Skocz do zawartości

Mam zamiar kupić BMW 5 e34 touring (kombi) [przydługie]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szerokie grile były montowane tylko w V8 (od początku, czyli od 92 roku) - w pozostałych tylko wąskie - tak przynajmniej podaje BMW. Mnie się wydawało, że szerokie grile były montowane w pozostałych modelach gdzieś od 94 roku.

Ale "oficjalnie" wynika, że tylko w V8, a reszta to przeróbki :?

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
... BMW 525 TDS touring

...

- klima jest ale chyba nie klimatronic (od kiedy i czy montowali klimatronik w e34?)

Klimatronik - z tego co wiem - jest montowany (jako opcja) we wszystkich 525tds, czyli '91 roku

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Szerokie grile były montowane tylko w V8 (od początku, czyli od 92 roku) - w pozostałych tylko wąskie - tak przynajmniej podaje BMW. Mnie się wydawało, że szerokie grile były montowane w pozostałych modelach gdzieś od 94 roku.

Ale "oficjalnie" wynika, że tylko w V8, a reszta to przeróbki :?

 

Akurat z tym grilem to juz było wyżej w tym wątku, wcześniej były tylko w V8, a od 95 (właściwie ostatnie miesiace 94 też) były montowane we wszystkich modelach niezależnie od silnika.

Jacek

520i e28 1984 r. - już nie mam

Opublikowano

tak mi się wydawało, że to antena, chyba będzie gorzej jak mi ktoś taką szybę stłucze.

A a propos checkcontrol jak sprawdzic czy jest czy pokazuje jakiś komunikat po przekręceniu kluczyka, nawet jak wszystko jest ok ?

Jacek

520i e28 1984 r. - już nie mam

Opublikowano
Jak check control jest to masz wogole inne zegary. W tych co maja to na dole jest duzy wyswietlacz i przebieg jest obok niego, jesli niema cc to przebieg jest na takim malym wyswietlaczu pod predkosciomierzem.
W BMW Blisko Masz Wszędzie
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jak ma przejechane tylko 160tys. km to stan powinien być idealny, zwłaszcza foteli. Jak fotel kierowcy masz wytarty to znaczy że było grzebane w liczniku. Niemcy książki serwisowe trzymają więc dziwne że Tobie jej nie dali - to znaczy że przebieg na bank jest zrobiony. Ale to nie skresla samochodu, jeżeli jest w dobrym stanie to tym bym się nie martwił. W tym przypadku zrobił bym tylko diagnostykę silknika żeby się nie okazało że coś nie tak. Moje auto miało 305tyś jak je sprowadziłem i jestem z niego zadowolony.

 

Krzysiek

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

  • Członkowie klubu
Opublikowano
A a propos checkcontrol jak sprawdzic czy jest czy pokazuje jakiś komunikat po przekręceniu kluczyka, nawet jak wszystko jest ok ?

Jeśli Check Control jest to na desce (tam gdzie zegary) powinny być dwa przyciski - bolce. Jeden z nich (lewy) służy do resetowania licznika dziennego kilometrów. Drugi (prawy) obsługuje właśnie check control. Jeśli po przekręceniu kluczyka go wciśniesz powinien się pojawić komunikat, o ile się nie mylę, CHECK CONTROL OK (pod warunkiem że wszystko jest OK :D)

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

Właśnie - z tym przebiegiem to chyba troche przesada. Ja też zanabyłem bume 525tds sedan manual z 94 z przebiegiem 281 tys. Na fotelach ani śladu przetarć, są twarde na całej powierzchni. Jeden właściciel i wszystkie dokumenty......

A co do wyposażenia to u mnie jest bardzo dziwnie. Otóż nie mam komputera, nie mam check'a, ale mam tempomat klime i szyberdach elektryczny. Przy okazji polecam tempomat - naprawde warto mieć, nawet chyba bardziej niż automatyczną skrzynię :D

Czemu BMW ??? - wiem, ale nie powiem .....
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!!

a wiec jesli chodzi o e 34 to bedzie to wygladalo mniej wiecwej tak:

e 34 weszla do produkcji w lutym 1988r i byly to autka z silnikami 520i (129PS), 525i (170PS), 530i (188PS) oraz 535i (211PS).Diesel 524 TD(115PS) wszedl do produkcji miesiac pożniej.We wrzesniu tego samego roku wprowadzony do sprzedazy zostal M5 :twisted: (315PS).dotychczas produkowane silniki 520i i 525i mialy symbol M20.W kwietniu 1990r wprowadzono 6-cylindrowe 24 zaworowe jednostki 520i oraz 525i o symblu M50.Mialy one odpowiednio 150PS dla 520i oraz 192PS :P dla 525i.W tym samym miesiacy wprowadzono takze najmniejszy 4-cylindrowy silniczek o poj. 1.8l i mocy 113PS, ktory potem dzieki zmianie rozrzadu uzyskiwal 116PS.Od siebie moge dodac ze ten silniczek w tym modelu to totalna porazka.Pali tyle co 520i i jest strasznie wolny.Od wrzesnia '90 weszla wersja Touring.Wersja 525iX jak i nowe diesle 525TD(115PS)i 525TDS(143PS) weszly miesiac pozniej.Od maja '92 wszedl M5 ze zmienionym silnikiem(340PS).We wrzesniu tego samego roku weszly silniczki M50 z Vanosem i pierwszy lekki facelift(min.nowe lusterka zewn.).Miesiac pozniej wprowadzono nowe silniki V8 o symbolu M60,ktore w silnikach 530i oraz 540i dawaly odpowiednio 218PS i 286PS.Z zewnatrz modele 8-cylindrowe wyrozniala szeroka nerka.Pod koniec '94 wszystkie modele przeszly ponowny facelift.Od tejpory wszystkie mialy szeroki ryjek :D.W listopadzie 1995r model e34 zastapil e39.Touring produkowano jeszcze do 1996r.Przez okres produkcji e34 wyprodukowano w Niemczech 1.166.312 limuzyn oraz 124.656 kombi.Ponadto jeszcze 42.470 limuzyn zostalo wyprodukowanych w zagranicznych fabrykach BMW.Lacznie z tasm produkcyjnych zeszlo 1.333.438 limuzyn z czego 11.984 to M5.

To tyle co ja wiem na temat e34.Jesli sie myle poprawcie mnie.

Wiecej szczegolow znajdziecie na www.e34.de

Pozdrowionka :P

 

P.S. Sroki za brak polskich znakow:))

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

Pozwolę się nie zgodzić. E34 wszedł do produkcji w 1987 roku (nie pamiętam dokładnie, ale jakoś na jesień), choć inne dane mi mówią, że w styczniu '88, ale w tym samym żródle - sami sobie zaprzeczają - podają '87 ... W '87 były 520i i 525i, w '88 weszły 524td, 530i i 535i (ale znowu inne źródło mówi o '87 - i to jest raczej prawdziwsze ...) M5 we wszystkich źródłach '88.

Póżniej M50 mam w jednym żródle '89 (pewniejsze), w drugim '90. 525 ix wg wszystkich źródeł - '91.

525tds w 90 lub 91, a 525td w 92 lub 93 - napewno nie razem !

M5 340KM '91 lub '92. M60 w '92 to się zgadza i były z szeroka "nerką".

Dane mam z paru żródeł i dlatego są rozbierzności (ale jedno z nich to ETK, a więc chyba jedno z pewniejszych ...)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Dalej poszukuję e34 Touringa, teraz wreszcie mam czas żeby pojechać za nim za granicę. Zdecydowałem, że nie będę brał TDS tylko benzynę z Vanosem,ale zastanawiam się czy wziąść 520 czy 525. Silnik ten sam M50 tylee 0,5 l więcej i jakieś 40KM, ale paradoksalnie słyszałem, że 525 pali minimalnie mniej(wg. danych fabrycznych). W ziązku z tym zwracam się z pytaniem to właścicieli 520 i 525 ile wam faktycznie palą te auta na benzynie/gazie (jeśli ktoś ma).Może ktoś mial oba silniki i ma porównanie. Chodzi mi o średnie spalanie, w mieście na trasie, maksymalne itd. czyli wszystkie możliwe informacje.

I jeszcze mam pytanie czy w e34 występomał klimatronik i nawigacja ?

Bo np. w ogłoszeniach znalazłem 525 TDS właśnie z navi kilmatonikiem i jeszcze czujnikiem cofania ?

Jacek

520i e28 1984 r. - już nie mam

Opublikowano

Siemka!

Ja mam BMW E34 520, spalanie: miasto okolo 12-13, trasa max. 8,5 nawet przy deptaniu na maksa co chwile wyprzedzajac jakis samochod. Na miescie udalo mi sie dojsc nawet do 25, ale to stalo sie chyba dlatego, ze mialem zepsuta pompe paliwa i byly jakies przeklamania, teraz po wymianie nie udalo mi sie przekroczyc 17.

 

Czegos takiego jak klimatronic i navi nie bylo, chociaz widzialem E34 z navi gdzies w necie, ale to gosciu sam sobie wstawil, a jesli chodzi o czujnik cofania to ja np. mam.

W BMW Blisko Masz Wszędzie
Opublikowano
A ja mam 5ke z silnikiem 1,8 i nawet z zepsutym reduktorem ciśnienia paliwa pociągnęła 160 na trasie :) Spalanie przy 110 - 120 na piątym biegu wychodzi mi około 7-8 litrów max. W sumie silnik mógłby być większy, ale nie lubię gazu. A zwykłe piątki nie mają bajerów typu otwierana tylna szyba czy kosmiczny podwójny dach (ja też w swojej pszczółce tego nie mam, ale chcę zamontować, może ktoś wie gdzie można dostać oryginalny dach BMW i go założyć? )
Opublikowano

Ustalmy na wstępie, co rozumiesz przez pojęcie klimatronik? W E34 były dwie wersje sterownia nawiewem i klimatyzacją i chyba z pięć różnych układów klimatyzacji (źródło ETK). Przypuszczam, że chodzi Ci o tzw. automatyczną klimatyzację... Pytanie czy była... oczywiście, ze tak w 540 i w M5 chyba w standardzie, reszta w opcji. A w ogóle to zazwa klimatronik jest chybna zastrzeżona dla VW?...

 

A teraz z innej beczki. Nawigacji w 1995r. jeszcze nie było. Nie wiem, czy w Europie w ogóle działał ten system. Oczywiście dla chcącego nie ma problemu - można sobie kupić i założyć.

 

Moje BMW 520i 24V pali w mieście (benzyna) minimalnie 10l, na trasie można zejsc do 8 l/100km, ale to na prawdę sztuka. Średnio na trasie przyjmuję 9,8. (dane pochodzą z komputera pokładowego) 525i pali według mnie ciut więcej (kiedys miałem) odpowiednio 0.2 0.3l/100km Jest to jednak znacznie dynamiczniejszy silnik. Prędkość maxymalna nie różni się znacząco, wyraźna różnica na korzyść 525i występuje podczas wyprzedzania i ogólnie przyspieszania. 520i żeby wykrzesać z niego moc trzeba "trzymać" wysoko. Przy tym silniku nie ma tzw. "dołu". :-(. Jeśli to ma być Touring - to szukaj 525i. Nie polecam 520i z automatem - ale o tym już pisałem wcześniej.

Pozdrawiam, Michał
Opublikowano

Witam !

Ja polecałbym jednak kupno auta np. w Niemczech. Od miesiąca posiadam E34 Touring 525i z 1992r w kolorze lazurblau mettalic (środek siwy). Ubolewam nad brakiem vanosu, który posiada kolega w 525i z 1993r. i przyznam, ze jest różnica. Z wypasu auto posiada elektryczne szyby i lusterka, ABS, nivo, klimę, duży OBC, poduszkę powietrzną, centralny zamek i alarm BMW, podgrzewane fotele, check control i to chyba wszystko. Auto jest bezwypadkowe, przebieg przy zakupie 195000km, udokumentowany, była książka serwisowa, a ostatni właściciel od 1999 roku zbierał w segregatorze wszystkie rachunki z przeglądów i napraw w ASO BMW, a nawet wydruki z badania spalin i zawieszenia :) Po przyjeździe do Polski wymieniłem termostat, który był cały czas otwarty i zamontowałem instalację gazową (sekwencyjny wtrysk). Samochód ma kilka skaz lakieru - moim zdaniem wygląda jak normalnie eksploatowane 12 letnie auto. Dodam, ze nie jestem handlarzem, w Niemczech po auto byłem pierwszy raz w życiu, z kolegą (kupił E30 318is z 1990r.), który podobnie jak ja jest laikiem w temacie sprowadzania aut. Na gotowo samochód kosztował mnie 16600zł (z kosztami podróży w obie strony, noclegiem w hotelu itp.) oczywiście bez instalacji gazowej. Nie jest to może rewelacja, ale jestem niemalże w 100% pewien, że auta w takim stanie technicznym i tak "pewnego" w Polsce nie znalazłbym. Najważniejsze, ze wszystko działa i niczego nie brakuje, tak jak w poprzednich BMW, które posiadałem (a były to zawsze jakieś listewki, zaślepki itp., których nigdy nie udało mi się skompletować). Znalezienie auta w Niemczech nie jest jednak proste. Myślałem, ze wrócę do domu bez samochodu - na ok. 20 ogłoszeń - 5 było aktualnych, a auta w większości przypadków, delikatnie mówiąc pozostawiały wiele do życzenia. I jeszcze coś - nie kupuj 520i, bo 525i ma w touringu co robić (jest prawie 100kg cięższy od saloona), choć być może to moje subiektywne skrzywienie po przesiadce z 535i E28 :)

Artekk
Opublikowano
Witam !

... Z wypasu auto posiada elektryczne szyby i lusterka, ABS, nivo, klimę, duży OBC, poduszkę powietrzną, centralny zamek i alarm BMW, podgrzewane fotele, check control i to chyba wszystko. ...

Z tego co wymieniłeś to tak naprawdę "wypas" to tylko : el. szyby, klima, duży OBC, alarm BMW, podgrzewane fotele. Reszta jest w standardzie we wszystkich 525i z tego roku (chyba, że się mylę).

Ale to tak na marginesie ;-)

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
sebast - masz rację, może słowo "wypas" nie jest odpowiednie, by określić skromne wyposażenie mojego touringa. Mnie w sumie zależało najbardziej na klimie, która jak się przekonałem na przykładzie obejrzanych samochodów trafia się niezbyt często. Najbardziej zdziwiło mnie kilka egzemplarzy E32 bez klimy :)
Artekk
Opublikowano
.......... I jeszcze coś - nie kupuj 520i, bo 525i ma w touringu co robić (jest prawie 100kg cięższy od saloona), choć być może to moje subiektywne skrzywienie po przesiadce z 535i E28 :)

 

EEE z tym 520 to nie jest tak zle, ja jezdze własnie 520 touringiem i do normalnej jazdy w zupełnosci wystarczy, a wczesniej miałem 525 i faktycznie było zwawsze, i co mnie denerwuje to o wiele krotsza szkrzynia biegów w 520 niz 525. 525 M20 palił mniej od mojego 520 M50, ale ja szukałem 525 i tez wczesniej nie chciałem słyszec o 2 litrowym silniku, jednak wszystkie 525 ktore ogladałem rozpadały mi sie na oczach, i jedynie własnie 520 touring wpadł mi o oko, bo poprzednik mial wszytskie dokumenty, ksiazke serwisowa niemiecka z kontynuacja polska ktora potwierdzała przebieg 160tys, przy czym w momecie sprowadzania miał 95tys, tez badania amortyzatorow i wogole wszytskie dokumenty. Widac ze był malowany ale geometria tez było oki i po połroczych poszukiwaniach ten własnie egzemplaz wyglądał jak nowka sztuka no i kupiłem z 2 litrowym silnikiem i oczywiscie wolałbym 2.5, ale narazie kasy nie starczy zeby do salony isc i wybierac :D :? I dodam ze instalacja 2 generacji sprawuje sie rewelacyjnie, zadnych strzałów, zadnych wahan obrotów, jezdzi tak jak na benzynie. Oby tak dalej :P :!:

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
sebast - masz rację, może słowo "wypas" nie jest odpowiednie, by określić skromne wyposażenie mojego touringa. Mnie w sumie zależało najbardziej na klimie, która jak się przekonałem na przykładzie obejrzanych samochodów trafia się niezbyt często. Najbardziej zdziwiło mnie kilka egzemplarzy E32 bez klimy :)

Klima to podstawa, el. szyby też powinny być (ręczne to trochę nie ta "klasa" ;-), reszta w E34 to już nie jest taka ważna :), aby tylko dobrze służył i był mało awaryjny ... Ja kiedyś miałem podobnie wyposażonego E34 (a może nawet troche skromniej), klima, el. szyby, ABS (u mnie to było wyposażenie dodatkowe, bo w standardzie w 524td i w 520i ABS-u nie było - w starszych rocznikach), fabrycznie utwardzone zawieszenie, zegar cyfrowy i parę innych drobiazgów ... Ale to był mój w pełni pierwszy samochód, to nie miałem wysokich wymagań ;-) ... Teraz to co innego (klimatronik, skóra, automat, el. reg. foteli, xenony itd. to musi być !) ;-) :lol:

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Co to jest Vanos to już Ci Red_30e wytłumaczył.

Nie zgodzę się tylko z nim że silnik z Vanosem znacznie lepiej przyspiesza i jest szybsze. Dla przykładu - 525i bez Vanosa ma 192 KM i 245 Nm max. momentu obr., natomiast 525i z Vanosem ma również 192 KM i 250 Nm max. momentu obrotowego. Jak widać moc ta sama, moment prawie identyczny, masa samochodu taka sama. To niby dlaczego ma on jechać szybciej?

 

Ano przypiesza lepiej dlatego, że Vanos powoduje:

- lekki wzrost momentu o 5Nm,

- charakterystyka momentu obrotowego jest łagodniejsza, moment maksymalny jest dostępny przy niższych obrotach i "trzyma" się dłużej,

- przyrostu mocy nie ma, więc auto z Vanosem i bez Vanosa majš identycznš prędkoć maksymalnš,

- spalanie spada trochę (nie jestem w stanie stwierdzić o ile konkretnie), ponieważ przy takim samym stylu jazdy, auto z Vanosem (ze względu na przebieg ch-ki momentu) kierowca "dusi" znacznie mniej.

 

Dopiszę jeszcze co nie co:

 

Wyposażenie - ciężko mówić o czymkolwiek, mnóstwo rzeczy jest w E34 jako standard (niektóre dzisiejsze auta nie mają takiego wyposażenia w opcji :) ), natomiast pełnej listy opcji BMW jeszcze nie widziałem, próbowałem to kidyś spisać, ale nie dałem rady :)

 

Spalanie - na przykładzie benzyny, bo dla gazu nie mam porównania.

Poprzednio miałem 2.0 M20, paliła w mieście do 12-13l, na trasie około 9l. Jednak to wszystko zależy, potrafiłem też na trasie "wypalić" 20l/100km (Wrocław - Gliwice, autostrada 200km i ile fabryka dała, poszło 40l paliwa!). Aktualnie mam 2,5 M50 Vanos i jeżdżac "normalnie" pali w mieście około 10-11,5l, a na trasie 8-9l.

Jednak - jak już pisałem - tak na prawdę górnej granicy spalania nie ma. To nie BMW dużo palą, tylko na trasie tym autem NIE DA SIĘ jechać 80-90km/h (raz próbowałem i spaliła 7l, ale stwierdziłem, że wolę więcej wypalić, ale mieć przyjemność z jazdy).

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.