Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Ostatnio zrobiłem live data w swoim BMW. Chciałbym żebyście mi powiedzieli czy następujące parametry są okej. Samochód posiada ograniczony egr za pomocą isty, ponieważ wyskakiwał błąd, w sumie po ograniczeniu dalej wyskakuje ale wcześniej zaczyna się zbierać. Zdjęcia wstawiam w kolejności od niższych obrotów do wyższych. Pomiary wykonywane na pełnym bucie.

Live data z mas powietrza:

433ed8d2c8322.jpg

c021d4720c743.jpg

e16c36c12b228.jpg

7b89cc9b55b0c.jpg


Live data z ciśnienia paliwa:

f95258e89d5b2.jpg

e1e8517afc626.jpg

a424e2fab0f27.jpg


Z góry dzięki za pomoc :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Samochód posiada ograniczony egr za pomocą isty, ponieważ wyskakiwał błąd, w sumie po ograniczeniu dalej wyskakuje ale wcześniej zaczyna się zbierać.

Ale EGR masz zaślepiony ?


Trochę dziwne te wskazania jak dla mnie, bo jak twierdzisz, że przyciąłeś powietrze, ale nadal wskazania się nie pokrywają. Poza tym ciśnienie turbiny też nie do końca się pokrywa z zadanym - raz jest za małe, raz za duże, chyba, że jest taki poślizg na odczycie parametrów. Ciśnienie pompy progowej na ostatnim zdjęciu też trochę chyba za małe.


BTW, możesz opisać jak robiłeś to ograniczenie ISTĄ ?

Opublikowano
Nie jest zaslepiony, jedynie w iscie ograniczony. Słyszałem gdzieś że przeplywka właśnie pokazuje zawyżone wartości jak przyblokuje się egr. Wydaje mi się że te zaworki od turbo i egr sa nie do końca sprawne stąd wlasnie ten błąd z egr I turbina ma raz za mało raz za duzo( bo moze działa z opoznieniem) ale mimo wszystko nie kopci :D powyzej 3,5tys zaczyna słabnąć ale jak widac cisnienie na szynie jest okej do samego konca, wiec chyba taka charakterystyka tego silnika. Właśnie też mi się wydaje że progowka daje za mało ale jednak na szynie jest wystarczające ciśnienie jakby nie patrzeć. Nie wiem czy to ma znaczenie ale jest w manualu. Ogranicza się wchodząc w funkcje serwisowe naped-> cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokopreznym->kalibracje-> odprowadzanie spalin. I tam wpisujesz najwyższą wartość jaka możesz, im większa wartość tym większy stopień zaslepienia egr
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To chyba nie jest prawidłowe co robisz.

Ja mam EGR zaślepiony i wtedy faktycznie jest błąd, bo za dużo idzie tlenu w objętości gazu gdy powinny być spaliny. Jak EGR działa prawidłowo to nie będzie błędu, chyba, że przepływka wysiada, ale ona pokazuje wtedy za mało powietrza w stosunku do tego co faktycznie przelatuje. W takim razie zdejmij wężyk z EGR'a i wtedy sprawdź parametry na tej ograniczonej modyfikacji. Zaślepienie EGR'a powinno dać bardziej żwawy "dół". Albo przycina się EGR albo źle nim steruje podciśnienie przez przetwornik. Jakby nie było będzie sypać za dużo spalin gdy nie powinien i zamula silnik, a programowe zmniejszenie powietrza nic nie zmieni na plus.


Zaworek od turbiny wymontuj i oczyść filterek, który w nim jest. Powinno pomóc, znaczy turbo powinno być bardziej czułe. Taki sam zaworek jest od sterowania EGR'a, ale jak pamiętam trzeba zwalić kolektor dolotowy, chyba, że nie będziesz już potrzebował EGR'a to nie ma sensu tam zaglądac.

 

Ogranicza się wchodząc w funkcje serwisowe naped-> cyfrowy układ sterowania silnikiem wysokopreznym->kalibracje-> odprowadzanie spalin. I tam wpisujesz najwyższą wartość jaka możesz, im większa wartość tym większy stopień zaslepienia egr

Dzięki. Mam ISTĘ zainstalowaną, ale jakoś nie miałem odwagi, żeby w końcu ograniczyć tego zaślepionego EGR'a.

 

powyzej 3,5tys zaczyna słabnąć ale jak widac cisnienie na szynie jest okej do samego konca, wiec chyba taka charakterystyka tego silnika.

Dla mnie to wygląda na niskie ciśnienie na pompie progowej. Powinno być 3,9 - 4 bar.

Opublikowano
Dzięki za wskazówki, zaraz spróbuję zdjąć przewód z egr i zobaczyć co się dzieje :D Przewód od egr jakoś zaślepić?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masa powietrza jest ok, na wolnych obrotach po ograniczeniu lub zaślepieniu jest blisko dwukrotnie większa. Przy maksymalnym obciążeniu ograniczenie nie ma wpływu na masę powietrza, tu jest ok, przy sprawnej przepływce zawsze jest trochę więcej od zadanej (ok 10%). Turbina przeładowuje, widać to na przedostatnim screen'ie z ciśnieniem doładowania, więc pierwsze co to przetwornik ciśnienia do wymiany na pierburga, ale nie z alledrogo za 100,- tylko oryginalny za jakieś 270,-. Brak mocy powyżej 3500 rpm to nie charakterystyka tego silnika tylko efekt przeładowania właśnie w tym zakresie oraz słaba pompa progowa. Na przyszłość zainstaluj program do nagrywania ekranu i używaj go do tego :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Po zaslepieniu egr i wyłączeniu ograniczenia zaczęła delikatnie przykapcać na pełnym bucie więc zostałem tylko przy programowym ograniczeniu. Wtedy jest czysciutko za samochodem :D Do wymiany głównie zaworek tylko przy turbo? Raz na jakiś czas wyskakuje mi błąd egr, możliwe że to przez to przeładowanie?

Dzięki za pomoc w rozwiązywaniu problemu :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...Raz na jakiś czas wyskakuje mi błąd egr, możliwe że to przez to przeładowanie?

...

Błąd EGR wyskakuje gdy masa powietrza jest nieprawidłowa czyli np. EGR się zatnie i jest cały czas zamknięty. Wtedy powietrza idzie dużo (nie ma spalin),a ECU oczekuje mniej i stąd jest błąd. Jak przyciąłeś wartość oczekiwaną to teraz możesz mieć sytuację odwrotną. Jeśli EGR działa prawidłowo - nie zacina się, a zaworek podciśnieniowy jest sprawny to bez sensu jest ingerować w ustawienia fabryczne, bo zmieniasz nastawy, które nie będą teraz odpowiadały rzeczywistości. Jeśli usuwasz EGR mechanicznie to wtedy można zredukować masę powietrza choć ja tego nie ruszałem i oprócz błędu nie zauważyłem niczego niepokojącego.

Po zaslepieniu egr i wyłączeniu ograniczenia zaczęła delikatnie przykapcać na pełnym bucie...
Nie sądzę aby było to powodem kopcenia, bo przy pełnym bucie EGR i tak ma pozostawać zamknięty.
...więc pierwsze co to przetwornik ciśnienia do wymiany...

Mimo wszystko ja bym najpierw wyczyścił filterek i sprawdził ponownie wskazania tym bardziej, że dostęp tam nie jest jakiś mega trudny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też byłem kiedyś na etapie czyszczenia filterka, ale drugi jest w środku, poza tym to element praktycznie eksploatacyjny, jak ktoś ma takie chęci to może czyścić, ale z reguły i tak kończy się na wymianie. Wklej ten błąd egr odczytany w inpa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Miałem drugi zbędny zaworek z innego silnika, podjąłem się czyszczenia jak to było opisane w Internecie, lecz efekt jest mizerny :/ wartości niby teraz na live data są świetne bo bije na Max 2200 ale przy zmianie biegu ma laga na pewien czas, nie pompuje od razu. Wydaje mi się że teraz ma o wiele lepszego kopa, albo to taki efekt bo z przymuły wbija na pełną moc. Więc zostaje chyba tylko wymiana tego zaworka bo jak widać czyszczenie nic nie daje :/


Błąd od egr brzmi: airmass is too big. Jutro wstawię zrzut ekranu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.