Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak jak w temacie . Czy temperatura w granicach 96 - 102 st. jest temperaturą prawidłową. Wcześniej miałem 94 st po wymianie pompy wody i termostatu głównego mam teraz takie wskazania.

A może mała sonda odnośnie temperatury ...

Pozdr.

Opublikowano

cześć

przeczytałem i co dalej tak jeździsz? doszedłeś do tego co to może być? Wcześniej miałem temperaturę 92-94 st. Ale miałem awarię termostatu głownego zaczęło się lać z pod niego i został wymieniony nowy termostat ori BMW plus pompa wody oczywiście płyn też ori i od tego czasu mam włśnie taka temp. Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział że zależy to termostatu że są różnie się otwierają.

Opublikowano

Koledzy, ja uważam, że temperatura płynu dochodząca do nawet 102 stopni nie jest tragedią. Układ działa pod ciśnieniem co pozwala na pracę w wyższej temperaturze cieczy bez jej zagotowania. Jeżdżę z podpiętą aplikacją Btool Expert i na codzień temperaturę w swoim 530d mam na poziomie 92-98 stopni a przy wypalaniu dpf ostatnio wskoczyło mi 102st, które po wypaleniu filtra spadło do 96 i tak się trzymało. Sądzę, że jest to normalna temperatura pracy. Wielu osobom utkwiło w głowie, że ma być 90 stopni i ani jednego więcej. Jakbyście mieli w E60 wskazówkę to zakładam, że w ukryte menu nie wchodzilibyście w ogóle :) Nie popadajmy w paranoje, auto ma czujniki i powie kiedy będzie mu za gorąco.

Pozdrawiam Panowie!

Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
Opublikowano

Kolego jeśli chodzi o artykuł z Google to on dotyczy modelu F10 i tam jest normalna temperatura około 100-102 stopnie. To normalne w czasie normalnej jazdy.


My mamy problem w modelu E60/E61 a tutaj serwis mówi o temperaturze 90 stopni.


Jeśli nawet ta temperatura czyli 98-102 stopnie jest prawidłowa to dlaczego chłodnica jest zimna??

Osobiście mierzyłem temperaturę w innych punktach i jest inna. Mam dodatkowo 2 niezależne czujniki temperatury i w skrócie:


ukryte menu temperatura 102 stopnie

temperatura płynu na króccu co wychodzi z bloku 88-90

temperatura na wyjściu chłodnicy 20-30 stopni w zależności od temperatury zewnętrznej


mając temperaturę 102 chodzi już wentylator, załączył się przy 98 gdzie temperatura płynu była 84-86 stopni czyli zamknięty termostat.

co dalej idzie pęd zimnego powietrza (chłodnica jest zimna) powoduje ostudzenie przodu silnika a tam jest termostat i w rezultacie jest za niska temperatura aby się otworzył.


Jeśli zrobię test, odłączę kostkę wentylatora to temperatura ukryte menu 102-105 stopni, temperatura na króćcu 90-92, temperatura na wyjściu chłodnicy 50+ czyli rośnie i działa prawidłowo termostat ale jak podłącze wentylator to schłodzi wszystko i znów jest dup...a.


Termostaty markowe do bmw diesla seria e otwierają się przy 87-89 stopni.

Powinny otwierać się przy 88 stopniach czyli OK.

Sprawdzone w garnku z czujnikami.

Opublikowano
i dalej tak jeździsz z tą temperaturą? Pytam się bo w sobotę wybieram się do Francji i nie chciałbym mieć niespodzianek.
Opublikowano
Coś jest nie do konca w porządku. U mnie normalna jazda to 85-90 stopni a żeby dobić do 100*C to musze zrobić z 3-4 przejazdy 0-200km/h i to z pełnym ogniem. Ja bym podmienil termostat główny na jakis inny.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
no właśnie wcześniej miałem febi i temp była ok teraz ori BMW i takie rzeczy . Jeszcze się zastanawiam czy termostat z F10 pasuje do e61?
Opublikowano

również mam problem delikatnie za wysokiej temperatury ok 98-103 stopni bez znaczenia jaka temp zewnętrzna(termostat główny i EGR wymieniony) ostatnio podczas jazdy wrzuciłem auto na N i przytrzymałem auto na wyższych obrotach i temp w kilka sekund spadła do 89 stopni wiec wydaje mi się ,że w moim przypadku jest problem z pompa wody chociaż mam też błąd uszkodzonej pompki dodatkowej elektrycznej (auxiliary water pump) ma ktoś jakieś pomysły ?

Proponuje też wam wyczyścić chłodnice pomiędzy chłodnica klimy a wody można znaleźć dużo brudu

Opublikowano
https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=213191 jest temat na forum dotyczący 530d. Poczytajcie, nie powielajcie wątków. Skoro wielu użytkowników doświadczyło takich temperatur płynu chłodniczego jak 98-100 stopni to niepotrzebnie panikujecie. Zaraz połowa z Was będzie bała się z garażu/parkingu wyjechać bo coś tam zasłyszała/przeczytała, że odchyłka to już awaria. Wspomniałem wcześniej - auta posiadające wskazówkę w większości przypadków mają ją już w pionie mając 75 - 100stopni. Posprawdzajcie dodatkową pompkę płynu - jej usterka może powodować również skoki temperatury (wszak jak dodacie gazu, temperatura płynu zacznie spadać - sprawdźcie na N/luzie) Nie panikujcie, cieszcie się jazdą.
Im wolniej jadę, tym dłużej mnie widać...
Opublikowano

No jeżdżę, ale ja praktycznie poza miastem. Ale mam 2 dodatkowe cyfrowe czujniki temperatury.

Do Francji chyba bym nie ryzykował...


A powiedz mi jak chodzi wentylator Tobie?? Jak masz taką temperaturę to zobacz czy wyjście z chłodnicy wąż masz zimny czy ciepły?? Zobacz na wyłączonej (OFF) klimatyzacji.


Dodatkowa pompka wody jest tylko do ciepłego ogrzewania. Jak masz temperaturę nawiewu skręconą na zimno to nagrzewnica jest zimna.

Opublikowano
Być moze po jakimś czasie termostat sie "ułoży" ;D Wszak z czasem te cholery otwieraja sie wcześniej... i wczesniej :D

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Nie ma co zachodzić w głowę może u każdego co ma tzw wysoką tem. to jest inny przypadek. Węże do chłodnicy ok. W moim przypadku na pewno termostat . BMW ma dość duży zakres temperatur od 90 d0 ok 110.
Opublikowano
Tak jak w temacie . Czy temperatura w granicach 96 - 102 st. jest temperaturą prawidłową. Wcześniej miałem 94 st po wymianie pompy wody i termostatu głównego mam teraz takie wskazania.

A może mała sonda odnośnie temperatury ...

Pozdr.

 

Tak temperatura w zakresie 96-102 stopnie jest normalna, zazwyczaj taka temp panuje w lato w korkach... jeżeli używasz klimatyzacji to temperatura nie przekroczy 97 i będzie oscylować w granicach 90-94... jeżeli na włączonej klimie przekracza 100 to powinieneś wyczyścić chłodnicę ( pomiędzy chłodnicą płynu chłodniczego a chłodnicą klimatyzacji będziesz miał pełno syfu) a przecież dopiero ostrzegawcza kontrolka pojawia się przy 120 stopni

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też miałem problem z podwyższoną temperaturą przy większym obciążeniu silnika, dobrałem się do chłodnicy i moim oczom ukazał się taki o to widok


http://i64.tinypic.com/24y0ftx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.