Skocz do zawartości

Podłaczenie czujnika na skraplaczu od klimy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie .

 

Mam nastepujace pytanie - auto to 320d 2001r. 136 PS, z klimatronikiem, bylo uszkodzone . W wyniku wypadku ulamalo sie gniazdo na czujniku umieszczonym na skraplaczu od klimy (pod prawym reflektorem) .

 

o tak to wygladalo :

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.members.lycos.co.uk/piotres1/e46/wtykskraplacza.jpg

 

Naprostowalem juz te piny na tym czujniku i kupilem nowa wtyczke z pinami w serwsie .

 

Problem jest taki ze wiazka 3 przewodow ktore byly wpiete w ten czujnik urwala sie ok. 50 cm przed tym skraplaczem. Teraz mam problem bo nie wiem ktory z 3 przewodow idzie do ktorego z 3 pinow :worried: :duh: .

 

Moze ktos mi to wyjasnic w jaki sposob mam to podlaczyc ? Moze jakiej schematy, ktos to juz przerabial ?

 

Jak podlacze zle to cos moge uszkodzic ? Czy metoda prob i błedów robic i sprawdzac za kazdym razem czy klima dziala ? :worried:

 

Dzieki :modlitwa:

 

pozdrawiam

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Witam !

To wyląda na presostat, nie mam schematu do E46, ale skoro są trzy piny, to pewnie jeden jest "common", do niego powinna pójść masa, i być "puszczana" na dwa pozostałe.

Jeśli klimę masz nabitą to pomiędzy dwoma ze styków powinno być zwarcie (niskie ciśnienie).

Co do sprawdzania, to jeśli zewrzesz ze sobą "złe" piny to krzywdy nie powinieneś zrobić, bo "powrotne" sygnały to wejscia do DME/sterownika klimy.

 

Po zwarciu "prawidłowych" dwóch {przewodów - nawet bez presostatu na początek o ile jesteś pewny że jest czynnik w ukłądzie} z sobą powinna Ci się włączyć klima. Po "dołożeniu" trzeciego do tego pięknego zwaracia, powinna działać klima i wentylator na wyższych obrotach (..w E46 o ile kojarze jest płynnie regulowany przez DME więc nie powiem dokładnie na ile szybkie będą :).

Opublikowano
Witam !

To wyląda na presostat, nie mam schematu do E46, ale skoro są trzy piny, to pewnie jeden jest "common", do niego powinna pójść masa, i być "puszczana" na dwa pozostałe.

Jeśli klimę masz nabitą to pomiędzy dwoma ze styków powinno być zwarcie (niskie ciśnienie).

Co do sprawdzania, to jeśli zewrzesz ze sobą "złe" piny to krzywdy nie powinieneś zrobić, bo "powrotne" sygnały to wejscia do DME/sterownika klimy.

 

Po zwarciu "prawidłowych" dwóch {przewodów - nawet bez presostatu na początek o ile jesteś pewny że jest czynnik w ukłądzie} z sobą powinna Ci się włączyć klima. Po "dołożeniu" trzeciego do tego pięknego zwaracia, powinna działać klima i wentylator na wyższych obrotach (..w E46 o ile kojarze jest płynnie regulowany przez DME więc nie powiem dokładnie na ile szybkie będą :).

 

Z Twojego tlumaczenia rozumiem ze jesli zewre ze soba wszystkie 3 przewody z wiazki to powinna mi sie odrazu wlaczyc klima i krecic wentylator na wysokich obrotach tak ?

 

Tak, klima jest nabita .

 

pozdrawiam

piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Problem rozwiazany, preso podlaczone, klima hula :D

 

Dostalem schemat z kolorami przewodow do preso z E46 od mechanika z ASO BMW :) .

 

Jutro wkleje tutaj scana tego schematu ... a noz komus sie jeszcze przyda . :cool2:

 

pozdro

piotres

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Prosze bardzo - (presostat zaznaczony w ramce, nr pinow sa opisane na kostce w aucie) :

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img181.imageshack.us/img181/9889/scanea5.jpg

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.