Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.

Szanowni forumowicze proszę o wskazówkę:

padła mi przepustnica (ewentualnie klapa gasząca silnik - jak kto woli :lol: ). Przyszła "nowa"-używka (w 100% sprawna) i pojawił się problem bo okazało się, że moja orginalna rura intercoolera (ten kawałek plastikowy ze spinką) nie wchodzi (nie pasuje rozmiar) na przepustnicę!!! :duh: :mad2:

Zrobiłem pomiary i okazuje się, że moja stara przepustnica ma rozmiar otworu 58-59mm a ta "nowa"-używana 61-62mm (pomiary nieprecyzyjne bo cięzko suwmiarkę dopasować).

I tu moje pytanie:

Czy jest możliwe, że były dwa rodzaje rozmiarów tych przepustnic (lub węży) w modelach E90,E91? Czy może jednak przepustnica jest od innego modelu? Ona działa bo "tymczasowo" założyłem rurę gumową i zacisnąłem opaskami metalowymi (2 szt. bo na jednej po próbnej jeździe wywaliło i tę rurę zastępczą - za duże ciśnienie? :roll: :lol: ). Przepustnica ładnie i delikatnie sprawia gaszenie silnika - czyli działa, ale ja nie chcę "druciarstwa" pod maską i wolałbym by podłączenie intercoolera było na orginalnej rurze.

Chodzi o tę rurę:

bmw-e90-320d-163km-rura-waz-intercoolera-7451844386

Opublikowano

aaben - super odpowiedź i porada :nienie: :mad2:

Thx. tylko w takim razie dlaczego ona działa poprawnie co?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czemu ma działać nie poprawnie. Sygnały i zasada działania jest ta sama, tylko średnica inna.
Opublikowano
A czemu ma działać nie poprawnie. Sygnały i zasada działania jest ta sama, tylko średnica inna.

 

Jack79 no OK - dlatego też moje pytanie było czy w tych modelach były stosowane 2 rodzaje. jeśli tak, to po czym rozpoznawać bo napewno nie po numerach.

Za każdym razem gdy znajdę ofertę mam prosić sprzedającego o pomiary??? :duh: Trochę bez sensu. Chyba musi być jakiś sposób na rozróżnianie tych przepustnic.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czemu po numerze nie da się tego sprawdzić? Podstawową rzeczą przy wymianie części jest porównanie numerów z katalogiem np. realoem.com Zresztą do całej rodziny M47/M57 przez lata BMW produkowało taką samą przepustnicę i to co najmniej dziwne że masz jakąś inną. Sprawdź dobrze czy Ci się nie podwinęła uszczelka w rurze, samą rurę popsikaj smarem silikonowym to powinna łatwiej wejść. Powodzenia.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Na pewno były dwa rodzaje przepustnic. Wiem bo oddawałem swoją na wymianę na regenerowaną i facet się pytała jaka posiadam. Sam nie wiedziałem dopiero po jakiejś uszczelce i chyba średnich doszliśmy do porozumienia. Jedne są z takim rowkiem na uszczelkę łącząca z EGR i jest jeszcze wersja bez i tam przychodzi jakaś inna uszczelka tak mi tłumaczyli do tego jakaś różnica w średnicy. Dostałem taka jak powinna być dodatkowo z oringiem w miejscu gdzie przedostawał się olej do tej płytki elektronicznej co powodowało uszkodzenie przepustnicy. Całość 300zl i rok gwarancji



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czemu po numerze nie da się tego sprawdzić? Podstawową rzeczą przy wymianie części jest porównanie numerów z katalogiem np. realoem.com Zresztą do całej rodziny M47/M57 przez lata BMW produkowało taką samą przepustnicę i to co najmniej dziwne że masz jakąś inną. Sprawdź dobrze czy Ci się nie podwinęła uszczelka w rurze, samą rurę popsikaj smarem silikonowym to powinna łatwiej wejść. Powodzenia.

 

aaben dzięki ale to nie pomoże.

Prawie 4 mm różnicy robi swoje i żadne smary czy silikony nie dadzą tu rady (ostatnio jakiś gostek "podpowiadał" by na gorąco założyć tę rurę :mad2: :duh: :nienie: masakra...

Narazie jest zamiennik założony (gumowa rura od Volvo na opaski metalowe) a ja szukam dalej.

W najgorszym przypadku trzeba będzie ponownie dokonać zakupu przepustnicy (szkoda bo ta jest w 100% sprawna), na którą będzie pasowała oryginalna rura BMW.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Na pewno były dwa rodzaje przepustnic. Wiem bo oddawałem swoją na wymianę na regenerowaną i facet się pytała jaka posiadam. Sam nie wiedziałem dopiero po jakiejś uszczelce i chyba średnich doszliśmy do porozumienia. Jedne są z takim rowkiem na uszczelkę łącząca z EGR i jest jeszcze wersja bez i tam przychodzi jakaś inna uszczelka tak mi tłumaczyli do tego jakaś różnica w średnicy. Dostałem taka jak powinna być dodatkowo z oringiem w miejscu gdzie przedostawał się olej do tej płytki elektronicznej co powodowało uszkodzenie przepustnicy. Całość 300zl i rok gwarancji



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Patryksob14 czy masz jeszcze namiary na tego gościa od regeneracji?

Opublikowano

Witam.

Proszę ADMINA o zamknięcie tematu. Problem rozwiązany:

okazało się, że przepustnica, którą zakupiłem owszem jest do E91 ale z rocznika 02/2007 - 08/2008 :duh:

Tam był już inny typ rury.

Ponadto ta przepustnica była jeszcz w:


1' E81   (02/2006 — 12/2011)

1' E87 LCI   (01/2006 — 06/2011)

1' E88   (09/2007 — 10/2013)

1' E82   (11/2006 — 10/2013)

3' E90   (02/2007 — 09/2008)

3' E90 LCI   (07/2007 — 03/2010)

3' E91   (02/2007 — 08/2008)

3' E91 LCI   (07/2007 — 02/2010)

3' E92   (06/2005 — 02/2010)

3' E93   (09/2007 — 02/2010)

5' E60 LCI   (04/2006 — 12/2009)

5' E61 LCI   (04/2006 — 05/2010)

X1 E84   (09/2008 — 06/2012)

X3 E83 LCI   (11/2006 — 08/2010)


Dziękuję i pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.