Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czy ma ktoś doświadczenia co ile w mieście wypala się dpf chodzi konkretnie o silnik 320ed B47 z euro 6? Mi wydaje się trochę zbyt często, ale do tej pory miałem e91 z euro 4. Podobno im wyższa norma tym częściej powinien się wypalać. Auto jeździ dobrze, nie ma problemów puki co.. gdy dpf się wypala buczy wydech podczas jazdy na niskich biegach.
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano
Ja zauważyłem że podczas wypalania PDFu włącza się ogrzewanie lusterek, czyli teoretycznie można jakąś diodę podpiąć w kabel i jest informacja że rozpoczął się cykl wypalania.
Opublikowano
U mnie tak jak wspomniałem jeżdżąc z niskimi prędkościami słychac basowy dźwięk wydechu , na trasie nie słychac. Załączanie lusterek się załącza żeby spowodować sztuczne obciążenie silnika - wzrost temperatury itd. zastanawiam się czy w wersji ED przez zmniejszona emisje spalin dpf wypala się częściej niż w normalnej wersji jeżdżąc po mieście czy o co kaman bo jak inaczej zmniejszyc emisje spalin jak wszytko jest takie samo jak w normalnej wersji 320d 190KM.
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja zauważyłem że podczas wypalania PDFu włącza się ogrzewanie lusterek

Możesz szczegółowo opisać jak zauważyłeś że podczas wypalania PDF-a włącza się ogrzewanie lusterek? Sprawdziłeś miernikiem pojawiło się napięcia zasilania ogrzewania lusterek czy może w jakiś inny sposób?


Jesteś pierwszy na tym forów który "zauważył" tą zależność podczas aktywowania wypalania DPF-a w BMW.

Wiesz że dzwoni tylko nie wiesz w którym kościele (obym się mylił z tym stwierdzeniem).W innych niektórych samochodach tak, załącza się ogrzewanie lusterek i nie tylko, ale nie w BMW.

Na forum jest już temat w którym próbowano znaleźć praktyczny sposób np.dioda Led itp.na informację o aktywacji DPF-a, bez owocnie. Jedyne rozwiązanie na uzyskanie tej informacji jak do tej pory to za pomocą aplikacji diagnostycznej np.BTool.

Chyba że coś się zmieniło to czekamy ma Twój szczegółowy opis. Chętnie zamontuję Ledę sygnalizującą ogrzewanie lusterek nie tylko ja zapewne bo to prosta robota a jak cenna informacja.

Opublikowano
Możesz podać jakiś inny sensowny powód dlaczego lusterka grzeją bez ingerencji kierowcy,z tego co wiem komputer przy wypalaniu filtra uruchamia ogrzewanie lusterek w celu zwiększenia obciążenia silnika, jeśli chodzi o sposób sprawdzenia to zastosowałem innowacyjną metodę, uchyliłem szybę i dotykałem tafli lusterka :lol: . Silnik rozgrzany, trasa, prędkość około 100km/h lusterko grzeje, po kilkunastu minutach przestaje grzać, nie jestem pewny w stu procentach ponieważ nie miałem podłączonego do auta stosu czujników i komputerów ale według mnie to jedyne sensowne wytłumaczenie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kierowca w BMW nie ma żadnego wpływu na grzanie lusterek. Ogrzewanie jest uzależnione tylko i wyłącznie od temperatury zewnętrznej.
Opublikowano
wszystko na temat grzania lusterek podczas wypalania opisałem w trzecim poście. Niestety temat i tak znacznie odbiegł od właściwego....
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano
wszystko na temat grzania lusterek podczas wypalania opisałem w trzecim poście. Niestety temat i tak znacznie odbiegł od właściwego....

Filmik na YouTube 101 napraw gdzie Duda robi taką diodę w Fordzie Mondeo, wyraźnie mówi że niektóre modele BMW też grzeją lusterka podczas wypalania filtra. Ja tylko stwierdzam fakt że u mnie lusterka czasami grzeją bez fizycznej ingerencji kierowcy, nie wydaje mi się aby warunki atmosferyczne grały tu jakąś rolę, bo po co ogrzewać lusterka przy 25°C i słonecznej pogodzie. Może przy okazji skrobnę emaila do BMW z zapytaniem odnośnie tematu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ludzie, nie bierzcie Dudy i WSI(sorry TVN) Turbo za wyznacznik. Kto ma chociaż minimum pojęcia o motoryzacji, to wie, że wiele razy Grzegorz robił materiały, o których nie ma pojęcia.
Opublikowano
Odnośnie pierwszego wpisu właśnie sprawdzałem ilość pomyślnych regeneracji DPF w moim aucie przez aplikację btool i wyszło 81, przy moim przebiegu 31000km czyli wypalanie filtra średnio co 382 kilometry, silnik b47 190hp
Opublikowano
Ludzie, nie bierzcie Dudy i WSI(sorry TVN) Turbo za wyznacznik. Kto ma chociaż minimum pojęcia o motoryzacji, to wie, że wiele razy Grzegorz robił materiały, o których nie ma pojęcia.

Rozumiem że kolega wiedzę fachową na temat motoryzacji czerpie z TVP info i Nowogrodzkiej :shock: B-tool expert zakupiony, do następnej regeneracji kilkaset kilometrów, odwieczną walkę dobra ze złem czas zacząć :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kemot29 jeśli uważasz, że da się zdobyć specjalistyczną wiedzę na jakikolwiek temat, na podstawie tej czy innej tv, to naprawdę nie mamy o czym rozmawiać.

Po co nauka, szkolenia, siedzenie godzinami, aby zgłębić jakiś temat, skoro wystarczy pooglądać tv i już być fachowcem. :duh:

Duda wiele razy, szczególnie w pierwszych sezonach pokazał mega druciarstwo i udowodnił, że wbrew temu co mu się wydaje, nie o wszystkich kwestiach związanych z szeroko pojętą motoryzacją, ma wiedzę.

Opublikowano
Odnośnie pierwszego wpisu właśnie sprawdzałem ilość pomyślnych regeneracji DPF w moim aucie przez aplikację btool i wyszło 81, przy moim przebiegu 31000km czyli wypalanie filtra średnio co 382 kilometry, silnik b47 190hp

 

Sensowna odpowiedz. A jeździsz głównie po mieście czy mieszanie?

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano

Najprościej będzie rozpocząć wypalanie np. poprzez bimmerlink i dotykać szkła lusterek :lol:


U mnie codziennie trasa 22km w jedną stronę do pracy w około 90% po autostradzie. Praktycznie w połowie trasy się zagrzeje, więc też nie mam go gdzie pogonić, a jeśli już to krótko.

Przebieg 80k.km i wypalanie jak powyżej u innych, - co około 300-400km.

  • 4 miesiące temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Nawet instrukcja auta mówi, że lusterka grzeją automatycznie po uruchomieniu silnika. I jeśli nic nie zmienili od czasów E46, to grzeją niezależnie od pogody, cały czas.

Sztuczka z diodą pod ogrzewanie lusterka działa Pugu\Citroenie.


Czyli nie ma żadnego sposobu na wykrycie aktualnie aktywnego procesu wypalania? Szkoda... czas kupić jednak pełną wersję BToola.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Witam, zakupiłem licencję btool expert, i wszystkie wątpliwości rozwiały się. Dokupiłem też OBD Bluetooth, Carista, bo może zmienię samochód albo wzrosną wymagania. Wypalałem 2x dpf podczas obserwacji z Btool. Wszystko bardzo dobrze działa. Żadnej zbędnej grafiki w aplikaci, duże czytelne cyfry i litery, łatwo zerkać podczas jazdy.

Miałem przez 10 lat Mazdę 6 2,od tam to dopiero DPF dał mi popalić. Najechałem 170k Mazdą. Więc nie wiele jak na jej możliwości. Ale DPF jest w niej upierdliwy.

Co do Btool polecam tę aplikację szczerze bo przy jeździe miejskiej, można uniknąć zbędnych kosztów servisowych.

W Oplu Insigni 2, którą mam też DPF, 2,0d. Jest zasobnik ad blue, dolawasz płynu i wypłukiwanie nieco łatwiej przebiega.

W BMW 3, zauważyłem, że przybywanie oleju silnikowego może być spowodowane właśnie przerwanymi procesami wypalania, niedokończonymi.

W mazda6 był ten problem, co ok. 7k wysysałem 2l oleju przez bagnet, dolewałem nowego 1l. Inaczej dochodziło do rozrzedzenia oleju i klepania panewek i wtryskiwaczy. Makabra się skończyła kiedy ją sprzedałem. Nie prawdą jest że Mzda ma słabe silniki. Problemem jest jazda na oleju rozrzedzonym olejem napędowym. Chyba podobnie jest w BMW, warto o tym pamiętać żeby przy miejskiej jeździe nie doprowadzać do zbyt dużego rozwodnienia oleju silnikowego.

Wypalanie DPF przy dużej prędkości powyżej 120/h sprawia że ze spalanej sadzy pozostaje mniej popiołu. Może się mylę.

Opublikowano
a to ciekawe , i chyba faktycznie tak jest bo obserwuję sobie spalanie co 4 minuty i raz w tygodniu średnio jest wyraźnie wyższe...
Opublikowano

O to w tym wszystkim chodzi oleje long live wymiana co 35k km do tego procedury wypalania które rozrzedzają olej i po kilku latach użytkowania silnik do remontu. Osobiście w m47 z dpf nigdy nie zauważyłem wzrostu poziomu oleju jedynie minimalne spadki. Inna konstrukcja silnika



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.