Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam BMW e36 320i 92' z ABS'em. Jakie mam kupić klocki hamulcowe? Z czujnikami czy bez? Dobrej firmy i chyba będe musiał wymienić tarcze z tyłu są troche skorodowane. Napiszcie co jest dobre i czy jest taka konieczność wymiany tarcz.

 

Dziękuję za odpowiedzi.

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Też jestem teraz przed wyborem czy kupic komplet textarów czy ate ale raczej wolałem poszukać na fofum niż zakładać nowy temat bo naprawdę dużo o tym było.
Opublikowano
chyba zdecyduje się na ATE ale nie wiem jak to jest z tym czujnikiem? On jest tylko po to żebym widział na desce że się kończą czy jest jeszcze do czegoś potrzebny? No i te tarcze wymieniać czy nie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujniki kupujesz osobno, maja za zadanie informować o konieczności wymiany klocków. Tarcze można przetoczyć ale jak jeszcze jest co i oczywiście ma to sens bo jak 'biją' to czasami nie ma sensu sie za to zabierac.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To są tylne tarcze. Jest sens je wymieniać skoro 70% hamowania to przód a z przodu są dobre?

 

Jak nie potrafisz tego ocenić sam to pojedź do mechanika. Każda tarcza ma minimalna grubość poniżej której nie powinna już pracować.

Opublikowano
Przepraszam za ten znak zapytania. Jest zbędny. Chodzi mi o tarcze z tylu czy jeżeli są troche skorodowanie to czy jest sens je wymieniać? To koszt ok. 130 zł za sztuke! A hamowanie jest i tak przodem tył to tylko jakieś 30%
Opublikowano

Widzę że temat jednak się rozwija.

Jeśli korozja nie jest głęboka to możesz przeczyścić tarcze papierem a reszte zrobią klocki. Można też tarcze lekko liznąć na tokarce. Jeśli natomiast wżery sa głębokie a do tego tarcze zużyte to trzeba kupić nowe. Pamiętaj że o stanie tarcz decyduje też stan bębnów od ręcznego.

Opublikowano
Spróbuje papierem ściernym je przetrzeć a klocki to na przód załorzę ATE (125 zł) a na tył Roulunds (58 zł). Tył się zużywa mniej wiec to chyba dobra inwestycja? A te ATE podobno są jedne z lepszych.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przepraszam za ten znak zapytania. Jest zbędny. Chodzi mi o tarcze z tylu czy jeżeli są troche skorodowanie to czy jest sens je wymieniać? To koszt ok. 130 zł za sztuke! A hamowanie jest i tak przodem tył to tylko jakieś 30%

 

Ale jak tarcze możesz mieć skorodowane?! Na tej powierzchni 'ciernej' masz korozje? To co ty jeździsz bez klocków? Przecież każde hamowanie zbiera nalot z tarczy.

Opublikowano

Na przód polecam minimum textarki ... z czujnikami zużycia pewnie masz, więc weź i czujnik (zazwyczaj osobna "inwestycja" - ok 10 PLN).

 

Ja testowałem już chyba wszystkie klocki na przodzie :P i teraz pozostałem przy textarach .. znaczy się pierwszy raz mam założone - grają i buczą wyśmienicie.

Opublikowano
To i ja się wypowiem o textarach skoro je tak chwalicie. Na klockach tej firmy (przód i tył) zrobiłem prawie 60 tys dynamicznej jazdy. Zamierzam teraz zmienić cały komplet, biorę też pod uwagę ATE z powodu dobrych wspomnień z innych aut, ale słyszałem o textarach już z kilku źródeł że robią je w dwóch klasach jakościowych: lepsze, które idą min. na pierwszy montaż i drugi gatunek który można kupić tanio w zamiennikach. Jak kupowałem obecne textary nie zwracałem na to uwagi i nie wiem na jakie wtedy trafiłem, ale teraz przed zakupem następnych chcę to sprawdzić. I tu pytanie czy orientuje się ktoś w oznaczeniach tych lepszych i tych gorszych textarów bo podobno oba rodzaje są w sprzedaży poza ASO a ceną nie ma się co sugerować bo nie jest tak do końca wyznacznikiem jakości (ktoś może chcieć dużo za szajs, sprzedając jako te lepsze).
Opublikowano

Słyszałem trochę o tej firmie, ale nawet jakby jej klocki były 3 razy tańsze niż textary (a nie są) to zastanów się jak często te klocki zmieniasz (raz na rok?) i czy warto oszczędzać.

Przy okazji odświeżam temat klas jakościowych textarów. Czy wie ktos jak są oznaczone te wyższej jakości ew. kupione w aso?

Opublikowano
Słyszałem trochę o tej firmie, ale nawet jakby jej klocki były 3 razy tańsze niż textary (a nie są) to zastanów się jak często te klocki zmieniasz (raz na rok?) i czy warto oszczędzać.

Przy okazji odświeżam temat klas jakościowych textarów. Czy wie ktos jak są oznaczone te wyższej jakości ew. kupione w aso?

 

Nie ma takich oznaczeń.

 

Bierzesz NR ETK klocków - wklepujesz do jakiegokolwiek tecdoca .. i wyrzuca ci konkretny model textarów.

 

Pewnie klasyczny urban legend ... pewnie trafiają się lepszei gorsze, bo kontroler na zmianie miał kaca, ale nic nie poradzisz na to ;)

Opublikowano
Ja mam w swojej bmce klocki EBC i bardzo dobrze się sprawują chociaż są troche droższe. Trzeba dać 250zl za komplet na całe auto. Niedługo planuje wymienić też tarcze na EBC.
BMW forever!!!
Opublikowano

olej-opalowy-w-tds:

Chciałem rozwiać trochę ten klasyczny urban legend.

W sklepach można natknąć się na dwa rodzaje textarów, które sprzedają w prawie tej samej cenie, a które różnią się rodzajem okładziny. Oczywiście oba rodzaje pasują do E36, ale tylko jeden z nich jest odpowiednikiem oryginału.

Jak wiadomo oryginalny produkt z ASO na przód ma numer 34 11 6 761 244 co jest odpowiednikiem TEXTARa T 4146 o numerze 23 287 178 05 ale moze nam się też trafić zestaw klocków o oznaczeniu T 4020 i numerze 21 643 178 05 który już nie jest zalecany przez BMW.

Na tył oryginał to 34 21 6 761 238 i jest to TEXTAR 4060.

Osobiście wole trochę poszukać tych klocków co odpowiadają dokładnie oryginałowi, bo jakoś nie chce mi się eksperymentować na swoim aucie tych drugich. Możliwe że są prawie takie same, ale "prawie"....

Opublikowano

No łądnie pięknie. Zdaje mi się, że pisałem o tecdocu.

 

Wrzuć numery etk w tecdoca - Masz podane textarowe klocki te które wymieniłeś z pierwszej pozycji.

 

Więc niema "2 różnych".

 

Są jedne textary. Te "drugie" to po prostu inne klocki, a nie te same tylko "lepsze". A o to pytał piśca - musi się zdecydować jakie textary chce i tyle (jaki model) . A dokonać można tego dzięki właśnie tecdocowi ... (Katalog IC na tym sie opiera)

Opublikowano
To i ja się wypowiem o textarach skoro je tak chwalicie. Na klockach tej firmy (przód i tył) zrobiłem prawie 60 tys dynamicznej jazdy. Zamierzam teraz zmienić cały komplet, biorę też pod uwagę ATE z powodu dobrych wspomnień z innych aut, ale słyszałem o textarach już z kilku źródeł że robią je w dwóch klasach jakościowych: lepsze, które idą min. na pierwszy montaż i drugi gatunek który można kupić tanio w zamiennikach. Jak kupowałem obecne textary nie zwracałem na to uwagi i nie wiem na jakie wtedy trafiłem, ale teraz przed zakupem następnych chcę to sprawdzić. I tu pytanie czy orientuje się ktoś w oznaczeniach tych lepszych i tych gorszych textarów bo podobno oba rodzaje są w sprzedaży poza ASO a ceną nie ma się co sugerować bo nie jest tak do końca wyznacznikiem jakości (ktoś może chcieć dużo za szajs, sprzedając jako te lepsze).

 

 

Zgadza sie, trzeba uwazac na ta druga, ekonomiczna linie textara. Wiesz one sa super, jak na swoja cene, ale wiele sklepow sprzedaje ta druga linie jako pierwsza :nienie:

 

wiec jak masz indeks na karonie klockow, np do e34 przod 20968 203 0 5 i kawalek dalej masz mniejszymi literami T 476

czyli:

 

20968 203 0 5 T 476

 

i T 476 to kod mieszanki na okladzine , wiec nalezy pilnowac zeby wlasnie bylo T a nie Q , P czy inne tego typu litery.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

zalezy od klocków i stylu jazdy - mozna zalatwic klocki po 10 tys km a mozna jezdzic 60 tys ....

 

ja np jak kupiłem samochod to klocki byly starte do polowy - na takich klockach zrobilem jeszcze prawie 40tys km - dopiero niedawno wymienialem na nowe bo zaswiecil komunikat

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, w mojej 318Ti czuję bicię na kierownicy podczas hamowania.. Podejrzewam że to wina tarczi po upewnieniu się że to to mam zamiar cały zestaw wymienić...

 

Znalazłem taki zestawik klocków i tarcz ATE.. Słyszałem że to dość dobra marka.. Cz ktoś mógłby się wypowiedzieć na temat takiego zestawu: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=131062141

 

dzięki i pozdro

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.