu żeby sprawdził czy czasami się nie przestawił rozrząd ale mówił, że wszystko było ok a co do tego błędu to sam nie wie co jest grane. Dlatego zwracam się z prośbą do was forumowicze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Szkoda kasy było na czujnik położenia wałka rozrządu, przyczyną może być elektrozawór lub najczęściej źle ustawiony vanos/rozrząd. Podjedź do kogoś innego, Twój mechanik może mieć jakiś problem z blokadą.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też doszedłem do tego wniosku, że szkoda było tych 470zł gdy błąd znów się pojawił. Dziękuje za wskazówki gdzie szukać problemu gdy coś ogarnę dam znać czy problem wyeliminowany dla innych posiadaczy w przyszłości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Warto wykręcić elektrozawór i wyciągnąć tłoczek. Tłoczek ma przesuwać się bez zacięć, może siedzi jakiś paproch. Sprawdź czy sprężyna cała.

Tu masz link jak to wygląda

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DT11-EUR-09-2000-E39-BMW-520i&diagId=11_7521

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez przymierzam sie do wymiany elektrozaworu, gdyz mam bład vanosa wydechowego, cały vanos był ostatnio rozebrany wymiana uszczelek itd. Troche trzesie silnikiem wiec takie sa efekty tego bledu. Czy pozniej nowy elektrozawór trzeba jakos adaptować ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie, ale warto skasować adaptacje, tak jak i po regeneracji vanosa wypada to zrobić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mozna to zrobić przez INPE ? jesli tak to proszę podpowiedz jak bo szukam i cos nie moge znaleźć. dzieki. I przy okazji musze zaadaptować MPM bo stary sie zajrał rok temu wymienilem ale nie zakodowałem go i czasem taki blad sie pojawia, czy ma ktoś moze jakis link jak to zrobic. dzieki z góry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłoczek jak i elektrozawór siedział ok. 2 godz. w benzynie ekstrakcyjnej i przez dwa dni błąd nie wyskoczył a sprężynka jest cała ale z 2 stron jest płaska tak ma być tak jakby zaklepana trochę? Jeśli chodzi o adaptację kasowałem ją z 5 razy. Jakie mają być wskazania poprawnie działającego vanosa?

To są moje:

http://i63.tinypic.com/bbtpc.jpg


Podczas jazdy zauważyłem tylko, że nie zmieniają się chyba bo może nie zauważyłem dobrze parametry NW ref. position. NW actual i NW target zmieniają się.

Czy wskazania vanosa ssącego nie powinny mieć bliżej 100?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.